[XP] Bestandsdirectory uitprinten.

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:51
Hallo,

Ik heb op een harde schijf van mij een heleboel data staan. Dit staat allemaal in folders ingedeeld en soms ook folders in folders. Nu wil ik eigenlijk een afdruk hebben van de hele inhoud van die schijf en dan nog steeds onderverdeeld in de directory's. Je zou het kunnen zien als een afdruk van de verkenner incl bestanden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen of welke software ik nodig heb. Ik heb gezocht op het internet maar waarschijnlijk gebruik ik niet de juiste term.......

Thanks

FreeReef.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In de command prompt:
C:\>dir *.* /ogn /s /a +a +r +d +h +s > dirlist.txt

Als dat klaar is, print je gewoon dirlist.txt

Dit geintje kost je overigens een lading papier, en inkt.

Edit:

Voor mijn C-schijf gaf dit geintje aan dat ik 1862 a4'tjes nodig had. :X
De methode van KoppenSneller gaf 924 A4'tjes, maar dan heb je niet de verborgen en systembestanden

Weet waar je aan begint ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RaZ op 06-01-2007 11:33 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Advanced Directory Printer
http://www.segobit.com/adp.htm

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:55

Koppensneller

winterrrrrr

cd <path>
tree /f > lijst.txt

En dan lijst.txt uitprinten uiteraard...

• World Citizen
Thanks voor de snelle reackties!!!!!!!!!

Ik ga ff teste en dan laat ik het jullie weten.

FreeReef.nl

• World Citizen
VOOR Koppen sneller en Raz

Ik had er zelf nog niet eens gedacht om het via CMD te doen, maar dit is perfect. Ik zou alleen nog wat met die parameters willen klooien.... ik ken ze alleen niet.
De manier van Raz komt het dichtste bij. Ik zou alleen niet de datums waarop ze gecreeerd waren erbij willen hebben.

Eigenlijk alleen de mappen en de bestanden. Liefst nog niet eens de partitie letter.
Als ik het een en ander aan parameters weghaal dan gaat inderdaad ook de datum weg, echter komen er dan allemaal AAA met Umloud voor de directory's te staan......?

FreeReef.nl

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://www.dirfile.com/freeware/printdir.htm ;)
Im Windows-Explorer fehlt die Möglichkeit, Verzeichnishalte wie im DOS unter dir *.* >prn: auszudrucken. Diese Lücke schließt dieses Programm. Weiterhin können die Einträge als Textdatei abgespeichert werden oder über die Zwischenablage in andere Programme (z.B. Excel oder Lotus 123) kopiert werden, um dort ausgewertet werden zu können.

[ Voor 75% gewijzigd door keur0000 op 06-01-2007 11:54 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• World Citizen
Ook heel goed. Hier kan ik zo de parameters aanvinken......

FreeReef.nl

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-03 22:10
Hier staat je antwoord
Parameters

[Drive:][Path] : Specifies the drive and directory for which you want to see a listing.

[FileName] : Specifies a particular file or group of files for which you want to see a listing.

/p : Displays one screen of the listing at a time. To see the next screen, press any key on the keyboard.

/q : Displays file ownership information.

/w : Displays the listing in wide format, with as many as five file names or directory names on each line.

/d : Same as /w but files are sorted by column.

/a [[:] attributes] : Displays only the names of those directories and files with the attributes you specify. If you omit /a, dir displays the names of all files except hidden and system files. If you use /a without specifying attributes, dir displays the names of all files, including hidden and system files. The following list describes each of the values you can use for attributes. The colon (:) is optional. Use any combination of these values, and do not separate the values with spaces.
Value Description

h

Hidden files

s

System files

d

Directories

a

Files ready for archiving

r

Read-only files

-h

Files that are not hidden

-s

Files other than system files

-d

Files only (not directories)

-a

Files that have not changed since the last backup

-r

Files that are not read-only

/o [[:]SortOrder] : Controls the order in which dir sorts and displays directory names and file names. If you omit /o, dir displays the names in the order in which they occur in the directory. If you use /o without specifying SortOrder, dir displays the names of the directories, sorted in alphabetic order, and then displays the names of files, sorted in alphabetic order. The colon (:) is optional. The following list describes each of the values you can use for SortOrder. Use any combination of the values, and do not separate these values with white spaces.
Value Description

n

In alphabetic order by name

e

In alphabetic order by extension

d

By date and time, earliest first

s

By size, smallest first

g

With directories grouped before files

-n

In reverse alphabetic order by name (Z through A)

-e

In reverse alphabetic order by extension (.ZZZ through .AAA)

-d

By date and time, latest first

-s

By size, largest first

-g

With directories grouped after files

/t [[:]TimeField] : Specifies which time field to display or use for sorting. The following list describes each of the values you can use for TimeField.
Value Description

c

Creation

a

Last access

w

Last written

/s : Lists every occurrence, in the specified directory and all subdirectories, of the specified file name.

/b : Lists each directory name or file name, one per line, including the file name extension. /b does not display heading information or a summary. /b overrides /w.

/l : Displays unsorted directory names and file names in lowercase. /l does not convert extended characters to lowercase.

/n : Displays a long list format with file names on the far right of the screen.

/x : Displays the short names generated for files on NTFS and FAT volumes. The display is the same as the display for /n, but short names are displayed after the long name.

/c : Displays the thousand separator in file sizes.

/4 : Displays four-digit year format.

/? : Displays help at the command prompt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Decon Frost schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:48:
VOOR Koppen sneller en Raz

Ik had er zelf nog niet eens gedacht om het via CMD te doen, maar dit is perfect. Ik zou alleen nog wat met die parameters willen klooien.... ik ken ze alleen niet.
C:\>dir /?
De manier van Raz komt het dichtste bij. Ik zou alleen niet de datums waarop ze gecreeerd waren erbij willen hebben.
Dat is dus geen optie, enkel de laatste aangepaste datum dus.
Eigenlijk alleen de mappen en de bestanden. Liefst nog niet eens de partitie letter.
Als ik het een en ander aan parameters weghaal dan gaat inderdaad ook de datum weg, echter komen er dan allemaal AAA met Umloud voor de directory's te staan......?
Niets aan te doen denk ik. In DOS of de command prompt, net hoe je het noemen wil, gebruikt een ander tabel wat betreft de charaters dan Windows gebruikt.
Hierdoor is het gebruik van de command prompt dus niet echt een optie meer denk ik, iets anders zou ik niet weten. Misschien een TR'etje doen voor een move richting CSA?

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1