Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding -5V lijn?

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 23:57
Ik heb een mainboard te koop dat -5v nodig heeft.
• For this model, you must use a Power Supply which has a -5V pin supply.
Nu weet ik dat dit bij MSI is aan te passen, maar ik denk dat mijn mainboard niet is aangepast, en dus die -5v nodig heeft.

Nu heb ik een Tagen 480 waarop de -5V onderaan bij DC output gespecificeerd staat. Het mainboard werkt hiermee dan ook perfect:

Afbeeldingslocatie: http://www.effbe.se/data/images/chassi/tagan-480-info.jpg

Iemand anders heeft een Coolermaster voeding met de volgende specificatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/8cf7f4ca055153114c1805ceca991ed4.jpg

Gaat dit mainboard op die Coolermaster voeding werken?
Sorry ik heb weinig verstand van voedingen, etc. Het staat niet bij de specificaties, maar misschien dat het gecoverd wordt door een andere rating?

[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 06-01-2007 14:31 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Die -5V wordt meestal gebruikt voor de opamps (versterkers) op de geluidskaart, dus als je die niet hebt werkt je moederbord in het algemeen gewoon wel, maar als je een on-board geluidskaart hebt dan zou het kunnen zijn dat die niet werkt. Misschien is het handig als je even vertel om wel moederbord het gaat.
Daarnaast is het mogelijk om met een 7905 van je -12V -5V te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Cassettebandje op 06-01-2007 14:45 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Bij de pinout van de atx voedingsstekker staat dat pin 13 de -5v aansluiting is, volgens mij kun je er vanuit gaan dat deze spanning op elke atx voeding aanwezig is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

bobo1on1 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:21:
Bij de pinout van de atx voedingsstekker staat dat pin 13 de -5v aansluiting is, volgens mij kun je er vanuit gaan dat deze spanning op elke atx voeding aanwezig is.
Ik heb hier toch echt 2 voedingen liggen waarbij dat niet het geval is :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een MSI K8N Diamond en een K8N SLI Platinum gehad die volgens de specs een -5V lijn eisten. Maar ik heb er een Cooler-Master 450W voeding aan gehad die geen -5V lijn had. Dit werkte perfect en nooit problemen gehad o.i.d.. Volgens mij had die -5V lijn te maken met de onboard Creative Live!/Audigy chip, maar ook dat werkte prima. Trek je er dus niet te veel van aan :).

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:24

Iet

Atlas schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:22:
[...]
Ik heb hier toch echt 2 voedingen liggen waarbij dat niet het geval is :)
Ja, nu zijn we geinteresseerd natuurlijk... welke?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
De -5 volt werd toch alleen maar gebruikt door ISA sloten? Als in: is niet meer nodig?

Sinds ATX12V 1.3 is de -5 Volt lijn optioneel, en wordt in lang niet alle voedingen geinplementeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door MeMoRy op 06-01-2007 15:43 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 23:57
Het gaat om een K8N Diamond met onboard Creative Soundblaster Live chip, en daarvoor is idd die -5v lijn schijnt.

VariX welke Coolermaster voeding heb je?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:30:
Het gaat om een K8N Diamond met onboard Creative Soundblaster Live chip, en daarvoor is idd die -5v lijn schijnt.

VariX welke Coolermaster voeding heb je?
De Real Power 450 (RS-450-ACLY) (een echte top-voeding :) ).
Pagina: 1