pc config voor video editing

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 13:09

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

Topicstarter
Ik hoop dat ik niemand tegen de haren instrijk door een nieuwe topic te openen, maar aangezien de hardware productie nooit stilstaat, wil ik bij deze jullie technisch inzicht raadplegen.

mijn ouders hebben een digitale videocamera, en zoals jullie al vewachten wil hij video gaan bewerken.

daarvoor heeft hij een drastiche upgrade nodig, want hij heeft nu een amd 1200 met 512MB intern en een tnt riva 32MB.

zijn de videokaarten tegenwoordig snel genoeg voor video bewerking, of blijven de pinnacle kaarten nog steeds de top ?

en met welke proccessor kan hij het best werken ?
een intel of een amd?

wat is voor videobewerken een minimale geheugen eis ?

en moet hij bijvoorbeeld aan de sata2 raptor schijf denken ?
of kan hij beter meteen een SCSI schijf aanschaffen ?

bijvoorbaat dank voor jullie inzet en technisch inzicht. _/-\o_

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zijn pinnacle kaarten ooit top geweest (vond de prestaties altijd geweldig tegenvallen van die dingen). verder kun je echt op een redelijk basic systeem al video-editten. Ik heb het gedaan op een Celeron 1500m met 512MB en een 4200rpm notebook diskje en dat ging al prima.
Met een simpele S-ATA schijf of evt raid 0 array kun je prima vooruit, en SCSI is echt voor thuisgebruik zwaar overkill.

Met een standaard videokaartje kun je al prima vooruit (pak gewoon een ViVo variant voor de inputs of gebruik een firewire kaartje).

Verder zou ik gewoon voor een C2D gaan van Intel, gewoon omdat die lekker snel zijn en op zich best te betalen. Anders moet je kiezen voor een X2 als je een wat krapper budget hebt.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 19:56
SCSI drive zou ik niet doen, veelal doen raptors niet onder voor een SCSI schijf terwijl die wel veel duurder zijn, zowel in aanschaf van de disk als in een controller. Zijn niet veel moederborden die scsi-onboard hebben.

Raptors zijn trouwens wel sata150 en geen sata300 (of sata2 zoals ook wel genoemd). 2x WD740ADFD in raid0 zal zijn werk zeker goed doen.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Aangezien je digitaal gaat werken, dus DVPAL zul je aan iedere 7200 RPM schijf voldoende hebben. De bitrate komt namelijk niiet boven de 5 a 6 MB per seconde uit. JE kan het beste investeren in een zo snel mogelijke CPU, veel geheugen (minimaal 1 GB) en veel schijfruimte. Omdat het editten in DV tegenwoordig prima softwarematig kan hoef je verder geen aparte kaart bij te kopen mits je een moederbord koopt met firewire erop. Dat heeft iedere plank bijna tegenwoordig.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een hoop van je vragen zijn te beantwoorden met zelf zoeken. Waar heb je al gekeken, en wat ben je specifiek aan het vergelijken? Je vragen zijn wel erg open.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 13:09

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:40:
Een hoop van je vragen zijn te beantwoorden met zelf zoeken. Waar heb je al gekeken, en wat ben je specifiek aan het vergelijken? Je vragen zijn wel erg open.
ik ben zelf een gamer, en ik weet niets van videobewerken.

daarom heb ik deze topic geopend.

ik heb even snel gezocht op specs videoediting, op google maar dar werd ik als gamer ook niet veel wijzer van.

van de informatie die ik ondertussen in de topic heb gevonden denk ik wel dat het mogelijk is om een knap systeempje bij elkaar te raapen.

ik vergelijk niets, aangezien ik niets weet om te vergelijken.

de open vragen zijn er alleen maar om informatie op te doen.

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
maar als je hier op GoT zoekt op videobewerkingscomputers dan kom je heel eind. Waarschijnlijk heeft je vader ook wel een idee met welke software hij wil gaan videobewerken ;)

Als je de recommended specs van dat programma neemt + de specs van een in CSL samengesteld videobewerkingssysteem dan moet je een eind komen :)

Omdat het verder om basic informatie gaat en niet over een compleet systeem volgens onze richtlijnen uit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en daarom gaat hij op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.