[MacBook] Geluid via hoofdtelefoonuitgang klinkt "cooked"

Pagina: 1
Acties:

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo,

Een vreemd probleem bij het bekijken van sommige filmpjes op mijn MacBook. Via de speakers is het geluid OK, maar via de hoofdtelefoonuitgang klinkt het vervormd. Het lijkt op MP3's die (vroegah) in text mode geFTP'ed waren en dan met een programma'tje weer ge-uncook'ed konden worden (vandaar de TT). Het klinkt een beetje als een blikkerig onderwatergeluid, waarbij ook zachte passages een enorme hoeveelheid blips en blops laten horen. Het komt voor bij mpg, avi, wmv filmpjes in zowel Quicktime, VLC als NicePlayer. Ik kan zo geen patroon ontdekken in de audio-encoding (al is het maar omdat ik in de players niet veel info kan vinden).

Dus: geluid filmpjes klinkt OK via speakers, soms vervormd via headphones. Heeft iemand dit eerder gehoord of een hint waar ik kan zoeken? Voor zover ik me kan herinneren heb ik geen vreemde instellingen gemaakt aan mijn geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 06-01-2007 11:23 ]

Zoef

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je je headphone inpluggen op je speakers/versterker ?

als je probleem daar hetzelfde is, do the math

Iperf

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk dat het ook niet aan de digitale audio ligt als het over de speakers niet zo is. Ik heb op een oude klassieke iMac wel eens gezien dat als je een extern paar speakers aansluit, je moet uitkijken dat je de volumeregeling van master en wave liefst allebei op 50% moet houden, anders overstuurt hij blijkbaar, en krijg je zeer lelijk geluid. Geen idee of dat voor een MacBook nog zou gelden, maar t is iig iets dat je kunt proberen.