Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Op www.surfspot.nl kunnen HBO-studenten legaal Windows-licenties aanschaffen tegen sterk gereduceerde prijzen. Ik zie nu opeens dat dit sinds kort ook geldt voor (ouders van) basisschoolleerlingen. Echter: ik ben allang geen student meer en ik heb ook nog geen kinderen. Ik kan daarom niet de licentievoorwaarden bekijken op Surfspot. Drie vragen voor mensen met toegang.
[list=1]
• Zijn de prijzen voor basisschoolleerlingen en HBO-studenten gelijk aan elkaar?
• Hoeveel kost Windows XP Professional? Ik ga ervan uit dat Vista Business binnenkort ongeveer evenveel gaat kosten.
• Ik weet dat als je geen student meer bent, je de als student aangeschafte licentie legaal mag blijven gebruiken. Hoe dat voor (ouders van) basisschoolleerlingen zit weet ik niet. Zijn licenties legaal overdraagbaar aan derden?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:00

Sjaak_Afhaak

Bleh!

vraag 1: geen idee ;)

vraag 2: een paar weken geleden was een XP prof licentie nog 49 euro nogwat. Ik heb wel begrepen dat dit per school/instelling kan verschillen, maar de meeste zullen het bovengenoemde bedrag moeten betalen.

vraag 3: Ik ga er vanuit dat de ouders van basisschoolleerlingen de licentie mogen blijven gebruiken zodra de kids naar de middelbare school gaan.

BTW: Ik kan nu nog steeds via m'n oude fontysaccount inloggen en bestellen. Ik zit al 6 jaar niet meer op fontys :P

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hmm, een Windows tag in Windows Clients :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:40:
vraag 3: Ik ga er vanuit dat de ouders van basisschoolleerlingen de licentie mogen blijven gebruiken zodra de kids naar de middelbare school gaan.
Ik bedoel eigenlijk meer: mag een basisschoolpapa zijn licentie legaal aan mij doorverkopen?
:o Ik zat een beetje te twijfelen in welk forum dit thuishoort, aangezien de vraag voor Microsoft Office precies dezelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
heb ff ingelogd maar kan het niet zo 1,2,3 vinden

een soort van upgrade naar WinXP Pro kost €48,75

[ Voor 34% gewijzigd door Ghannes op 06-01-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
De prijzen kunnen verschillen per instelling. Via de TU Eindhoven betaal ik op surfspot maar 16,25 euro voor Windows XP upgrade EN.

Ik heb hier een stukje van het forum van surfspot.nl vwb het gebruiken nadat je geen student meer.
De via SURFSPOT.NL bestelde producten mogen uitsluitend gebruikt worden wanneer je als student of medewerker aan een (onderwijs)instelling verbonden bent.
Wanneer je niet langer studeert aan of werkzaam bent voor een (onderwijs)instelling kun je dus niet meer van de via SURFSPOT.NL aangeschafte software gebruikmaken en dien je deze van je computer te verwijderen.

De via onze website aangeschafte software mag dus nooit voor commerciële doeleinden gebruikt worden.

Een uitzondering hierop betreffen de producten van de volgende aanbieders:
- Microsoft (alleen voor toepassing voor studenten)
- Adobe
- Quark

De producten van bovengenoemde softwareaanbieders kennen een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit betekent dat je ook nadat je bijvoorbeeld afgestudeerd bent van de via SURFSPOT.NL bestelde producten van deze aanbieders gebruik mag blijven maken.

[ Voor 3% gewijzigd door s441558 op 06-01-2007 11:56 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dit net ook en zie dat een upgrade 49 euro kost voor W XP Pro. Ik ben die term upgrade al eerder tegen gekomen toen ik op zoek was naar de prijzen van de verschillende versie's van Vista. Nu stel ik misschien een hele domme vraag, maar waarom is een upgrade zoveel goedkoper en wat is/ zijn de voor- en/of nadelen van een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

2. Xp pro kost 48,75 bij Surfspot voor studenten van mijn school (HU). Ik verwacht eigenlijk niet dat Vista Bussiness ook zoveel gaat kosten gezien de prijs van OEM Home Basic al hoger ligt. Surfspot is dan wel een stuk goedkoper, maar zoveel zal het niet schelen met net uitgebrachte OS-en.

De rest weet ik niet, niet echt naar gezocht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Upgrade kun je alleen gebruiken als je een vorige versie van windows in dezelfde taal in bezit hebt. Je moet die dan ofwel geinstalleerd hebben of een cd-rom erin kunnen doen ter verificatie. Al zal de installer een gekopieerde cd ook wel accepteren (maar dan ben je niet legaal bezig dus). Prijsverschil komt omdat je al eens betaald hebt voor een vorige versie. Om te upgraden hoef je dus niet het volle pond te betalen. En tevens is dit een studentenlicentie, die sowieso goedkoper is dan de winkelversie.

Er gaan trouwens op surfspot ook verhalen de ronde dat die upgrade-cd niet bootable zou zijn en dat je alleen vanuit je oude windows-installatie kunt installeren om te upgraden (zou je eerst windows 98 moeten installeren op je dual-core s-ata bak :P). Dat was voor mijn geval du sonzin (xp pro UK, in oktober gekocht). Ik kon gewoon booten en clean installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Palomar op 06-01-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Een upgrade stelt de verplichting dat je al een geldige licentie hebt van een oudere Windows-versie. De upgrade houdt in de je die licentie inruilt voor een licentie op de Windows -versie waarnaar je upgradet. Dat staat helemaal los van de aanvullende eisen die Surfspot stelt.
Een uitzondering hierop betreffen de producten van de volgende aanbieders:
- Microsoft (alleen voor toepassing voor studenten)
- Adobe
- Quark

De producten van bovengenoemde softwareaanbieders kennen een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit betekent dat je ook nadat je bijvoorbeeld afgestudeerd bent van de via SURFSPOT.NL bestelde producten van deze aanbieders gebruik mag blijven maken.
Maar nu de vraag: mag een afgestudeerde student zijn licentie overdragen aan iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wacht ik tot Vista Basic op die site verschijnt en bestel in 'm daaro als upgrade. Ik ben nu in het bezit van een legale Licentie (echter wel van Acer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
Ik had ze ook gemaild over of Vista al werd aangeboden. Ik kreeg het volgende terug:

Beste heer T,

Helaas komt het product niet voor in ons assortiment. Je kunt ons verzoeken het product aan te bieden via SURFSPOT.NL door op onze website te klikken op de menuknop 'Klantenservice' en vervolgens onder de optie ´Accountbeheer´ voor 'Verzoeklijst' te kiezen. Bij voldoende interesse van andere gebruikers zullen wij vervolgens proberen een licentie voor het betreffende product af te sluiten.

Met vriendelijke groet,

Marjolijn SURFSPOT.NL - Klantenservice
Spotgoedkope software

Dus allemaal even naar de Verzoeklijst. ;)

[ Voor 97% gewijzigd door m.theloosen op 06-01-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

tomatoman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:18:
Maar nu de vraag: mag een afgestudeerde student zijn licentie overdragen aan iemand anders?
Nee, dat zal echt niet mogen, er wordt een beperking van overdracht gedaan. Ik heb de voorwaarden van de UvA bekeken (Google), en daar staat bij Microsoft:

• 2. Overdracht en verhuur. Het is u niet toegestaan om het Softwareproduct of uw rechten op grond van deze ELO over te dragen. U mag het Softwareproduct niet uitlenen, verhuren of in lease geven.

Je mag trouwens maar 1 licentie bestellen van de Microsoft dingen: ik heb recentelijk XP Pro UK gekocht via Surfspot, en mag deze niet nog eens bestellen.

Dus al deze moeite om een goedkope XP licentie te verkrijgen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
tomatoman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:18:
Een upgrade stelt de verplichting dat je al een geldige licentie hebt van een oudere Windows-versie. De upgrade houdt in de je die licentie inruilt voor een licentie op de Windows -versie waarnaar je upgradet. Dat staat helemaal los van de aanvullende eisen die Surfspot stelt.
Maar jah in een upgrade wordt nooit naar je echt normale key gevraagd van je de installatie die je upgrade. En de key van de upgrade is gewoon legaal dus het blijft een goedkopere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"30/11/2006 : MS Office 2007 & MS Vista

Op onze klantenservice krijgen we veel vragen binnen over de nieuwe versies van MS Office en Vista. Via deze weg wilden we jullie laten weten dat de producten volgend jaar via SURFSPOT.NL beschikbaar komen, maar dat we helaas nog niet weten wanneer de producten bij ons beschikbaar zijn en wat de prijs gaat worden.

Zodra we hier meer informatie over hebben laten we dit natuurlijk aan jullie weten via de website en deze nieuwsbrief!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De prijzen wisselen per onderwijsinstelling. Voor mijn universitair medisch centrum is XP Pro UK en Office 2003 UK samen iets van 31 euro :) (twee maanden terug besteld voor mijn nieuwe laptop)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:35:
[...]

• 2. Overdracht en verhuur. Het is u niet toegestaan om het Softwareproduct of uw rechten op grond van deze ELO over te dragen. U mag het Softwareproduct niet uitlenen, verhuren of in lease geven.
-O-
Dat was het antwoord dat ik niet hoopte te zien, maar het is wel duidelijk.
m.theloosen schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:41:
[...]

Maar jah in een upgrade wordt nooit naar je echt normale key gevraagd van je de installatie die je upgrade. En de key van de upgrade is gewoon legaal dus het blijft een goedkopere manier.
Een upgrade stelt verplicht dat je een geldige licentie hebt op het product dat je upgradet. Als je bijvoorbeeld een upgrade doet van een een illegale Windows 2000 Professional naar Windows XP, zal de key die je voor WinXP krijgt wel werken, maar je hebt WinXP dan nog steeds illegaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je wanneer je nu een XP koopt niet toevallig een upgrade coupon erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is het trouwens ook zo dat als je bijv. een OEM XP Home NL hebt je straks niet een Vista Premium oid (iig hoger dan de nieuwe 'home' versie van Vista) legaal kunt gebruiken? en op een andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Ik zie trouwens een goedkope uitweg. Een HBO-student koopt Windows XP via Surfnet voor een paar tientjes. Die mag hij volgens de licentievoorwaarden niet aan mij doorverkopen. Hij koopt binnenkort een Windows Vista upgrade, gewoon bij de softwareboer op de hoek voor de standaard upgradeprijs. Die upgrade mag hij wél vrij doorverkopen, want aan een standaard in de winkel gekochte upgrade hangt geen voorwaarde die doorverkoop verbiedt.

Via deze weg kan ik voor de upgradeprijs plus een paar tientjes een legale versie van Vista krijgen. Nu scheelt dat voor Vista niet zoveel geld - temeer daar ik al legale versie van Windows XP heb - en daarom ga ik dit ook niet doen. Maar voor Microsoft Office Professional is het een ander verhaal. Daar kan de upgrade zomaar 200 euro schelen ten opzichte van de standaardprijs. En dat vind ik wél de moeite waard. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomatoman op 06-01-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
tomatoman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:10:
[...]

-O-
Dat was het antwoord dat ik niet hoopte te zien, maar het is wel duidelijk.

[...]
Een upgrade stelt verplicht dat je een geldige licentie hebt op het product dat je upgradet. Als je bijvoorbeeld een upgrade doet van een een illegale Windows 2000 Professional naar Windows XP, zal de key die je voor WinXP krijgt wel werken, maar je hebt WinXP dan nog steeds illegaal!
Boeie als hij maar update is het toch goed. Net of Microsoft ffe aan de deur komt vragen of ze ffe op mn pc mogen snuffelen. hehe Zie je het al voor je. Lach me rot.

[ Voor 9% gewijzigd door m.theloosen op 10-01-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ter extra info: ook medewerkers en studenten van MBO's kunnen, mits hun instelling bij SurfNet is aangesloten, aanspraak maken op de diensten van SurfSpot :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tomatoman schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:54:
Ik zie trouwens een goedkope uitweg. Een HBO-student koopt Windows XP via Surfnet voor een paar tientjes. Die mag hij volgens de licentievoorwaarden niet aan mij doorverkopen. Hij koopt binnenkort een Windows Vista upgrade, gewoon bij de softwareboer op de hoek voor de standaard upgradeprijs. Die upgrade mag hij wél vrij doorverkopen, want aan een standaard in de winkel gekochte upgrade hangt geen voorwaarde die doorverkoop verbiedt.
[...]
Leuk bedacht, maar daar heb je niks aan. Je kan je upgrade naar Vista wel overdragen aan een ander, maar dan moet die wel een geldige licentie hebben voor een oudere Windows-versie. Die oude licentie heb je nog steeds nodig, en die mag je nou net weer niet overdragen. Dus hier schiet je nog weinig mee op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:53:
[...]

Leuk bedacht, maar daar heb je niks aan. Je kan je upgrade naar Vista wel overdragen aan een ander, maar dan moet die wel een geldige licentie hebben voor een oudere Windows-versie. Die oude licentie heb je nog steeds nodig, en die mag je nou net weer niet overdragen. Dus hier schiet je nog weinig mee op :)
Tja, daar heb je gelijk in. Ga terug naar start, u ontvangt geen goedkope licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Kickje,
Inmiddels zijn Vista en Office 2007 ook te bestellen via surfspot. Mag ik overigens een Office 2007 studentenlicentie op meerdere computers installeren (vaste PC & laptop)? Op de microsoft site staat het volgende:
De Microsoft Student License geeft studenten en docenten van schoolgaande kinderen het recht om een eigen kopie van de Microsoft software te bezitten, tegen een sterk gereduceerde prijs. Zo zorgt Microsoft dat studenten tijdens hun studietijd kunnen profiteren van de meest gebruikte software. Microsoft levert alle software op cd-rom met een licentie voor één gebruiker. De bijbehorende documentatie is afzonderlijk verkrijgbaar.
Kan ik daar uit afleiden dat het mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

awenger2k schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:41:
Kickje,
Inmiddels zijn Vista en Office 2007 ook te bestellen via surfspot. Mag ik overigens een Office 2007 studentenlicentie op meerdere computers installeren (vaste PC & laptop)? Op de microsoft site staat het volgende:
[...]
Er staat "Microsoft levert alle software op cd-rom met een licentie voor één gebruiker." Dat is dus 1 gebruiker, dwz 1 computer. Je moet Office ook activeren, dus op meerdere PCs installeren zal snel geblokkeerd worden.

Dat is het formele deel; of ze er echt moeilijk over doen? Waarschijnlijk niet, zolang je niet in korte tijd 5 computers vanaf dezelfde CD/DVD gaat installeren. Maar legaal is het dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gambieter schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:44:
[...]

Er staat "Microsoft levert alle software op cd-rom met een licentie voor één gebruiker." Dat is dus 1 gebruiker, dwz 1 computer. Je moet Office ook activeren, dus op meerdere PCs installeren zal snel geblokkeerd worden.

Dat is het formele deel; of ze er echt moeilijk over doen? Waarschijnlijk niet, zolang je niet in korte tijd 5 computers vanaf dezelfde CD/DVD gaat installeren. Maar legaal is het dan niet.
Heeft iemand inmiddels Vista besteld via Surfspot en geïnstalleerd??

Ik heb nu een pc met blanco harde schijf staan en wil die upgrade installeren... heb ik dan alleen deze cd nodig? Graag alleen antwoord van mensen met ervaring met deze specifieke surfspot discs om misverstanden te voorkomen :)

Ik overweeg namelijk een bestelling! :9

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
jah had blanco systeem, installed, zonder upgrade te kiezen, ding werd gewoon activated, vroeg niet om xp installatie en/of serial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoewel Surft zegt dat het een update versie is zal dit alleen voor de licentie gelden denk ik. Het systeem vraagt namelijk tijdens installatie nooit om een eerdere versie (op hd of cd). Ik neem aan dat je licentietechnisch wel verplicht bent een officiele licentie te hebben van een voor upgrade in aanmerking komend OS. Kortom: technisch en juridisch zijn 2 verschillende zaken lijkt het hier.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 27-05-2007 22:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dutch2007 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 05:38:
jah had blanco systeem, installed, zonder upgrade te kiezen, ding werd gewoon activated, vroeg niet om xp installatie en/of serial
Bor de Wollef schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:43:
Hoewel Surft zegt dat het een update versie is zal dit alleen voor de licentie gelden denk ik. Het systeem vraagt namelijk tijdens installatie nooit om een eerdere versie (op hd of cd). Ik neem aan dat je licentietechnisch wel verplicht bent een officiele licentie te hebben van een voor upgrade in aanmerking komend OS. Kortom: technisch en juridisch zijn 2 verschillende zaken lijkt het hier.
Oke, dat is duidelijk!

Ik heb wel een licentie liggen van XP, maar dat is zo`n verbasterde notebook-versie met veel extra troep erin. Ik wil het installeren van zo`n versie gewoon vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Omslachtige manier: je meldt je aan bij een onderwijsinstelling die aan Surfspot doet. Zodra je inschrijving rond is, bestel je alle Microsoft- en Adobe producten die je wilt (ook voor Adobe producten geldt dat de licenties geldig blijven na beëindiging van de inschrijving) en schrijf je je weer uit bij de onderwijsinstelling. Dit kost je hooguit een halve maand collegegeld, of schoolgeld indien je voor MBO kiest, maar afhankelijk van hoeveel producten je wilt kopen, haal je dat er met gemak uit O-)

Disclaimer: deze methode riekt naar misbruik.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:30

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Canaria schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:19:
Omslachtige manier: je meldt je aan bij een onderwijsinstelling die aan Surfspot doet. Zodra je inschrijving rond is, bestel je alle Microsoft- en Adobe producten die je wilt (ook voor Adobe producten geldt dat de licenties geldig blijven na beëindiging van de inschrijving) en schrijf je je weer uit bij de onderwijsinstelling. Dit kost je hooguit een halve maand collegegeld, of schoolgeld indien je voor MBO kiest, maar afhankelijk van hoeveel producten je wilt kopen, haal je dat er met gemak uit O-)

Maar de methode motiveert wel, om als je dan toch een opleiding wilt/moet gaan volgen, om dan na te gaan welke opleiders aan Surfspot doen. (Veel scholen doen ook aan contractonderwijs en laten deze ook van Surfspot genieten)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik ben momenteel werkzaam aan een hogeschool, dus zal waarschijnlijk geen problemen hebben met bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:03
awenger2k schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:41:
Kickje,

[...]

Het is altijd het proberen waard maar naar mijn weten is het een licentie voor 1 PC, ze gaan er immers vanuit dat je als student ook maar 1 pc gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:39

rapture

Zelfs daar netwerken?

In België zijn de schoollicenties slechts 1 jaar geldig en elk jaar zou je die dingen moeten vernieuwen. Een MCT'er is jaarlijks ongeveer € 200 aan licenties kwijt, daarvoor krijgen we wel veel software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:17

Roytoch

Nietes

Sorry voor de (mega)kick, maar ik heb een vraag over Surfspot. Hier zijn namelijk alleen licenties te koop als 'upgrade'. Nu heb ik op dit moment geen windows licentie op mijn PC, alleen op mijn laptop. Ik neem aan dat het niet mogelijk is de laptoplicentie over te nemen op de PC en dan te upgraden.

Nu lees ik dat het technisch mogelijk is, maar het gaat mij juist om het juridische gedeelte. Ik wil namelijk een ZZP'er worden en dus gaan registreren bij KVK en daardoor denk ik dat de BSA wel eens langs zou kunnen komen.

WXP kopen met een upgrade naar Vista zou vrij stompzinnig zijn omdat ik dus niet goedkoop aan WXP kan komen, en Vista tegenwoordig goedkoper is dan XP.

Heeft iemand een idee hoe ik legaal toch gebruik hiervan kan maken? Of is het toch verstandiger een norrod of andersoortige computerboer binnen te lopen en een legale niet-studentenversie te kopen? Het probleem is namelijk dat Vista B'ness en Office 2007 B'ness samen maar 80 euro kosten, maar dan wel als upgrade..

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

roy.ahuis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:12:
Heeft iemand een idee hoe ik legaal toch gebruik hiervan kan maken? Of is het toch verstandiger een norrod of andersoortige computerboer binnen te lopen en een legale niet-studentenversie te kopen? Het probleem is namelijk dat Vista B'ness en Office 2007 B'ness samen maar 80 euro kosten, maar dan wel als upgrade..
Koop op Marktplaats een oude licentie van Win98 en je kunt upgraden. Echter, let wel op welke licentie je koopt op Surfspot; als het de medewerkers thuisgebruik licentie is, dan is die alleen geldig zolang je medewerker bent. De studentenlicentie moet je even navragen wat daar nu de regels voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

Ok... als ik hier nu nog een oude Windows 98 licentie heb liggen, of mijn pa een via t werk kan krijgen, dan zou dat dus mogen? Er staat trouwens bij:

- De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor gebruik thuis door studenten en basisschoolleerlingen
- MS Windows Vista Business Upgrade en MS Office Enterprise 2007 kennen een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken

Dus volgens mij kan ik hem wel commercieel gebruiken zolang dat in een thuis omgeving is. In ieder geval bedankt voor het zeer snelle antwoord!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

roy.ahuis schreef op maandag 04 februari 2008 @ 19:20:
Ok... als ik hier nu nog een oude Windows 98 licentie heb liggen, of mijn pa een via t werk kan krijgen, dan zou dat dus mogen? Er staat trouwens bij:

- De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor gebruik thuis door studenten en basisschoolleerlingen
- MS Windows Vista Business Upgrade en MS Office Enterprise 2007 kennen een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat wanneer je niet langer als student of leerling aan een instelling of school verbonden bent je van de software gebruik mag blijven maken

Dus volgens mij kan ik hem wel commercieel gebruiken zolang dat in een thuis omgeving is. In ieder geval bedankt voor het zeer snelle antwoord!
Die SL ziet er goed uit. Aangaande Win98 zul je dat even moeten navragen bij Surfspot of Microsoft; of Office een upgrade is zul je ook moeten nakijken, normaal niet. Maar het ziet er naar uit alsof het zo kan en mag, en dan ben je inderdaad goedkoop uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je ZZP'er gaat worden en je wil commercieel gaan werken dan voldoe je niet meer aan de vereiste van thuisgebruik - je zet je software dan zakelijk in.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch

Roytoch

Nietes

He jammer :+. Nou dan zal ik ook aan de 'echte' licenties moeten dus. Bedankt voor de snelle antwoorden in ieder geval!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Ik zou dan trouwens kiezen voor een off-the-shelf OEM installatie bij je laptop of desktop die je dan afneemt bij een partij als Dell of HP :)
Naast de optie om een supportcontract af te nemen en extra Office software te kunnen bestellen heb je dan ook gelijk een factuur met je KVK en BTW nummer - kan je dan ook weer aftrekken van de belasting :)

Kijk anders ook even wat er specifiek voor starters en ZZP'ers op de site van de belastingdienst is te vinden hierover.

Mocht je daarnaast regelmatig willen testen voor je klanten en ondersteuning voor Servers en Server-software als Exchange, CRM, SQL2005/2008 en dergelijke zaken willen kunnen verlenen kun je ook een Technet Plus Direct abonnement overwegen.
Voor een vast bedrag per jaar heb je dan de beschikking over alle mogelijke zaken die je dan kan tegenkomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08 21:32
Mijn vriendin is werkzaam op de universiteit en daarom hebben we voor onze PC Vista Ultimate upgrade aangeschaft via Surfspot. Nu vertoont het moederbord de laatste tijd kuren en zit ik erover te denken om deze te vervangen cq upgraden.

Kan echter nergens vinden of de Vista upgrade licentie daarna nog geldig is en of Vista dan gewoon blijft werken. Zie namelijk wel dat bij OEM versies van Vista het moederbord niet vervangen mag worden.

Dus voordat ik dadelijk met een niet werkend besturingssysteem zit, zou ik dit graag vooraf duidelijk willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
SnelheidsDuivel schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:57:
Zie namelijk wel dat bij OEM versies van Vista het moederbord niet vervangen mag worden.
Op het gevaar af een open deur in te trappen: waar zie je dat?
En als je de forumsearch erop loslaat vind je helemaal geen aanwijzingen?
[search=vista upgrade licentie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

SnelheidsDuivel schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:57:
Mijn vriendin is werkzaam op de universiteit en daarom hebben we voor onze PC Vista Ultimate upgrade aangeschaft via Surfspot. Nu vertoont het moederbord de laatste tijd kuren en zit ik erover te denken om deze te vervangen cq upgraden.

Kan echter nergens vinden of de Vista upgrade licentie daarna nog geldig is en of Vista dan gewoon blijft werken. Zie namelijk wel dat bij OEM versies van Vista het moederbord niet vervangen mag worden.

Dus voordat ik dadelijk met een niet werkend besturingssysteem zit, zou ik dit graag vooraf duidelijk willen hebben.
Indien de windows activatie blijft hangen op het vervangen van je mobo, kun je MS opbellen voor een neiuwe code ivm het vervangen van je mobo...de overige hardware is namelijk hetzelfde gebleven.

Doen ze niet moeilijk over...zelf meerdere malen gedaan voor vrienden/fam/e.d.

Verwijderd

Hoewel bovenstaande vragen vast beantwoord worden in een of andere disclaimer van microsoft ligt het simpele antwoord voor de hand. Een studenten licentie is voor de student, is niet overdraagbaar, en geldt niet langer dan hij of zij de software voor school nodig heeft. Dat het lastig te controleren is staat vast, en dat partijen als microsoft er niet pro-actief mee bezig dat kan ook best. Maar strikt genomen is de licentie niet eens geldig voor andere gezinsleden. Papa hoort gewoon een licentie te kopen. Nee, "legaal" overdraagbaar is hij zeker niet. :9

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:30:
Hoewel bovenstaande vragen vast beantwoord worden in een of andere disclaimer van microsoft ligt het simpele antwoord voor de hand. Een studenten licentie is voor de student, is niet overdraagbaar, en geldt niet langer dan hij of zij de software voor school nodig heeft. Dat het lastig te controleren is staat vast, en dat partijen als microsoft er niet pro-actief mee bezig dat kan ook best. Maar strikt genomen is de licentie niet eens geldig voor andere gezinsleden. Papa hoort gewoon een licentie te kopen. Nee, "legaal" overdraagbaar is hij zeker niet. :9
Maar waarom reageer je op een topic uit 2007 ?

Verwijderd

Niet eerder gezien. En bovendien nog steeds van toepassing. Als google anno 2016 nog publiek naar deze pagina stuurt doet de datum waarop het topic is geplaatst er niet echt toe wat mij betreft.
Pagina: 1