NTFS disk data saven voor gebruik op FAT32?

Pagina: 1
Acties:

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo, ik wil terug naar fat32 maar voor ik dat doe heb ik een vraagje, namelijk:

Als ik mijn huidige bestanden op DVD brand (huidig bestands systeem is ntfs) kan ik ze zometeen dan gewoon lezen op mijn fat32 geformateerde HD?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-03 11:50

-ET-

Phone Home

Dat kan inderdaad.

Maar waarom zou je terug willen naar Fat32?

• jeanpaul1979
omdat ntfs heel traag is bij mij, als je zoekt op mijn naam vind je daar ook een bericht over. helaas kan ik hier geen oplossing voor vinden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

lier

MikroTik nerd

Ben bang dat je systeem niet (veel) sneller wordt dan dat het nu is...
Oftewel, je probleem zal waarschijnlijk hiermee niet opgelost worden.

Waarom eigenlijk een nieuw topic hierover starten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jeanpaul1979 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:40:
Als ik mijn huidige bestanden op DVD brand (huidig bestands systeem is ntfs) kan ik ze zometeen dan gewoon lezen op mijn fat32 geformateerde HD?
Ja,
Om de simpele reden dat je CD/DVD weer een ander bestandsformaat heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jeanpaul1979
Ok, ik heb windows net opnieuw geinstaleerd en alles loopt weer lekker snel :) Bestanden overzetten geen is probleem zoals jullie zeiden.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
FAT32 zal na enig gebruik veel trager worden dan NTFS. Vroeger had je de uitspraak "FAT32 is sneller dan NTFS", maar dat was in de tijd dat een 4 Gb schijf normaal was, en een 10 Gb schijf enorm groot. Bij schijven boven de 32 Gb wordt FAT32 naar mate je er meer files op zet trager en trager en trager, en is de kans op lost clusters (en daarmee verloren data) steeds groter.

Dat merk je bij een vers geinstalleerd systeem niet zo, maar over een maand ofzo zul je weer terug willen naar NTFS. NTFS is bij schijven boven de 32 Gb sowieso sneller.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1