Ik ga binnenkort, als 't terug wat droger is ;-( in de kruipkelder onder het huis wat extra kabels moeten trekken. Dit is voor de aansluiting van:
- digitale televisie (coax en netwerk)
- home cinema (surround sound)
- en nog een extra netwerkaansluiting
- de stereoinstallatie op m'n digitale piano
Alle kabels zullen max 10 meter lang zijn.
We hebben op alle noodzakelijke plaatsen 'loze' plaatjes bij de stopcontacten zitten met daarachter een buisje dat toegang geeft tot de kruipruimte onder het huis.
Ik wil een oplossing die:
- zoveel mogelijk storingen vermijdt
- een zeer goede levensduur heeft
- veilig is
De vragen:
- welke kabels best gebruiken voor netwerkbekabeling, luidsprekers, aansluiting piano op geluidsinstallatie (stereosteker van +- 4 mm) en coaxsignaal
- mogen deze vier kabels bij elkaar zonder storing?
- Moet er iets rond de kabels rond (een PVC-buis bijv.) Is het belangrijk dat het ganse geval lucht- en/of waterdicht is?
- is het voldoende als ik de kabels om de 40 cm ergens vastgemaakt worden (bijv. aan bovenkant kruipuimte?
- Wettelijke beperkingen of verplichtingen (België)?
- digitale televisie (coax en netwerk)
- home cinema (surround sound)
- en nog een extra netwerkaansluiting
- de stereoinstallatie op m'n digitale piano
Alle kabels zullen max 10 meter lang zijn.
We hebben op alle noodzakelijke plaatsen 'loze' plaatjes bij de stopcontacten zitten met daarachter een buisje dat toegang geeft tot de kruipruimte onder het huis.
Ik wil een oplossing die:
- zoveel mogelijk storingen vermijdt
- een zeer goede levensduur heeft
- veilig is
De vragen:
- welke kabels best gebruiken voor netwerkbekabeling, luidsprekers, aansluiting piano op geluidsinstallatie (stereosteker van +- 4 mm) en coaxsignaal
- mogen deze vier kabels bij elkaar zonder storing?
- Moet er iets rond de kabels rond (een PVC-buis bijv.) Is het belangrijk dat het ganse geval lucht- en/of waterdicht is?
- is het voldoende als ik de kabels om de 40 cm ergens vastgemaakt worden (bijv. aan bovenkant kruipuimte?
- Wettelijke beperkingen of verplichtingen (België)?