Toon posts:

Bios updaten geeft error " Unloading driver

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
"Hallo , ik heb een Asrock AM2NF6G-VSTA , en na dat ik die nieuwe bios van die site gedownload heb , probeer ik in Windows ( Vista 64 ) die bios te update maar als gevolg krijg ik Error : Unloading driver , wat kan ik doen? kan iemand me helpen? ook in die bios wou ik beetje overclockken ( geen overclok proggye werkt in Vista , clockgen niet, Ntune niet ) maar ook in die bios kan ik die Cpu niet aanpassen , ik heb een 5200+ x2 , :-(

Groetjes
Stargate

Verwijderd

Niet om het 1 of ander, maar het lijkt alsof je zelf niet veel research hebt gedaan. Bios updaten moet je altijd via de bios of diskette zelf doen. In windows kan volgens mij niet eens, en mocht het al kunnen is het al heel erg af te raden.

Verder asrock staat niet bekend om het overclocken, ik denk dat er wel overclock opties zijn, maar die zullen misschien verborgen zijn. Maar dit staat ook allemaal in de mooie FAQ genoemt. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:38:
Niet om het 1 of ander, maar het lijkt alsof je zelf niet veel research hebt gedaan. Bios updaten moet je altijd via de bios of diskette zelf doen. In windows kan volgens mij niet eens, en mocht het al kunnen is het al heel erg af te raden.

Verder asrock staat niet bekend om het overclocken, ik denk dat er wel overclock opties zijn, maar die zullen misschien verborgen zijn. Maar dit staat ook allemaal in de mooie FAQ genoemt. ;)
Eerlijk gezegt klopt het niet wat je zegt. Er zijn wel duidelijk flash programmas in windows voor moederborden en waarom zou je het niet in windows doen. Je hebt nix nodig je kunt hem gewoon flashen zonder diskettes of iets. Btw het is het zelfde als in dos het enige risico is dat je je pc wel standaard zou clocken als je wilt flashen, omdat je dan weet dat die niet zal hangen in windows. Verder kunnen sommige asrock bordjes wel overclocken. Ze zijn niet de perfecte overclock borden maar sommige kunnen toch echt wel clocken hoor. Kijk naar asrock pci express agp versie ofzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:43:
[...]

Eerlijk gezegt klopt het niet wat je zegt. Er zijn wel duidelijk flash programmas in windows voor moederborden en waarom zou je het niet in windows doen. Je hebt nix nodig je kunt hem gewoon flashen zonder diskettes of iets. Btw het is het zelfde als in dos het enige risico is dat je je pc wel standaard zou clocken als je wilt flashen, omdat je dan weet dat die niet zal hangen in windows. Verder kunnen sommige asrock bordjes wel overclocken. Ze zijn niet de perfecte overclock borden maar sommige kunnen toch echt wel clocken hoor. Kijk naar asrock pci express agp versie ofzo.
Dat overclocken onder windows vind ik zelf nix, en wist niet 100% zeker of het wel bestond. Ik weet dat sommige asrock mobo's kunnen overclocken, alleen velen hebben het verborgen ( heb ook 2 asrock mobo's gehad ;) ).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Flashen via windows is nog altjid sterk af te raden vind ik, liever een progsel dat draait vanaf een bootfloppy/cd zonder dat er andere progs in het geheugen geladen zijn.

Pak dus gewoon een bootschijfje en flash vanaf daar je bios, dan zit je ook niet met die rare erros :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:56:
Flashen via windows is nog altjid sterk af te raden vind ik, liever een progsel dat draait vanaf een bootfloppy/cd zonder dat er andere progs in het geheugen geladen zijn.

Pak dus gewoon een bootschijfje en flash vanaf daar je bios, dan zit je ook niet met die rare erros :)
Hoi, ja dat is wat ik nu ga doen, ff Off topic, ik draai vista 64 , tot gisteren geen problemen, nu mijn cd-rom drive die wel vanuit die boot menu werkt, in vista krijg ik dat je niet geinstallert is , ik ga naar control panel, system, en dan up-date driver , en krijg de melding driver missing or corrupt , nouja, dus in windows geen cd rom, restore point is lullig genoeg alleen die van vandag dus ook ggen oplossing, echt een gek-huis :p
Dit is in control panel/system/cd-rom http://home.casema.nl/stargate26/cdromfout.jpg

In welke rubriek kan ik deze post platzen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 11:40 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Pagina: 1