Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is dit mogelijk : server in cd-rom speler

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb me na lange tijd gesurft te hebben op tweakers.net aangemeld.
Laat is me dus gelijk even voorstellen.

Ik ben Ricardo ben 14 jaar mn hobbies zijn computers en alles wat daarmee te maken heeft ik heb mn eigen computer gecasemodded.

Nu was mijn vraag:

Is het mogelijk om een webserver/fileserver te laten draaien in een cd-rom speler ik heb nog 3 hdd's van hele oude computers liggen en een netwerk kaart en een cdrom speler en wat kabels.
Nu was mijn idee om alles uit de cd-rom speler te halen.
Dan een hdd erin bouwen
Dan onderdelen gebruiken van mn netwerkkaart.
En dat allemaal aansluiten op de hdd.
Maar hoe ik dit allemaal moet doen en/of dit mogelijk is weet ik niet.
Ik wil ook dat hij berijkbaar is zonder dat mijn eigen computer aan hoeft te staan.
Ik weet hoe ik moet solderen maar de rest weet ik niet hoe ik zoiets moet maken.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Bedankt :)

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
als je een HD vergelijkt met een CDROM speler qua afmetingen, dan zie je dat er niet veel ruimte meer is. Het is wel mogelijk, maar dit is sterk afhankelijk van je budget en doorzettings vermogen. Er zijn moederborden verkrijgbaar die zo klein zijn dat ze in lege CDROM behuizing past. Maar met een HDD erbij, wordt het moeilijk, en dan moet je nog een voeding regelen....

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik van die kleine moederborden kopen.
Mijn budget is ongeveer 50 euro.
En doorzettingsvermogen is er zeker :)

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 14:51

ram.con

non-profit ram

Ik ben niet thuis op het gebied van casemodden, maar ik zou als ik jou was even een kijkje nemen in het router-mod topic. Bijvoorbeeld de wl500g of nieuwere versies heeft met wat firmwareaanpassingen een prima functionaliteit aan boord voor een webserver. Dat geheel zou je wel in een cd-rom speler grootte bay kwijt kunnen... en je kunt het zo regelen dat je er een HDD aan hangt.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik denk dat je dan toch op een Embedded webserver, maar die zijn wel wat beperkter dan een 'gewone' webserver/computer

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Voor 50 euro haal je het niet. De kleine moederbordjes zijn al meer dan dat. Dan moet er nog een kleine harde schijf bij (welke ook niet goedkoop zijn) en een mini voeding.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:10:
Voor 50€ kun je eigenlijk niet van die hele kleine dingen vinden.

Wij hadden gsiteren op het werk nieuwe bordjes binnen, Via Epia dingen met alles onboard en die waren 12*12cm. Later deze maand komen ze ook nog van 9*9cm.
Wat de kosten precies zijn weet ik niet, maar echt goedkoop zal het niet worden. Maar zoek eens naar VIA Epia en je vind genoeg klein spul.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:37

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:10:
Voor 50 euro heb je net (niet) een budget moederbord. Dus ik ben bang dat een dergelijk moederbord al snel een x aantall keer duurder is (Ik ken ze niet, en ik weet al helemaal niet de prijzen, maar het lijkt me stug dat je die voor 50 euro kan krijgen... eerder iets van 200,- (wilde gok)).

Het zal haalbaarder zijn om een bijv. een fanless server te maken in een zo'n klein mogelijk doosje.

Tip: ga eerst eens kijken wat je hebt en wat overige onderdelen gaan kosten (plannen dus), voordat je er uberhaupt aan begint. Dat kan je een hoop geld besparen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand misschien een website/webwinkel uit nederland die die moederbordjes verkoopt.
Kan ik misschien op mijn linksys WAG54G V.2 een webservertje gooien dmv een andere firmware?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

cd speler is wel erg klein...misschien is het leuker en met je beschikbare hardware eerst een schoendoos formaat te maken maar dan kleiner? Dan passen je hd's er wel in en misschien ook een laptop mobo..
En heb je een beetje kennis van wat of wat past? Misschien passen je hd's niet meer op nieuwe mobo's ..

Edit: er zit alleen een webserver in. Misschien kan je hem met opensource WRT firmware zo modden dat ie ook eigen pagina's kan weergeven. Maar je hebt ook kant en klare routers met filesharing, alleen die zijn wat duurder dan 50E

[ Voor 27% gewijzigd door Mr_gadget op 06-01-2007 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:18:
cd speler is wel erg klein...misschien is het leuker en met je beschikbare hardware eerst een schoendoos formaat te maken maar dan kleiner? Dan passen je hd's er wel in en misschien ook een laptop mobo..
En heb je een beetje kennis van wat of wat past? Misschien passen je hd's niet meer op nieuwe mobo's ..

Edit: er zit alleen een webserver in. Misschien kan je hem met opensource WRT firmware zo modden dat ie ook eigen pagina's kan weergeven. Maar je hebt ook kant en klare routers met filesharing, alleen die zijn wat duurder dan 50E
waar kan ik die firmware vinden?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hier: http://wiki.openwrt.org/T...?action=show&redirect=toh
Verwacht er alleen niet teveel van..Ik zie dat ze geen webserver standaard hebben, maar het is wel linux. Geen idee in hoeverre Apache er op draait.

Edit: lighttpd werkt wel open wrt. Maar het is ingewikkeld en je moet kennis van linux hebben. Ik zou idd gewoon een oude pc nemen zoals onder beschreven.

[ Voor 30% gewijzigd door Mr_gadget op 06-01-2007 16:33 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59
Als ik jou was zou ik gewoon naar een kringloop winkel o.i.d gaan, daar een oude P1/P2 bak halen, lekker Win98 ofzo erop gooien. (Of Linux, maar dat vindt je waarschijnlijk erg ingewikkeld). En dan EasyPHP o.i.d en dan kan dat PCtje lekker servertje spelen :)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Het is goed mogelijk, maar dan raad ik je aan om bijvoorbeeld eens op de site van Soekris te kijken. Hier bieden ze complete servertjes aan, van een formaat dat in een CD-ROM zou kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://www.soekris.com/Pictures/net4801_top.jpg
* 233 to 266 Mhz NSC SC1100 single chip processor
* 32-256 Mbyte SDRAM, soldered on board
* 4 Mbit BIOS/BOOT Flash
* CompactFLASH Type I/II socket, 8 Mbyte FLASH to 4 Gbyte Microdrive
* UltraDMA-33 interface with 44 pins connector for 2.5" Hard Drive
* 1-3 10/100 Mbit Ethernet ports, RJ-45
* 2 Serial ports, DB9 and 10 pins header
* USB 1.1 interface
* Power LED, Activity LED, Error LED
* Mini-PCI type III socket. (t.ex for optional hardware encryption.)
* PCI Slot, right angle 3.3V signaling only, dual PCI slot option planned.
* 12 bit general purpose I/O, 20 pins header
* Temperature and voltage monitor
* Hardware watchdog
* Board size 5.2" x 5.7"
* Power using external power supply is 6-20V DC, max 15 Watt
* Option for 5V supply using internal connector
* Operating temperature 0-60 °C
De bovenste kost echter 213 dollar, de goedkoopste versie 150 dollar. Omgerekend komt dit uit op 115 euro. Boven je budget, maar ik vermoed dat het de enige oplossing is voor een dergelijk laag bedrag.

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:30:
Als ik jou was zou ik gewoon naar een kringloop winkel o.i.d gaan, daar een oude P1/P2 bak halen, lekker Win98 ofzo erop gooien. (Of Linux, maar dat vindt je waarschijnlijk erg ingewikkeld). En dan EasyPHP o.i.d en dan kan dat PCtje lekker servertje spelen :)
misschien is dit wat:
http://www.e-brokers.nl/w..._info.php/products_id/618

Bevalt op zich prima :), alleen was er bij mij is er een van de scsi schijven heel snel overleden.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 16:46 ]

Verwijderd

In de Elektuur van februari 2006 staat een artikel over het ombouwen van een Router tot webserver.
De router (een Sweex hupeldepup) kost een 20 euro en draait Linux
Je kunt er een USB poort inbouwen volgens de beschrijving van Elektuur (zie ook de links onderaan).
M.b.v. de USB poort kun je dan weer dingen aansluiten, stick, harde schijf, etc. als geheugenuitbreiding.
Zie ook de volgende links:

http://www.elektuur.nl/De...bid=27&art=91007663&PN=On
http://sunspot.co.uk/Projects/Sweex.htm
http://midge.vlad.org.ua/wiki/

Groeten Scilla

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:59
Daar hoef je geen elektuur voor te kopen grote vriend ;)

Dit is ook allemaal beschreven op GoT zie daarvoor dit topic: Routerhacking - Deel 2

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

@Scilla: Doe es gokken wie de schrijver van je bovenste artikel is en waar dat ontstaan is? Hint: Routerhacking - Deel 2 (en deel 1 ervan)

@^^: Woei, gmta

[ Voor 5% gewijzigd door Sprite_tm op 08-01-2007 21:06 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1