Toon posts:

Computer boot nooit in één keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds korte tijd is mijn computer gek gaan doen tijdens het opstarten. Als ik de computer 's ochtends aan zet start hij nooit in één keer door. De computer gaat wel aan, fans gaan draaien, cd-rom lichtjes gaan knipperen, harde schijf spint op maar daar blijft het bij, geen bios piep en geen beeld. Na ongeveer 30 keer resetten start hij opeens door en blijft daarna superstabiel draaien.

Ik vind het een erg vaag probleem, juist omdat ik geen bios piepjes krijg en omdat hij, na eenmaal opgestart te zijn, superstabiel draait. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Setup:

Mob: Asrock K7NF2-raid
proc: Amd barton 2500
mem: dane-elec pc 2700 512mb x 2 in dual channel
voeding: zat in de kast, 300 watt stabiele voedingslijnen.
hd: Western digitaal 200gb 8mb cache sata 1
dvd speler + dvd brander
vid: sapphire radeon 9700

usb muis, ps2 toetsenbord, canon pixma 4200 printer, kodak picture card reader

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 14:24 ]

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Nee, heb geen idee wat het probleem kan zijn. Maar ik zelf heb er ook "last" van.

Misschien kunnenw e je helpen als je aangeeft welke moederbord enzo je hebt.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
:w welkom op GoT. Registratievoorwaarden / korte FAQ hierin lees je een heleboel nuttige info over wat er hier van je verwacht word als je een topic opent.

het probleem opzich klinkt me niet erg bekend in de oren, en zonder de totale specs van je pc (mobo, CPU, geheugen, videokaart, harddisk(s), voeding en eventuele andere iets minder belangrijke dingen) valt er hier erg weinig over te zeggen.

*Jird betrapt zichzelf ook op een fout en zal het niet meer doen, sorry mod(s)

[ Voor 11% gewijzigd door Jird op 06-01-2007 14:09 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Topicstarter
Jird schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:06:
:w welkom op GoT. Registratievoorwaarden / korte FAQ hierin lees je een heleboel nuttige info over wat er hier van je verwacht word als je een topic opent.

het probleem opzich klinkt me niet erg bekend in de oren, en zonder de totale specs van je pc (mobo, CPU, geheugen, videokaart, harddisk(s), voeding en eventuele andere iets minder belangrijke dingen) valt er hier erg weinig over te zeggen.

*Jird betrapt zichzelf ook op een fout en zal het niet meer doen, sorry mod(s)
Ja vriend, ik kom al sinds 2000 hier op GoT en heb echt wel gezocht en alle FAQs gelezen. Mijn probleem onderscheidt zich enigsinds van alle andere problemen aangezien ik helemaal geen bios info krijg of piepjes. Omdat dit van die "vage" problemen zijn waar niet direct een antwoord op is vraag ik raad aan mede tweakers die misschien een idee hebben.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Als dat het enige is wat in je PC zit dan is het niet zo raar dat 'ie niet op wil starten, geen geheugen, geen harde schijf, geen voeding, 't is nog een wonder dat je dat ding überhaupt opgestart krijgt :P.

Oftewel, graag volledige specs (merk & type) en in dit geval graag tot randapparatuur aan toe. Op het eerste gezicht lijkt het wat op een voedingsprobleem, moet ik zeggen :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:15:
[...]

Ja vriend, ik kom al sinds 2000 hier op GoT en heb echt wel gezocht en alle FAQs gelezen. Mijn probleem onderscheidt zich enigsinds van alle andere problemen aangezien ik helemaal geen bios info krijg of piepjes. Omdat dit van die "vage" problemen zijn waar niet direct een antwoord op is vraag ik raad aan mede tweakers die misschien een idee hebben.
sorry, vriend, dat jij hier eerder hebt rondgelopen zonder account of met een ander dat kan ik niet ruiken. deze staat geregistreerd sinds september 2006, vandaar dat ik dacht dat dit je eerste topic was. was niet de bedoeling om je iets in te wrijven ofzo, alleen te helpen.

*Jird heeft zijn lesje geleerd, geeft de modjes en de faq groot gelijk, gaat gelijk alle faq's nog een keer doorlopen en houd hier verder zijn mond.

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Ik heb ook wel eens zoiets gehad.
Dat was met een moederbord dat maar een 1200 MHz Athlon ondersteunde, en ik had een 1400 MHz.
Daardoor had het gebeuren met de spanningsregulator en condensators op het bord niet genoeg vermogen... Als je het zaakje even de kans gaf om 'op te laden', dan ging ie wel... maar 100% stabiel was het nooit.

Ik denk dat het bij jouw ook gerelateerd is aan de voeding...
Dat kan dan zijn dat je moederbord niet geschikt is...
Of misschien heb je niet alles goed aangesloten? (er zit vaak een extra connector voor 12v naar de CPU op het bord).
Of je voeding is niet krachtig genoeg.
Of het moederbord danwel voeding zijn niet 100% in orde. Die condensatoren gaan nog wel eens lekken, en dan verlies je ook capaciteit, en dan krijg je dit soort kuren.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit ook gehad. Ik heb er verder weinig aan gedaan maar merkte wel dat het niet aan mn processor, videokaart, geheugen of hdd lag, aangezien die allemaal eens vervangen zijn geweest. Ik had een MSI K8T Neo bordje. Nadat ik voor de grap eens getest had met een ander moederbord, was het over. Ik denk dus dat het bij jou ook aan het moederbord ligt. Bij mij deed het het eerst ook goed, en "ineens" startte hij niet meer in 1x door. Zelfde verhaal als bij jou, ook geen bios piepjes en de rest ging wel gewoon draaien.
Ik denk dus gewoon brakheid van je moederbord.
Pagina: 1