[Orange] Hostname van PC instellen in Livebox

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Beste mensen,

Ik heb een servertje draaien binnen mijn interne netwerk. Het interne IP adres van deze server is 192.168.1.11. Nu vind ik het wat lastig om telkens dat IP adres te moeten intypen, en ik wil daar graag een hostname aan maken. Ik heb de server al de naam 'Gollum' gegeven tijdens de installatie. Nu, als ik Gollum intyp in een browser of via ssh, dan komt ie niet op de server uit.

Vroeger had ik een prachtig SpeedTouch modem, welke is makkelijk kon instellen met een hostname aan het IP adres, zodat iedere PC binnen het netwerk wist dat een bepaalde naam aan een bepaald IP adres was gekoppelt. Helaas is deze SpeedTouch niet meer onder ons... :-(

Heeft hier iemand enig idee hoe ik die stomme Livebox zo kan instellen? Livebox modems zijn prachtige modems, zolang je er maar niet aan komt...

• Mexxus
Iemand hier enig idee??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Linux server zeker?

En zie je in je Livebox wel de hostname van een windows (werk)station staan?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Mexxus
bjck schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:36:
Linux server zeker?

En zie je in je Livebox wel de hostname van een windows (werk)station staan?
Nop, ook niet (of ik kijk niet goed?). Maar als ik in een DOS box "ping Tipsy" doe, dan doet ie wel pingen naar Tipsy (Windows PC). Dus dat werkt wel. Nu nog het zelfde voor de Linux doos.

• alex3305
  • Laatst online: 01-12 22:13
Anders misschien een hosts (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts) instellen. Ik weet niet of dit in Linux kan, in ieder geval in Windows wel.