Instellingen van een TFT scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik heb net deze gekocht.
Meteen aangesloten en op zoek naar dode puntjes enzo, nog niets gemerkt. Ik vindt het wel een mooi ding, maar de beeld kwaliteit is toch wat minder dan mijn 9 jaar oude crt scherm. Ik vind het trouwens ook veel te licht. Het witte achtergrond van deze forum lijkt wel een lamp. Voor de rest is het OK. Dus meteen naar de instellingen gegaan en alles een beetje verlaagd.
Dit waren de vier dingen waarmee ik kon varieren:
Digital Vibrance, Brightnes, Contrast en Gamma. En ik heb ze respectievelijk op de volgende waarde:
Low, 85, 84, 0,75.

Ik ben erg benieuwd naar jullie instellingen, want het beeld zit nog steeds niet erg lekker.

Ben ook aan de knopjes van de monitor zelf gaan drukken en heb ik bij "Color" de "9300K" preset gekozen, deze leek het best te zijn voor mijn ogen. Althans dat denk ik. Verder alles nog op default.

Iemand hier die zijn ervaring/instellingen/advies wil delen?

[ Voor 4% gewijzigd door chunyu op 06-01-2007 17:17 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat dacht je van spelen met de videodrivers :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
Je zal toch echt zelf je ideale instellen moeten vinden denk ik. Ik heb 2 dezelfde Acer schermen staan en als ik beide schermen hetzelfde instel, is het beeld toch anders. Daarnaast hangt ook af hoeveel omgevingslicht je hebt enzo. Draai je wel in de juiste resolutie? (1440x900).

• chunyu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-10-2025
Ja ik ben wat gaan spelen met de instellingen van de drivers van me videokaart. Nog niet echt een ideale balans kunnen vinden.

Ik heb die resolutie gekozen ja, maar niet zoveel verschil qua helderheid enzo. Alleen is alles wat kleiner en ruimer :)

Wat voor instelling heb jij, Jimster? Of gewoon de standaard instellingen?

Eidt: Waar staat dat 9300k van die color voor trouwens?
Ik kan kiezen voor
sRGB 6500K en original color ( wat hetzelfde is als bij "user define" alles op 100)

[ Voor 20% gewijzigd door chunyu op 06-01-2007 17:21 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik heb een Acer scherm, dus niet vergelijkbaar denk ik. Standaard vind ik een TFT veeeel te licht. Bij mij staat Contrast op 25 en Brightness op 55. Kleurtemperatuur staat op 'warm'. Ik heb geen 9300K ofzo instelling.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je met 83% brightness zit, is het geen wonder dat het lijkt op een lamp. Veel mensen vinden 20 tot 50 genoeg. Te bright draaien verkort zelfs levensduur van je scherm.

Verder bevindt zich niet voor niets een handleiding in de doos bij dat scherm (of in de onwaarschijnlijke geval dat dat niet zo is kun je er een op de site van de fabrikant vinden). Lees die even mbt instellingen, lees ook topics hier en guides die online te vinden zijn. Als je aangeeft niet te weten waar colour temp voor staat heb je je overduidelijk nog niet ingelezen. Dat betekent dat je ook niet aan de voorwaarden voor een GoT topic voldoet.

Tenslotte hoor je volledige specs in je topicstart te geven. Ik lees nergens welke monitor je hebt (alleen een link naar een of ander extern site). Voortaan on-forum de relevante info geven :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 06-01-2007 18:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.