ide kabel alternatief aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 13:40
Vraagje,

Een vriend van me kwam laatst een pc tegen waar de IDE kabel in het midden aan het moederbord zat en aan het ene uiteinde een hdd en het andere een cdrom.
Nu heeft dat ding een tijd goed gedraaid, maar nu problemen bij het tegelijk aanspreken van die dingen. (Verrotte hdd na opstarten, format noodzakelijk).
Nu de kabel er weer op de normale manier inzit blijft dit probleem.
Kan het aan die vreemde aansluiting hebben gelegen, en zo niet, waaraan dan wel?
Dank vooruit, heren..:)

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 13:40
Nog 1 poging, hij was nogal snel weg..
Iemand een idee?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04 14:59
heb ook in mijn bigtower ide kabels van 1,2 meter!!!, en deze ook in het midden, zoadat ik mooi 2x 60cm kabel heb, werkt prima, altijd al zo gewerkt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Met normale ATA33 kabels(40 polig) moet dit geen reet uitmaken, wel met ATA66/100 kabels(80 polig), waar de blauwe connector op het moederbord moet, middenste op de slave, en buitenste op master

Verwijderd

waarom moet op de buitenste master?

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 22:58 schreef oppertweaker het volgende:
Met normale ATA33 kabels(40 polig) moet dit geen reet uitmaken, wel met ATA66/100 kabels(80 polig), waar de blauwe connector op het moederbord moet, middenste op de slave, en buitenste op master
Weet je ook de reden? Het staat uitgebreid in de handleiding van IBM-schijven, maar de reden staat er vreemd genoeg niet bij.
Pagina: 1