[testcase] modelauto´s in de sneeuw

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/albums/autovandezaak/images/peugeot_307_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/albums/autovandezaak/images/peugeot_307_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/albums/autovandezaak/images/peugeot_307_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/albums/autovandezaak/images/peugeot_307_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/albums/autovandezaak/images/peugeot_307_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/albums/autovandezaak/images/peugeot_307_06.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
en wat zien we hier?
maak het wat uitgebreider, anders valt er weinig over te testcasen
FGS Policy #testcases

[ Voor 3% gewijzigd door Murcielago op 06-01-2007 17:21 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoe kom je erop :D Ik vind ze wel allemaal een beetje een rode gloed hebben, het is wel vieze sneeuw geworden zo.
De actie is gaaf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mag ik ze hebben?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 14:41
Zoek eens op lichtbalans en sneeuw. Je camera wordt door de vele sneeuw voor de gek gehouden en dat resulteert in niet witte sneeuw. Normaal wordt sneeuw dat grijs, waarom die bij jou een rode gloed krijgt weet ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

werkelijk geweldig!

+ enorm spectakel, mooi gedaan!
+ door de schaal van de auto's hele opvallende, ongewone hoeken mogelijk wat het allemaal nog spectaculairder maakt

de beweging door de bewogen achtergrond is groots. hoe heb je die autotjes zo strak kunnen volgen? normaal maken die dingen echt de meest onvoorspelbare versnellingen en bochten..

- de roodzweem

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg goed. Leuk dat je met een miniatuur zo dicht bij de werkelijkheid kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Erg origineel! Leuk bedacht!

Ik moest bij de eerste foto even goed kijken tot ik zag dat het een modelauto was. :X

Zoals al eerder gezegd kun je nog wel iets verbeteren aan je witbalans...

Afbeeldingslocatie: http://www.nynke.com/gerard/weblog/peugeot_307/peugeot_307_01.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f31b5dd7de9fcc158e72037b58c273b1/full.jpg

zeg maar. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Xander schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:38:
Erg origineel! Leuk bedacht!

Ik moest bij de eerste foto even goed kijken tot ik zag dat het een modelauto was. :X

Zoals al eerder gezegd kun je nog wel iets verbeteren aan je witbalans...

[afbeelding]
vs
[afbeelding]

zeg maar. :P
Veel beter inderdaad. ;)
Hoe verander je trouwens het witbalans in PS van een gewone jpg? (dus niet van Raw) Dat kon ik natuurlijk ook zelf opzoeken. ;) Weet het dus al.

Vind het leuke foto's, moest ook even kijken voordat ik zag dat het modelauto's waren. :)
Alleen zoals al gezegt moet dat witbalans inderdaad beter.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 06-01-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Misschien is wat tekst en uitleg bij je testcase (niet kaas) wel handig. Wat zien we hier precies, wat wil je graag laten zien, en wat valt er volgens jezelf nog te verbeteren aan de foto's?

Daarnaast zijn de foto's 800px breed ipv de toegestane 600px, graag even veranderen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Zoefff op 07-01-2007 07:33 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd heb ik de regels niet gelezen en Ik heb niet een uitgesproken iets waar ik een reactie op wil. Laat mensen maar gewoon hun zegje doen.
Foto´s zijn 700 breed en staan op m´n website ik ga niet speciaal voor dit forum de breedte aanpassen.
Als de breedte een bezwaar is haal ik ze wel weg. Ik dacht alleen dat het wel eens leuk was eens iets heel anders te plaatsen met zeer bijzondere uitdagingen. Bedenk dat de autootjes maar zo groot zijn als je hand!

WB loop ik mee te prutsen. Op m´n site staat nog een serie die minder rood is. De bewerking van Xander is theoretisch misschien wel een stuk beter maar zit qua sfeer (sneeuw op een rallyproef is VIES) te ver van wat ik wil bereiken en hoe het bij een rallyproef eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Heel origineel onderwerp en een leuke serie. Je kan met die autootjes blijkbaar lekker door de sneeuw rauzen.

Als je de witbalans even goed zet zijn het nog mooie foto's ook!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Leuke foto's maar jammer van de witbalans. De actie heb je goed vastgelegd.

[ Voor 78% gewijzigd door breinonline op 07-01-2007 11:02 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sneeuw is dan wel mooit wit geworden maar het eerste wat mij opviel is dat de auto zelf er beduidend minder op geworden is ( minder scherp o.i.d. ).
Ligt dat nou aan mij of zie ik plots hele andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op zondag 07 januari 2007 @ 07:32:
Daarnaast zijn de foto's 800px breed ipv de toegestane 600px, graag even veranderen :)
Het zijn mooie, scherpe foto's en misschien hebben ze het wel nodig om zo groot te zijn (kleinere foto van Xander is helemaal vervormd).

En iedereen heeft tegenwoordig minimaal 1280 x 1024, dus ik zie het probleem niet echt. Misschien moeten deze regels eens aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk bedacht en goed in beeld gebracht (op wb na, maar is al besproken)
Maar...
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:30:
...
Foto´s zijn 700 breed en staan op m´n website ik ga niet speciaal voor dit forum de breedte aanpassen.
...
is een kleine moeite toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 10:30:
Eerlijk gezegd heb ik de regels niet gelezen en Ik heb niet een uitgesproken iets waar ik een reactie op wil. Laat mensen maar gewoon hun zegje doen.
Breedte aanpassen is toch een kleine moeite. Je wil blijkbaar wel commentaar maar wil er niets voor doen? Komt een beetje over als éénrichtings verkeer.
Ik dacht alleen dat het wel eens leuk was eens iets heel anders te plaatsen met zeer bijzondere uitdagingen. Bedenk dat de autootjes maar zo groot zijn als je hand!
Vertel dan wat over die uitdagingen waar je tegen aan liep.

Over je foto's: het idee vind ik super en mooi uitgewerkt.
De roze sneeuw maakt het in mijn beleving wat minder realistisch maar ik begrijp wel wat je zegt over een vieze rally look. Misschien zou je het rood nog wat kunnen verschuiven naar bruin of een andere kleur.
Op één of andere manier is het bij sommige foto's duidelijker een modelauto als bij andere (zo komen #2 en #3 veel meer plastic over dan de laatste drie). Ik kan het niet helemaal verklaren maar ik denk dat het deels komt door de wat mindere actie en bij #3 door de bijrijder.
Ben wel benieuwd hoe ver je dit kunt doorvoeren terwijl het nog steeds realistisch lijkt (denk aan publiek, omgeving, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij bedoelt dat hij ze ook voor zijn website gebruikt en daar wil hij ze natuurlijk sowieso op de oorspronkelijke grootte houden. Nu moet hij extra plaatjes gaan maken naast de oorspronkelijke.

Ik zou zeggen: laten we blij zijn dat mensen zulke leuke foto's posten op dit forum en laten we niet gaan zeuren als foto's een paar pixels (want dat is het) te groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Dan past het gewoon niet netjes in het frame....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:20:
[...]

Het zijn mooie, scherpe foto's en misschien hebben ze het wel nodig om zo groot te zijn (kleinere foto van Xander is helemaal vervormd).

En iedereen heeft tegenwoordig minimaal 1280 x 1024, dus ik zie het probleem niet echt. Misschien moeten deze regels eens aangepast worden?
offtopic:
De reden dat GoT een layout heeft waar het tekstgedeelte 600 pixels breed is, is zodat de tekst teminste leesbaar blijft, anders krijg je van die super brede teksten wat niet fijn leest. Ik denk niet dat je daar iets aan moet veranderen, ookal heeft "iedereen minimaal 1280x1024." (hoewijl ik me dat nog af vraag)
Verder kan je makkelijk een 600 px breed plaatje maken en die evt. laten linken naar een grotere zoals gewoonlijk is.

Verder vind ik het niet storend zolang het plaatje zo groot is dat er alleen een rode stippel lijn omheen staat, en er nog geen rode balk onder komt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 07-01-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:30:
Breedte aanpassen is toch een kleine moeite. Je wil blijkbaar wel commentaar maar wil er niets voor doen? Komt een beetje over als éénrichtings verkeer.
Waarom wil jij per se dat de regels exact nageleefd worden? Kick jij daarop ofzo?

Ik vind het helemaal geen eenrichtingsverkeer. De TS heeft (waarschijnlijk) zeer veel moeite gedaan om deze set te maken en nu vraagt hij in ruil hiervoor van ons commentaar.

Geen eenrichtingsverkeer lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik zie nu pas door je site dat het van die modelautotjes zijn die zo'n spoor volgen, ik dacht eerst van die RC dingen namelijk. :>
Ik vind trouwens dat er op je site erg mooie foto's tussen zitten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:36:
[...]

Waarom wil jij per se dat de regels exact nageleefd worden? Kick jij daarop ofzo?
Nee hoor, ik zie ook liever een grotere max resolutie maar het is nu eenmaal niet zo. Daarnaast vind ik dat presentatie een onderdeel is van fotografie en vind ik de browser resize lelijk.
Ik vind het helemaal geen eenrichtingsverkeer. De TS heeft (waarschijnlijk) zeer veel moeite gedaan om deze set te maken en nu vraagt hij in ruil hiervoor van ons commentaar.
Geloof ik graag. Maar er wordt toch direct gevraagd om een kleine toelichting en of hij de foto's wil resizen? TS geeft aan de regels niet te kennen en zich er niet aan te willen conformeren. Daar maak ik een opmerking over want dat vind ik op z'n minst opvallend (zacht uitgedrukt). Zonder jouw reactie was het ook bij deze opmerking gebleven en verder heb ik gewoon commentaar op de foto's gegeven.
Tja, en regels zijn jammer genoeg een noodzakelijk kwaad en absoluut niet iets waar ik op 'kick'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

Modbreak:In dit topic gaarne commentaar op de foto's van TS en niet over de breedte van de foto's.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:31

Vos

AFCA

Kun je iets meer vertellen over wat voor soort autootjes het zijn? Zijn ze zelf bestuurbaar ofzo? Het oogt erg realistisch, dat is goed vastgelegd!

[edit] ik lees niet goed, op je site staat er meer over

Heb je ook een overzicht van de complete baan?

[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 07-01-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vos schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:50:
Kun je iets meer vertellen over wat voor soort autootjes het zijn? Zijn ze zelf bestuurbaar ofzo? Het oogt erg realistisch, dat is goed vastgelegd!

[edit] ik lees niet goed, op je site staat er meer over

Heb je ook een overzicht van de complete baan?
Zie zijn site:
http://www.nynke.com/gera...st_col_du_darc/index.html

Het zijn dus van die hele kleine karretjes op een baan met daarin een rails, waar hij bloem over heeft gestrooid voor het sneeuw effect :)

Edit: ik quote weer net iets te langzaam :+

TS: Leuk gedaan en mooie foto's. Maar de uitleg die ik hier post had je wellicht zelf even in je startpost op kunnen nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 07-01-2007 12:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens niet zo zwaar allemaal. Als ik de regels had gekend EN geweten had dat de regels HEEL heilig waren had ik deze serie nooit gepost.
De breedte gebruik ik zo op m´n website. Als dat dan te breed is moet ik ze gewoon niet posten. Ik had niet verwacht dat dat een probleem zou zijn omdat op de meeste fora 800p gehanteerd wordt. De opmerking over eenrichtingsverkeer ga ik verder dan ook niet op in want dat is gewoon niet aan de orde.

Verder wordt het rood beïnvloed door: de dominante kleur van de auto en de “gravel” die op de baan lag voor het ging sneeuwen. De auto´s met de blauwe auto´s komen ook veel minder rood over.

De belangrijkste uitdaging met deze kleine autootjes is:
Meebewegen camera op een meter is toch echt iets anders dan een 1:1 raceauto op 50 meter.
Licht! Dit soort banen liggen doorgaans op zolders, kelders, schuren en garages. Dit soort ruimtes hebben doorgaans niet de beste lichtbronnen.
Dus flitsen. Nadeel van flitsen is dat de boel bevriest! Je wilt wel draaiende wielen! Dus twee kleine studioflitsers met softboxen naar het plafond. Op max. Flitser 1 stuurt 2 aan en zo heb je maximaal mogelijke flitstijd.
Sluitertijd op 1/100 om genoeg actie in de foto te krijgen.
Verder is het lastig om een goed standpunt te kiezen. Een dergelijke baan is immers zo gemaakt dat hij goed racebaar is. Daar gaat het immers ook om! Dat betekend ook dat auto´s eenvoudig ingezet moeten kunnen worden. Alleen een racebare baan wil nog niet zeggen dat het ideale standpunten voor de fotograaf geeft.
En je kan niet zoals met een echt circuit even een rondje maken.

De autootjes zijn NIET bestuurbaar. Dit is gewoon een racebaan met een gleufje en zo´n regelaar met een knopje.
Al jaren ben ik met een rallyconcept bezig. In de zomer gooi ik cacao over de baan als zijnde gravel. Dat is dus een deel van het rood!
In de winter gaat er bloem over de baan als vervanger voor sneeuw. Niet alle racebaanautootjes doen het even goed maar doorgaans geeft het geen problemen. De getoond 307 heeft al 2 jaar geen onderhoudsbeurt gehad en boendert nog heerlijk door de sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is dus nog eens een veelzijdige hobby :) Knutselen aan de baan, racen en er dan ook nog spectaculaire foto's van maken _/-\o_

Wat heb je allemaal voor foto gear gebruikt eigenlijk, behalve die twee flitsers? En heb je wellicht ook nog foto's van de opstelling in zijn geheel?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Technisch zal het wel niet helemaal goed zijn, maar ik vind die bruinige sneeuw wel wat hebben: zo lijkt het alsof de auto's gewoon 'normale' auto's zijn die over een moddersneeuw pad rijden, vooral op #1, #2 en #4 moest ik even kijken wat er nou mis was.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is een Nikon DSLR gebruikt met een 50mm

De gehele baan (als foto niet interessant maar vooral informatief):
http://www.xs4all.nl/~gerardvd/fotos/fotos/overzicht_cdd.jpg

Het baanontwerp:
http://www.xs4all.nl/~ger...slotforum/col_du_darc.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
bruinige heeft wel iets, witte ook wel, omdat daar ook wat bruine cacao mee naar boven komt... en als er nog niet op een weg gereden is is de sneeuw ook nog aardig wit ...

wel grappig dat ik foto's hier tegen kom, zag ze toestraks nog op je site... een van de redenen waardoor er nu hier sindskort ook een baan ligt ... :p
Pagina: 1