Toon posts:

iPod muziek indeling een raadsel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nu 5 dagen met iTunes 7 bezig om muziek bestanden op de plek te krijgen in de IPod Video 5G >> waar ik wil <<.
Op de een of andere mannier weet iTunes er toch weer een eigen draai aan te geven.
Ik maak gebruik van een MP3 TAG Editor om bijvoorbeeld aan bepaalde nummers alleen maar een Artiest te verbinden, verders niets.
iTunes zet ze onder Artiest, en de hele handel onder nummers, en 1 bestand onder album terwijl in de TAG Editor absoluut niets verwijst naar een album, of nummers, alleen maar artiest !
Hoe werkt dit, want ik wordt er gek van.
Ik wil zelf bepalen (bijvb. dmv de TAG editor) waar bepaalde nummers terecht komen, danwel in artiesen, albums of onder nummmers.
O ja, dan hebben we ook nog de rubriek Muziek en Afspeellijsten.
Ik ben de weg kwijt.......

groetjes, vmax1198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 23:28
In iTunes, en dus je ipod heb je een library, in die library zitten al je mp3 bestanden, met of zonder tags. De bepaalde song, artist of album lijsten zijn niets anders dan manieren om je mp3'tje in je library alfabetisch op te sorteren.

Het menu-item muziek is de hoofdafdeling op je i-pod om naar je muziek te luisteren. Vanaf daar kan je kiezen op welke manier je je nummers wilt opzoeken, of dat je een lijst wilt gebruiken die je op je computer hebt aangemaakt (playlists).

[ Voor 33% gewijzigd door Pavla op 06-01-2007 18:00 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je de bestandsindeling van je iPod of iTunes bepalen? In geval van het laatste: schakel dan uit dat iTunes je muziekmap beheert. Je kunt dan gewoon zelf je muziekjes plaatsen en ordenen waar je wilt, maar loop je wel het risico dat hij na verplaatsen het bestand niet meer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Waarom zou je sommige nummers geen album ofzo meegeven? Ik bedoel; op die tag-informatie is de iPod gebouwd...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:46:
Waarom zou je sommige nummers geen album ofzo meegeven? Ik bedoel; op die tag-informatie is de iPod gebouwd...
Het "probleem" is eigenlijk dat waneer ik met een TAG editor ALLEEN info mee geef dat het bijvoorbeeld om een Artiest gaat, dan wordt het nummer uiteraard onder Artiest gezet maar ook onder Album, Genres, ect verschijnt.
En dit terwijl deze info absoluut niet mee gegeven wordt !
Ook binnen iTunes in info staan alleen gegevens onder Naam (de Windows naam) en Artiest (die ik dus in de Editor heb gegeven), verders niets.
En toch wordt onder alle muziek menus deze "Artiest" geplaatst !
Je zou verwachten (tenminste ik) dat er een vermelding onder Nummers komt, en Artiest en niet in de rest van de menus........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Het "probleem" is eigenlijk dat waneer ik met een TAG editor ALLEEN info mee geef dat het bijvoorbeeld om een Artiest gaat, dan wordt het nummer uiteraard onder Artiest gezet maar ook onder Album, Genres, ect verschijnt.
Ook binnen iTunes in info staan alleen gegevens onder Naam (de Windows naam) en Artiest (die ik dus in de Editor heb gegeven), verders niets.
Je zou verwachten (tenminste ik) dat er een vermelding onder Nummers komt, en Artiest en niet in de rest van de menus........
Zoals vaker gezegd.. Als jij in het muziek menu gaat naar artiest, kijkt hij naar al je mp3's en de artiest tag die ze hebben. kies je genre, dan kijkt hij naar genre in je tags.. heb je die niet ingevuld, dan zet hij gewoon alles meteen daarneer..

ik snap ABSOLUUT niet wat nou je probleem is. Je kan toch gewoon via muziek -> artiest bij je muziek komen? Dan boeit het toch niet of dat het nou wel of niet bij genre/album staat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eswip schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:44:
[...]

Zoals vaker gezegd.. Als jij in het muziek menu gaat naar artiest, kijkt hij naar al je mp3's en de artiest tag die ze hebben. kies je genre, dan kijkt hij naar genre in je tags.. heb je die niet ingevuld, dan zet hij gewoon alles meteen daarneer..

ik snap ABSOLUUT niet wat nou je probleem is. Je kan toch gewoon via muziek -> artiest bij je muziek komen? Dan boeit het toch niet of dat het nou wel of niet bij genre/album staat???
Klopt zoals je zegt dat het niet uitmaakt hoe je bij je muziek komt, als het er maar staat.

Ik probeer alleen maar te achterhalen wat er nu werkelijk gebeurt met de info die in de MP3 TAG staat als de handel van iTunes naar de iPod wordt verstuurd.
Als je iets in Windows wilt opslaan in een door jou bepaalde Map wil je dat het alleen in die Map terecht komt, en niet ook nog eens in lukraak andere mappen.
Want het gebeurd echt lukraak, ik heb diverese testen gedaan, met verschillende TAG info, maar er is geen touw aan vast te knopen wanneer iets waar verschijnt.
Ik snap best dat 99% van de iPod gebruikers hier niet bij stil staan en lekker naar hun muziek luisteren waar de iPod ook voor bedoelt is, en dit ook prima doet !
Ik vind de techniek van het opslaan interesant, vandaar mijn testen en vragen betreft dit......
Misschien dat ik teveel op PC structuur nivo denk en dat het in een iPod anders werkt.

Ook aan het sychroniseren heb ik heel erg moeten wennen.
Sinds mijn eerste kennis making met PC's (1987 DOS-Windows 3.0 met een 286 PC !) gaat iets versturen of opslaan doormiddel van een toetsenbord of scherm opdracht, Oplaan Ja of Nee.
Maar goed, ik ben een oude PC Dinosaurus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:45:
[...]

Klopt zoals je zegt dat het niet uitmaakt hoe je bij je muziek komt, als het er maar staat.

Ik probeer alleen maar te achterhalen wat er nu werkelijk gebeurt met de info die in de MP3 TAG staat als de handel van iTunes naar de iPod wordt verstuurd.
Als je iets in Windows wilt opslaan in een door jou bepaalde Map wil je dat het alleen in die Map terecht komt, en niet ook nog eens in lukraak andere mappen.
Want het gebeurd echt lukraak, ik heb diverese testen gedaan, met verschillende TAG info, maar er is geen touw aan vast te knopen wanneer iets waar verschijnt.
Ik snap best dat 99% van de iPod gebruikers hier niet bij stil staan en lekker naar hun muziek luisteren waar de iPod ook voor bedoelt is, en dit ook prima doet !
Ik vind de techniek van het opslaan interesant, vandaar mijn testen en vragen betreft dit......
Misschien dat ik teveel op PC structuur nivo denk en dat het in een iPod anders werkt.

Ook aan het sychroniseren heb ik heel erg moeten wennen.
Sinds mijn eerste kennis making met PC's (1987 DOS-Windows 3.0 met een 286 PC !) gaat iets versturen of opslaan doormiddel van een toetsenbord of scherm opdracht, Oplaan Ja of Nee.
Maar goed, ik ben een oude PC Dinosaurus :-)
Je nummers staan dus gewoon overal, dus bij artists/albums/songs/genres.. maar dit betekend niet dat 1 nummer van 2MB dus 8MB ruimte inneemt.. dus het boeit geen fuck. Je kan gewoon kiezen hoe je je muziek wil vinden/afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Ja oké...maar je browst op je iPod door een database die iTunes bouwt gebaseerd op de TAG informatie. Dus waarom zou je wel bij al je nummers een artiest invullen, maar geen album?

Als je nog geen kaas hebt gegeten van die TAG's: het is een soort "kaartje" dat je aan je mp3's hangt waarop allerlei info (artiest, album, genre) staat. Als je via je iPod naar genre gaat, kijkt hij dus op al die kaartjes naar het stukje waar het genre staat en laat hij dat zien. Het is dus niet zo dat je mp3 2x op de iPod komt te staan als je 2 TAG-dingen invult. Sorry als dit nogal infantiel klinkt, maar ja je weet nooit hè :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:12:
[...]

Ja oké...maar je browst op je iPod door een database die iTunes bouwt gebaseerd op de TAG informatie. Dus waarom zou je wel bij al je nummers een artiest invullen, maar geen album?

Als je nog geen kaas hebt gegeten van die TAG's: het is een soort "kaartje" dat je aan je mp3's hangt waarop allerlei info (artiest, album, genre) staat. Als je via je iPod naar genre gaat, kijkt hij dus op al die kaartjes naar het stukje waar het genre staat en laat hij dat zien. Het is dus niet zo dat je mp3 2x op de iPod komt te staan als je 2 TAG-dingen invult. Sorry als dit nogal infantiel klinkt, maar ja je weet nooit hè :)
Ik begrijp hoe een TAG werkt en dat het alleen maar een verwijzing is, daadwerkelijk staat een nummer er uiteraard maar 1x op.

Voorbeeld:
Als ik een nummer van een Artiest op de iPod wil zetten en ik weet niet van welk Album dat afkomstig is vul ik uiteraard niets onder Album in, in de TAG editor.
En zie hier, wat doet de iPod (of iTunes):
die zet dit toch onder Album en Genre terwijl er ook geen TAG info betreft Genre staat !!!!!!
In beide gevallen staat het nummer gewoon onder de Artiest naam in Album en Genre.
Waarom gebeurt dit ?
Moet er soms altijd een Artiest / Album en Genre aanwezig zijn, of je wilt of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:41:
[...]

Ik begrijp hoe een TAG werkt en dat het alleen maar een verwijzing is, daadwerkelijk staat een nummer er uiteraard maar 1x op.

Voorbeeld:
Als ik een nummer van een Artiest op de iPod wil zetten en ik weet niet van welk Album dat afkomstig is vul ik uiteraard niets onder Album in, in de TAG editor.
die zet dit toch onder Album en Genre terwijl er ook geen TAG info betreft Genre staat !!!!!!
In beide gevallen staat het nummer gewoon onder de Artiest naam in Album en Genre.
Waarom gebeurt dit ?
Moet er soms altijd een Artiest / Album en Genre aanwezig zijn, of je wilt of niet ?
Je iPod sorteert aan de hand van ID3 tags de dingen in Artiest Album etc.

Dat jij die leeg laat in iTunes (of welke tool dan ook), houd niet in dat ze niet bestaan.
Ze bestaan nl. wel en de inhoud is wat tussen de "" staat, niks dus of leeg of....
Als er dan gesorteerd moet worden op bv Album, dan zijn eerst de ingevulde tags aan de beurt gevolgd door de lege tags (of andersom, maar dat maakt voor het verhaal niet uit).Dat is wat je op de iPod ziet gebeuren, maar ook in de library van iTunes.

Wat ik lees is dat jij dmv het niet invullen van tags bv album, wilt voorkomen dat deze onder album op je iPod zichtbaar is. Dit werkt dus niet om dat een lege tag nog steeds te sorteren is.

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 12-01-2007 17:51 . Reden: taalfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Je doet gewoon te moeilijk.
Met je auto start je in z'n 1, ga je naar 2 , naar 3 enz.
Anders kan, maar is niet de manier.

Of je gebruikt iTunes & laat iTunes niet de mapstructuur wijzigen, zodat je via een vaag mp3 pakket je muziek afspeelt,
of je gebruikt iTunes voor alles.

Maar als je met een of ander progje gaat zitten frutten in tags van je MP3's die je ook in iTunes hebt, moet je niet gek opkijken van onverwachte zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:41:
[...]

Voorbeeld:
Waarom gebeurt dit ?
Vul dan bij album "onbekend album" oid in...dan komt hij iig niet onder de artiestennaam in de albumlijst te staan (of desnoods als album "ZZZ" zodat 'ie onderaan komt te staan...)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpamLame schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 17:50:
[...]

Je iPod sorteert aan de hand van ID3 tags de dingen in Artiest Album etc.

Dat jij die leeg laat in iTunes (of welke tool dan ook), houd niet in dat ze niet bestaan.
Ze bestaan nl. wel en de inhoud is wat tussen de "" staat, niks dus of leeg of....
Als er dan gesorteerd moet worden op bv Album, dan zijn eerst de ingevulde tags aan de beurt gevolgd door de lege tags (of andersom, maar dat maakt voor het verhaal niet uit).Dat is wat je op de iPod ziet gebeuren, maar ook in de library van iTunes.

Wat ik lees is dat jij dmv het niet invullen van tags bv album, wilt voorkomen dat deze onder album op je iPod zichtbaar is. Dit werkt dus niet om dat een lege tag nog steeds te sorteren is.
Duidelijk, bedankt voor de uitleg .............. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:58

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 08:43:
[...]

Duidelijk, bedankt voor de uitleg .............. :-)
Geen probleem. Hopelijk vind je een methode die voor jou het prettigste werkt.
Pagina: 1