Toon posts:

EFS Pop3 connector brengt mail niet in exchange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Situatie

Windows 2003 std, sp1
Exchange 2003, sp1

EFS pop3 connector geinstalleerd.

Er is een mailbox met een catchall functie gemaakt, deze is ingesteld in efs.

Zodra er een mail verstuurd wordt, haalt efs de box ook leeg (webmail controle) en daarna staat er in de log, removing e-mail from server.
En dan kan ik hem nergens terug vinden.

Het vreemde is, het heeft gewerkt (een uur lang ongeveer) en daarna niet meer. Server is al keer herstart, maar mag niet helpen.
Eventviewer geeft geen meldingen.
Op de support site van chimeza kan ik niets vinden mbt dit probleem.

Enigste wat ik zelf heb veranderd (waarna het mss is fout gegaan, een rebuild van de offline adress list (vanwege foutmelding in outlook)

Dus ik mail naar arno@domein.nl
EFS connector haalt hem leeg, maar stuurt de mail niet naar de mailbox van arno@domein.nl (deze gebruiker bestaat, en mail adressen staan juist in gegeven ) want het heeft ook gewerkt!

Het lastige is dat ik niks in de eventviewer kan vinden waar het aan kan liggen...

EFS Connector ook al eens geherinstalleerd, maar hielp niet.

Ideeen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien een Mcafee-virusscanner ofzo? Die blockt poort 25 standaard voor onbekende processen.
Zou denk ik ook geen slecht idee zijn om Exchange SP2 te installeren :)

[ Voor 26% gewijzigd door sanfranjake op 06-01-2007 11:59 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Geen virrusscanner aanwezig die poort 25 zou kunnen blokken.

Sp2 wordt volgens de planning in de loop van volgende week geinstalleerd.

Het vreemde is dat het wel even gewerkt heeft, maar na die rebuild van offline adress list niet meer. Terwijl dit na mijn weten weinig te maken heeft met het distributieren van de mail in exchange.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Rebuilden van de OAB zou ook niet zo veel spannends moeten zijn lijkt me. De user/mailadressen zijn toch hetzelfde gebleven?
Kan je wel nog telnetten naar de exchangeserver en een mailtje bezorgen wat aan de betreffende gebruiker(s) geadresseerd is? Had efs zelf ook niet nog iets van een logfile?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
EFS logging stelt niet veel voor, je ziet de opmaak van het bericht enzo, niet waar het heen gaat helaas.

Users / mailadressen zijn nog allemaal hetzelfde.

Telnetten naar server gaat, Bericht komt ook aan via telnet.