Ik heb sindskort een zeer vervelend probleempje…
Als ik op “deze computer ==> eigenschappen” klik, krijg ik deze foutmelding:
=== Configuratiescherm ================================================= X
Windows kan het bestand C:\windows\system32\rundll32.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna op Zoeken.
=============================== OK ===================================
Deze melding komt ook als je in het configuratiescherm bijvoorbeeld op “hardware” of “software” klikt. Kort door de bocht genomen: Je kunt dus niks meer aan je systeem wijzigen of instellen….
Daarnaast heb ik het gevoel dat de pc een stuk trager is als eerst.
De pc is pas een maandje of 2 geleden voor t eerst geïnstalleerd (nieuw dus).
De gegevens:
Genoemde problemen vielen me eigenlijk pas een weekje of 2 geleden op. Daarvoor nergens problemen mee gehad.
Wat ik al gedaan heb:
Gezocht naar Rundll32.exe middels “zoeken”:
Het bestand staat onder mijn account niet in de System32 map. Wel elders.
Kopieren naar de System32 map gaat niet, Windows zegt dat de schijf beveiligd is tegen schrijven of vol is. Kopieer ik willekeurig elk ander bestand naar de System32 map, lukt het wel.
Opstarten in Safe mode ==> als Administrator:
Nu staat het bestand WEL in de sytem32 map…. Schiet mij maar lek! (het is immers exact dezelfde map…..) Ook klikken op “deze computer ==> eigenschappen” lukt…
Rundll32.exe terugplaatsen vanaf de originele Windows CD:
Terugplaatsen vanuit de cabinet file naar de System32 map geprobeerd, maar na reboot is het probleem er nog steeds. Onder mijn account is het bestand dan ook niet in de System32 map te vinden.
Scannen op virussen:
Nope… er zitten geen virussen op mijn systeem.
Gescand met Norton AV en online via TrendMicro / Pc-Cillin.
Scannen op Spyware:
Gescand met Ad-Aware. Eerst volledig ge-update natuurlijk.
Scannen met Removal-tools van Symantec:
Omdat ik toch al een week aan het zoeken ben naar oplossingen, kwam ik een aantal artikels tegen met mogelijke oplossingen. Het zou de “Sircam” worm kunnen zijn… Maar goed, je snapt m al, niks gevonden. Ook een andere tool gebruikt, op zoek naar het “Yaha” virus.
Scannen (algemeen):
Ik heb gescand in safe mode, dus als admin, zoals iedere scan-boer aanraadt en ook onder mijn eigen standaard account. Onder beide accounts niks te vinden. Ook Windows Systeemherstel uitgeschakeld van tevoren en alle updates gedaan….
Dus…. Wat te doen??
Ik heb geen zin de pc weer opnieuw te installeren. Ik heb hem eindelijk zo ingericht zoals ik dat graag wil… Hij geeft ook geen foutmeldingen en ik kan ermee doen wat ik moet.
Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij dat er iets niet in orde is.
Ook is het erg onhandig dat je geen software kunt verwijderen en voelt de pc trager aan. Dit terwijl het een vrij verse install is en de pc allerminst verouderd te noemen valt.
Ik heb menig topic hier gelezen, gezocht middels Google, op de site van Symantec en Microsoft etc etc, maar nergens wordt een adequate oplossing gegeven. Het kan zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen…. Wellicht iemand die het probleem herkent?
Of een systematische manier van probleem-analyse / aanpak?
Een format C: is voor mij echt de laatste uitweg, maar ik ben bang dat ik het probleem dan binnen de kortste keren weer heb, aangezien ik niets anders heb gedaan dan de laatste 5 jaar op mijn oude pc. Daar heb ik in al die tijd geen enkel virus op gehad, of wat dan ook,…
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Als ik op “deze computer ==> eigenschappen” klik, krijg ik deze foutmelding:
=== Configuratiescherm ================================================= X
Windows kan het bestand C:\windows\system32\rundll32.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop Start en daarna op Zoeken.
=============================== OK ===================================
Deze melding komt ook als je in het configuratiescherm bijvoorbeeld op “hardware” of “software” klikt. Kort door de bocht genomen: Je kunt dus niks meer aan je systeem wijzigen of instellen….
Daarnaast heb ik het gevoel dat de pc een stuk trager is als eerst.
De pc is pas een maandje of 2 geleden voor t eerst geïnstalleerd (nieuw dus).
De gegevens:
- Core2Duo E6300
- 1 Gyg ram
- Asus mobo P5LD2
- Etc….
- Windows XP SP1 opgewaardeerd naar SP2 (met slechts 1 user account)
- Norton Internet Security 2004
- Windows Firewall uit (doet Norton immers)
- Ik gebruik nooit p2p programmas
Genoemde problemen vielen me eigenlijk pas een weekje of 2 geleden op. Daarvoor nergens problemen mee gehad.
Wat ik al gedaan heb:
Gezocht naar Rundll32.exe middels “zoeken”:
Het bestand staat onder mijn account niet in de System32 map. Wel elders.
Kopieren naar de System32 map gaat niet, Windows zegt dat de schijf beveiligd is tegen schrijven of vol is. Kopieer ik willekeurig elk ander bestand naar de System32 map, lukt het wel.
Opstarten in Safe mode ==> als Administrator:
Nu staat het bestand WEL in de sytem32 map…. Schiet mij maar lek! (het is immers exact dezelfde map…..) Ook klikken op “deze computer ==> eigenschappen” lukt…
Rundll32.exe terugplaatsen vanaf de originele Windows CD:
Terugplaatsen vanuit de cabinet file naar de System32 map geprobeerd, maar na reboot is het probleem er nog steeds. Onder mijn account is het bestand dan ook niet in de System32 map te vinden.
Scannen op virussen:
Nope… er zitten geen virussen op mijn systeem.
Gescand met Norton AV en online via TrendMicro / Pc-Cillin.
Scannen op Spyware:
Gescand met Ad-Aware. Eerst volledig ge-update natuurlijk.
Scannen met Removal-tools van Symantec:
Omdat ik toch al een week aan het zoeken ben naar oplossingen, kwam ik een aantal artikels tegen met mogelijke oplossingen. Het zou de “Sircam” worm kunnen zijn… Maar goed, je snapt m al, niks gevonden. Ook een andere tool gebruikt, op zoek naar het “Yaha” virus.
Scannen (algemeen):
Ik heb gescand in safe mode, dus als admin, zoals iedere scan-boer aanraadt en ook onder mijn eigen standaard account. Onder beide accounts niks te vinden. Ook Windows Systeemherstel uitgeschakeld van tevoren en alle updates gedaan….
Dus…. Wat te doen??
Ik heb geen zin de pc weer opnieuw te installeren. Ik heb hem eindelijk zo ingericht zoals ik dat graag wil… Hij geeft ook geen foutmeldingen en ik kan ermee doen wat ik moet.
Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij dat er iets niet in orde is.
Ook is het erg onhandig dat je geen software kunt verwijderen en voelt de pc trager aan. Dit terwijl het een vrij verse install is en de pc allerminst verouderd te noemen valt.
Ik heb menig topic hier gelezen, gezocht middels Google, op de site van Symantec en Microsoft etc etc, maar nergens wordt een adequate oplossing gegeven. Het kan zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen…. Wellicht iemand die het probleem herkent?
Of een systematische manier van probleem-analyse / aanpak?
Een format C: is voor mij echt de laatste uitweg, maar ik ben bang dat ik het probleem dan binnen de kortste keren weer heb, aangezien ik niets anders heb gedaan dan de laatste 5 jaar op mijn oude pc. Daar heb ik in al die tijd geen enkel virus op gehad, of wat dan ook,…
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....