Wat te doen met de splitter na opzeggen ADSL

Pagina: 1
Acties:

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 07:34
Binnenkort ga ik mijn ADSL abbo opzeggen. Maar het gewone telefoonnetwerk moet behouden blijven. Kan ik de splitter laten zitten?

Zo niet zit ik met het volgende probleem, de centrale uitgang is op een of andere manier geregeld in de slaapkamer. Als ik dus naar de splitter kijk zie ik een hele aparte bekabeling van de telefoondraden. De kabel die de splitter in gaat heeft de volgende 4 kleuren: rood/blauw/geel/zwart. Hiervan zijn alleen rood en blauw doorgelust naar de splitter

de kabel die eruit gaat heeft rood/rood-wit/blauw/blauw-wit als kleuren. Hiervan zijn alleen blauw en blauw-wit aangesloten op de splitter.

Rood is doorgelust met geel en rood-wit met zwart buiten de splitter op (maar natuurlijk netjes weggewerkt in de splitterbehuizing)

Misschien dat jullie me iets wijzer kunnen maken wat hier gebeurt, en kan ik gewoon als de splitter weg is blauw doorlussen naar blauw en rood (inkomend) op blauw-wit. De centrale uitgang maag daarbij gehandhaafd blijven op de slaapkamer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De splitter lekker laten zitten. Dat ding is om de verschillende signalen te splitten zodat hij onderscheid kan maken tussen telefoonverkeer en je internetverkeer. Dus als het werkt gewoon laten liggen, dat er geen internetverkeer meer plaats vind op je lijn maakt verder niets uit.

Verwijderd

je kan je splitter gewoon laten zitten, geen probleem :)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:42
Ik heb geen idee wat voor splitter je hebt, waarom je *in* de splitter aan het kijken bent en waarom het niet simpelweg wat connectortjes losmaken/vastmaken is, maar om het makkelijk voor je te maken: je kan de splitter simpelweg laten zitten. Kan geen kwaad en merk je niets van.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 07:34
vanaalten schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:55:
Ik heb geen idee wat voor splitter je hebt, waarom je *in* de splitter aan het kijken bent en waarom het niet simpelweg wat connectortjes losmaken/vastmaken is, maar om het makkelijk voor je te maken: je kan de splitter simpelweg laten zitten. Kan geen kwaad en merk je niets van.
Alereerst dank voor de snelle reacties. Mijn excuses voor de verkeerde bewoording van in de splitter. Het gaat nl nog om een prehistorisch model :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mxstream.nl/support/images/pstn_splitter.gif

in, is dus onder het kapje.

Maar ik zal de splitter laten zitten. Maar mocht iemand meer info hebben over de bedrading voor later, dan hoor ik het graag.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als je hem niet hoeft in te leveren bij je ISP (deze zeker niet zo oud) gewoon lekker laten zitten!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1