Toon posts:

Kom met laptop niet meer in router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb het volgende probleem:

Ik kom met mijn laptop niet meer in geen enkele router. Dat wil zeggen: Als ik de ethernetkabel vanuit mijn netwerkkaart in een router stop krijg ik de melding: Deze verbinding heeft niet tot nauwelijks verbindingsmogelijkheden.

Dit terwijl:
-Mijn firewall(s) uitstaat/uitstaan
-Ik "automatisch IP-adres toewijzen" aan heb staan

Weet één van jullie waardoor dit komt?

Groeten,

Erik van Rossem

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

Reptile209

- gers -

* Probeer eens een andere kabel, misschien is de jouwe stuk
* Update de drivers van je netwerkkaart
* Hebben we het over windows XP?
* Als je handmatig een IP en subnet in de juiste reeks opgeeft, krijg je dan wel een werkende verbinding?

[ Voor 28% gewijzigd door Reptile209 op 06-01-2007 11:57 ]

Zo scherp als een voetbal!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
welk mac-adres heeft je lan-verbinding (en meer bepaald de gebruikte netwerkkaart)

gebruik je 't juiste type kabel (alhoewel dat tegenwoordig niet veel rol speelt met "auto-cross"-routers enzo)

heb je ook al met een andere NIC geprobeerd ? (leen een usb-10/100-kaartje)

....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie bevindingen

Ik kan met zekerheid zeggen dat het aan de kabel niet ligt, heb er verschillende geprobeerd,

Ik gebruik XP

Ik ga aan de slag met jullie adviezen en zal mijn bevindingen posten

Verwijderd

Repair je verbinding eens na die melding. Is er überhaupt wel een DHCP server actief?

Verwijderd

Topicstarter
Repair heb ik al gedaan, werkt niet

Het werkt met verschillende routers niet en het lijkt me sterk dat er op geen enkele router DHCP actief is....

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:27

Reptile209

- gers -

Reptile209 schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:56:
* Als je handmatig een IP en subnet in de juiste reeks opgeeft, krijg je dan wel een werkende verbinding?
:?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

mischien heb je een virusscanner geinstalleerd? norton en panda willen wel eens bitche met nieuwe connecties

ff uitschakelen en dan nog eens proberen, als dat nog niet werkt ff pc restarten.

anders ff opstarten van knoppix cdtje en ff kijke of die hetzelfde aangeeeft

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:36:
Repair heb ik al gedaan, werkt niet

Het werkt met verschillende routers niet en het lijkt me sterk dat er op geen enkele router DHCP actief is....
met aannames komen we niet zover eh

wat voor ip adres krijgt je laptop? En klopt dat met wat ie moet krijgen ?

Iperf

Verwijderd

Welk merk is het ?
en heb je hem al een reset gegeven.

wat is het voor een een modem router
of router alleen.

reset hem anders eerst even .
aan de achterkant zit een klein gaatje stroom eraf in drukken met een paperclip 10 tellen ingedrukt houden stroom erop dan ook 10 tellen vastblijven houden.
stroom eraf en walla reset.

succes

Verwijderd

Rommel gewoon eens lekker met het commando ipconfig (/?) en geef eens wat harde informatie, zoals ipnummer van router, aantal computers in het netwerk, wanneer het fout/goed gaat.
of de router te pingen is etc. en hoezo "geen enkele router"? hoeveel routers heb je dan ?
en wat is dat "repair"?

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
de fysieke netwerkaansluiting is een teer dingetje .. er zitten 8 metalen pinnetjes die contact zouden moeten maken met je kabel. heb je er misschien eentje verbogen ?

Verwijderd

Als je pc steeds een ipadres krijgt van 169.xxx.xxx.xxx.
Dan helpt het weleens om de ipadres, subnetmask en gateway manueel in te stellen.

Ik draai momenteel Vista en mijn vorige netgear router 6xx gaf op geen manier een ipadres aan mijn pc. (In XP kreeg de pc wel netjes een ipadres toegewezen)
Even de boel handmatig ingesteld en de heleboel werkte meteen.
Heb deze router toen terug gebracht, en heb nu een linksys WRT54GL.
Deze geeft wel automatisch een ipadres aan Vista.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of je hebt natuurlijk spyware gehad en verwijderd, waardoor je IP stack naar zn gootje is. Google eens op WinsockXPfix, download die en voer m uit, en probeer het nog eens :)
Pagina: 1