Toon posts:

pc extreem traag voor core 2 duo

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een dag of 2 een nieuw systeem. heb het in elkaar gezte en op gestart en windows geinstaleerd. maar nu als ik hem op wil starten dan is ie zo traag dat ie 7 min ong doet om bij het account scherm van windows te komen of hij loopt vast bij het checken van het geheugen of ide schijven enz.

heeft iemand enig idee wat der aan de hand is en wat ik der tegen kan doen?

dit is mijn systeem

Intel core 2 duo E6400
GigaByte GA-965P-S3
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Seagate 10, 320gb 7200rpm 16mb, Serail ata
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Team Elite, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
MSI VGA Radeon RX1950 Pro 256 MB

Mvg
Jasper

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Memtest eens draaien, vermoedelijk zit het daar vol fouten. Ook een harddisktooltje draaien kan oplossing bieden

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Wat heb je zelf al getest? Mijn eerste idee is dat de schijf waarop je systeem staat op pio draait ipv DMA modus (in apparaatbeheer de bestreffende controller verwijderen en rebooten) of dat de schijf physiek defect is.
Heb je er trouwens 2x 1Gb of 2x 2GB geheugen in zitten?

Verwijderd

kan ook aan de IDE kabel liggen. Verwissel deze eens. En probeer eens kaal op te starten (dit en andere dingen had je eigenlijk al zelf moeten doen... misschien even de FAQ doorlezen).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:40:
ik heb sinds een dag of 2 een nieuw systeem. heb het in elkaar gezte en op gestart en windows geinstaleerd. maar nu als ik hem op wil starten dan is ie zo traag dat ie 7 min ong doet om bij het account scherm van windows te komen of hij loopt vast bij het checken van het geheugen of ide schijven enz.

heeft iemand enig idee wat der aan de hand is en wat ik der tegen kan doen?

dit is mijn systeem

Intel core 2 duo E6400
GigaByte GA-965P-S3
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
Seagate 10, 320gb 7200rpm 16mb, Serail ata
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
Team Elite, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x
MSI VGA Radeon RX1950 Pro 256 MB

Mvg
Jasper
2x 2GB memory gaat met windows XP niet werken, probeer het een met max 2GB aan geheugen.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

1. Memtest draaien
2. BIOS nakijken en dingen uitschakelen die je misschien neit gebruikt (denk aan onboard audio, floppy, com poort, firewire enz..)
3. Is voeding wel in orde?
4. Probeer eens andere SATA kabel voor je HDD.
5. Chipsetdrivers opnieuw installeren.
6. Bootorder wijzigen zodat ie eerst op de HDD zoekt.
7. Misschien wacht je netwerkkaart wel op een DHCP signaal om een ip-adres te krijgen. Probeer eens in Windows een handmatig IP adres in te voeren ipv DHCP..

[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 06-01-2007 18:08 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een hoop te vinden!
2x 2GB memory gaat met windows XP niet werken, probeer het een met max 2GB aan geheugen.
Werkt wel, maar dan is er slechts 3,3 GB beschikbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:07:
In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een hoop te vinden!

[...]

Werkt wel, maar dan is er slechts 3,3 GB beschikbaar.
en het systeem werkt niet lekker. Chipset wil wel en XP niet.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:03:
[...]

Idd, dat is ook mijn veronderstelling..

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:03:
[...]

gaat wel werken, mits je wat opties in de Boot.ini zet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

frankknopers schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:06:
knip
7. Misschien wacht je netwerkkaart wel op een DHCP signaal om een ip-adres te krijgen. Probeer eens in Windows een handmatig IP adres in te voeren ipv DHCP..
Idd dit kan goed het geval zijn, zelf ook een keer gehad.

Waar ik benieuwd naar ben als windows eenmaal klaar is met opstarten draait windows dan wel goed, of draait die dan ook langzaam :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 2gb totaal, dat was denk typ fout.
en ja hij draaid langzaam heb net ook blauwscherm gehad. vermoedelijk licht het aan me mobo die heeft problemen met pc5300 geheugen(667mhz).

en het blauw scherm kwam door een rotte sata kabel vermoedlijk
wel vreem want is gloednieuwe maar ja dus ff kijken hoe ie het doet

julie horen van em als ie het niet doet

Mvg
Jasper

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 13:27

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:47:
kan ook aan de IDE kabel liggen. Verwissel deze eens. En probeer eens kaal op te starten (dit en andere dingen had je eigenlijk al zelf moeten doen... misschien even de FAQ doorlezen).
Als je goed leest, heeft hij een S-ATA schijf.

Ontopic:

Inderdaad de volgende dingen checken:
- Of de drive niet in PIO draait, maar in DMA
- Check met een HDD tool (Maxblast is een goede, werkt voor veel HDD merken!!) of de Harddisk niet defect is.
- Installeer nieuwe drivers voor je Chipset (kan ook een bug inzitten!!)
- Controlleer je geheugen met Memtest86.

Het handigste is als je een cd download zoals UBCD, een cd boordevol handige tools.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn goede tips thanx. enige is dat je die update van mobo via diskette moet doen en op een of andere manier kan ie die niet lezen

enig idee wat dit kan zijn. want volgens mij moet ie het daar weer gaan doe
en in windows ko ik dus niet meer dan gaat ie na een paar min naar blauw scherm

Verwijderd

remy007 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:35:
[...]

Als je goed leest, heeft hij een S-ATA schijf.
Eh ja? Hij zal toch ook wel een CD/DVD hebben? ;)
Maar ok, goed dat je zei dat hij een sata schijf had. Het kan ook aan de sata-kabel liggen. In ieder geval handig om dit uit te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kabel van sata 0 naar sata 1 gedaan entoern deed ie het weer, alsnog traag.
maar heb dat van samsung op diskette gezet om hdd te controleren maar hij ziet het gewoon als diskette
iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

heb je nou al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Dus ook: heb je nou al kaal opgestart? (zonder cd/dvd, zonder pci geluidskaart enzo....) En met kabeltje verwisselen bedoel ik dus niet van sata0 naar sata1, maar het kabeltje zelf vervangen....

Verwijderd

Topicstarter
nou krijg aleen dat ik system disk er in moet doen als ik laat opstart en heb alles de af gehaald hdd en cd en diskette.
en heb de sata kabel al gewisseld met een kabel van me vorige mobo

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 17:15:
nou krijg aleen dat ik system disk er in moet doen als ik laat opstart en heb alles de af gehaald hdd en cd en diskette.
Voor zover ik het bovenstaande begrijp:

Om op te starten heb je wel je harde schijf nodig. Koppel deze dus aan. Dan opstarten. Mocht je pc dan niet opstarten en krijg je in beeld de melding dat je de system disk erin moet doen, moet je even in BIOS de bootvolgorde wijzigen en je harde schijf toewijzen als bootdisk.

Verwijderd

http://www.ultimatebootcd.com/

Hier staan alle hd tooltjes, memtes tooltjes etc op om je pc ff mee te checken. Elke tweaker zou deze schijf moeten hebben.

Verwijderd

Ik begrijp maar half wat je hier schrijft. Ik denk dat het slimmer is om in normaal en correct nederlands (inclusief interpunctie) je probleem te beschrijven.... Dan heb je in ieder geval meer kans dat mensen je kunnen helpen.
En zoals al 3x eerder in dit topic gezegd is, lees eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en zet dan alles op een rijtje wat je al geprobeerd hebt....

Edit: als ik zo kijk naar je post history, zie ik dat mensen vaker hebben gezegd dat je wat aan je nederlands moet doen. Is het nou zo moeilijk om alles (dus elke zin) in correct nederlands te schrijven? Ik help graag mensen met hun PC problemen, maar als diegene dan zelf totaal geen moeite daarvoor doet (op wat voor manier dan ook), dan kan diegene de pot op en het zelf maar oplossen.... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 20:29 ]

Verwijderd

lol!, als je niet weet waar je mee bezig bent, kan je het beter laten doen - voordat je de boel compleet sloopt.

Verwijderd

Topicstarter
en zoals ik al gezegt heb daar ligt het niet aan,het bleek denk de instalatie van windows te zijn,want heb nu windows overnieuw geinstaleerd en nu doet ie het gewoon.

als er nog wat gebeurd meld ik het wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:12:
en zoals ik al gezegt heb daar ligt het niet aan,het bleek denk de instalatie van windows te zijn,want heb nu windows overnieuw geinstaleerd en nu doet ie het gewoon.

hier snap ik dus ook weinig van en al je berischten in dit topic zijn niet te lezen.
Llees eens wat hier boven gezegt wordt over correct taal gebruik, dit is erg onduidelijk en zo kunnen we je niet helpen. Dus help jezelf door beter te schrijven want dan kunnen we jou ook beter helpen....

offtopic:
Ik zelf heb dyslexie maar door mijn berichten tig keer door te lezen kan ik toch nog redelijk een duidelijk bericht schrijven, dus doe wat meer je best aub.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 11:54 ]

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
Jou probleem wordt volgens mij veroorzaakt door de JMicron Chip op je mainboard. Deze verzorgd de PATA verbindingen. Download hier eens de laatste drivers voor en laad deze drivers met F6 tijdens een herinstallatie van Windows.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:12:

Hij liep toch ook vast bij het checken van geheugen/schijven? Hoe kan het dan aan windows liggen 8)7 Maar zoals ik al eerder zei, je luistert gewoon niet wat wij zeggen. Nog steeds schrijf je in slecht nederlands en je hebt nog steeds de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter niet doorgenomen.
Dus je lost je problemen, wat mij betreft, maar lekker zelf op. :)

Verwijderd

Topicstarter
maar pata is toch geen sata, maar waarom is het nu dan weer goed, na dat windows overnieuw geinstaleerd heb.

Verwijderd

Topicstarter
hoe lang moet ik dit blijven herhalen ik heb alles door genomen in dat "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter".
maar ik heb geprobeerd om te checken of ie het wel correct deed.
maar kreeg hutil (samsung hdd tools) niet aan de praat, ik heb het op diskette gezte en deze diskette in pc gestoken maar hij zag het aleen als diskette en wou dat ik die er uit haalde en op een toets drukte.
dus ik zou niet weten wat er aan de hand was, maar heb nu windows opnieuw geinstaleerd en geen problemen meer.

Verwijderd

prutser
Pagina: 1