Toon posts:

Veranderen van verbinding via thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De titel kan misschien niet kloppen, maar ik heb een probleempje met het internetdelen. Ik heb twee LAN-verbindingen, één voor m'n WiFi en één voor m'n Xbox 360. (Via crossover kabel) Ik heb dan ook heel vaak van die momenten dat m'n Xbox 360 niet online wilt gaan. Dat komt door het onderstaande probleem:

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/4794/lanverbindingnx4.jpg

Xbox 360 is LAN-verbinding 4. Daar wil ik naar veranderen, want elk moment als m'n Xbox 360 online kan gaan, staat er LAN-verbinding 4 ipv LAN-verbinding 6. Dan kan ik ook uit een lijst kiezen.

Is er een manier om het te verwisselen naar LAN-verbinding 4, via een ene registerwijziging ofzo?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? :(

Verwijderd

Topicstarter
Kickje.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Geen antwoord op je vraag, maar is het niet veel eenvoudiger om een kabel van je AP/WiFi(router)/modem naar je XBox360 te leggen ?

Of...bestaat er misschien ook een WiFi ontvanger voor de XBox ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:24:
Geen antwoord op je vraag, maar is het niet veel eenvoudiger om een kabel van je AP/WiFi(router)/modem naar je XBox360 te leggen ?

Of...bestaat er misschien ook een WiFi ontvanger voor de XBox ?
Ja dat is waar, maar dat lukt niet om een rare reden. Ondertussen is het me gelukt naar LAN-verbinding 4 te switchen. Alleen krijg ik de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.

Kan deze functie niet voltooien.

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Netwerkbrug bouwen? 2 interfaces selecteren (je connectie naar de xbox en naar het thuisnetwerk) en dan in het menu: Geavanceerd->verbindingsbrug maken. Theoretisch zou dit moeten werken.

//edit
Oh, en vergeet niet een IP-adres in te stellen voor de brug (Netwerkbrug->rechtermuisknop->eigenschappen->Internet-protocol (TCP/IP)->Het volgende ip-adres gebruiken)

[ Voor 32% gewijzigd door MrNGm op 09-01-2007 15:33 . Reden: toevoeginkje ]

Verwijderd

Topicstarter
MrNGm schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:28:
Netwerkbrug bouwen? 2 interfaces selecteren (je connectie naar de xbox en naar het thuisnetwerk) en dan in het menu: Geavanceerd->verbindingsbrug maken. Theoretisch zou dit moeten werken.
Ik krijg een foutmelding waarbij wordt gemeldt dat ik minstens twee LAN- of hogesnelheids-internet moet selecteren die niet door Internet Delen worden gebruikt.

• MrNGm
Als ik het dus goed begrijp heb jij 2 netwerkkaarten. 1 voor draadloos (naar router) en 1 vast voor de xbox. Dan moet je dus die 2 selecteren en dan een netwerkbrug maken.

En mocht je mijn edit niet hebben gelezen:
MrNGm schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:28:
//edit
Oh, en vergeet niet een IP-adres in te stellen voor de brug (Netwerkbrug->rechtermuisknop->eigenschappen->Internet-protocol (TCP/IP)->Het volgende ip-adres gebruiken)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14

lier

MikroTik nerd

Zou je iets meer informatie willen geven ?
Ja dat is waar, maar dat lukt niet om een rare reden.
Over welk OS praten we hier ?
En...exacte foutmeldingen ajb... ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
MrNGm schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:35:
Als ik het dus goed begrijp heb jij 2 netwerkkaarten. 1 voor draadloos (naar router) en 1 vast voor de xbox. Dan moet je dus die 2 selecteren en dan een netwerkbrug maken.

En mocht je mijn edit niet hebben gelezen:

[...]
Dat heb ik gedaan, maar kreeg dus die foutmelding. :?

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:36:
Zou je iets meer informatie willen geven ?
[...]

Over welk OS praten we hier ?
En...exacte foutmeldingen ajb... ;)
Ik gebruik Windows XP Professional Service Pack 2.

Screenshot van de foutmelding (netwerkbrug)

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07022/netwerkbrug.JPG

• MrNGm
Dan moet je even Internet-verbinding delen uitzetten op die draadloze netwerkverbinding. De foutmelding spreekt eigenlijk voor zich :P

Verwijderd

Topicstarter
MrNGm schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:42:
Dan moet je even Internet-verbinding delen uitzetten op die draadloze netwerkverbinding. De foutmelding spreekt eigenlijk voor zich :P
Dat is al uitgezet.

• MrNGm
Op je screenshot staat duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/7038/nbfd6.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik laat reageer. Helaas lukt het mij niet om het uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij uiteindelijk gelukt, bedankt voor alle tips. :) Ik wil graag de uitleg geven hoe ik het heb gedaan:

Om te veranderen naar een ander verbinding, heb ik internet-delen optie uit en aangevinkt. Toen kon ik naar LAN-Verbinding 4.

Over de Functie dat niet voltooid kan worden, lag aan mijn Firewall service. Via de onderste optie van deze tutorial (url onderaan) heb ik het probleem opgelost. :)

http://windowsxp.mvps.org/sharedaccess.htm
Pagina: 1