Toon posts:

Twijfel tussen MSI G965M-FI en Intel® G965SSCK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik ben aan het PC-builden bij Alternate, alleen twijfel ik momenteel een beetje tussen de Intel® G965SSCK en MSI G965M-FI. Ze lijken erg veel op elkaar wat specs. alleen zit op de intel VGA-onboard (die ik overigens toch niet ga gebruiken) en zijn de onboard geluidskaarten verschillend.
(links van beide borden met specs:
http://www.alternate.nl/h...31&source2=needed#tecData
http://www.alternate.nl/h...15&source2=needed#tecData )

Welke zouden jullie doen? En om welke reden?

Daarnaast heb ik nog een vraagje: Ik luister veel muziek, welke van de de geluidskaarten die op die moederborden zitten is beter?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

Ik zou voor de MSI gaan, maar das puur omdat ik er nu draai op een MSI moederboardje. Volgens mij is er geen verschil, het is de zelfde chipset alleen 2 andere fabrikanten. En vga-onboard is vaak crap, maar kan handig zijn. Maar zoals je aangeeft zal je het niet gebruiken..

On-board sound is een no-go als je een beetje muziek luistert. Gewoon een 25 euro soundblaster kaartje (oem) halen is vaak beter.

Verwijderd

zal kiezen voor msi.
Met die bord kan je nog van alles instellen in de bios
Bij een intel bord kan je niks instellen in de bios. (zijn wel zeeeeeeeer stabiel)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou voor een Intel bord gaan (maar voor de mediaeditie DG965OT(http://www.intel.com/products/motherboard/DG965OT/index.htm)). Maar dat komt omdat het bord binnen 1 sec de bios kan doorlopen, overclocken kan niet echt, stabiel!!! (echt geen crash helemaal niets), heb je 1 foute instelling in de bios (even op het bord de jumper voor de bios normaal zetten en de bios komt terug dat je de jumper weer terug kan zetten en dat de laatste bewerking ongedaan is gemaakt), software pakket die erbij geleverd wordt, snelheid, drivers en de afwerking van het bord. De CPU/Case fan valt gewoon soms helemaal stil. Ik heb er 2 x Kingston KHX7200D2/1G geheugen ingedaan. Het geheugen draait met mijn E6300 op keurig 800 mhz. Het was mijn vervanging van mijn oude Gigabyte 8I945Pro moederbord waar ik wat problemen mee had.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

wouw binnen 1sec de bios door.
Doet mijn asrock 945conroe ook (niks speciaals dus)
1 foute instelling en dan een jumper gebruiken? (ook oude zeg)
Mijn simpel asrock 945conroe zet het na 2x mislukte start zelf weer terug naar fabriek instelling.
NIks bezonder dus/

Dat het geheugen gelijk goed word gezet komt door chip op het geheugen.
Op alle borden werkt het (alleen met overklokken modeulens niet die moet je met de hand instellen wat vermoedelijk met een intel eigen bord niet zal werken)

Wat ik er mee wilt zeggen is dat elke bord goed kan zijn als je het standaart gebruikt.
Maar wil je meer zoals overklokken of later eventueel een intel proc die niet word ondersteunt door een te hoge systeem bus (wat misschien met overklokken wel kan werken).

De juiste keuze maken voor een bord is wat je er mee wilt gaan doen.