Onboard geluid kraakt PCI niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 618 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:33
Ik heb vorige week een nieuw systeem gekocht om dat mijn oude aanvervaning toe was.
Ik heb een moederbord genomen met een onboard geluidskaart, omdat dat makkelijk was volgens mijn. Alleen als ik MP3 afspeel zit er om de zoveel seconden een tik/kraak in het geluid.
Ook als ik mijn bv. mijn gebruikers scherm minimaliseer of maximaliseer dan hoor ik een geluid, want niet standaard staat in gesteld.
Nu heb ik mijn oude SB audigy kaart terug gehangen (uit nood zaak) en dan is het probleem weg geen tikjes kraakjes of andere vreemde geluiden.

Mijn systeem:
Moederbord ASUS P5B-E
intel E6600
1024MB
7900GS 256Mb

Ik heb de drivers van asus al geupdate en drivers gedownload bij Soundmax (AC97).
Ook als ik de speaks ver open draai dan zit erg extreem veel ruis op, en nu via de SB is dat niet meer het geval.
Ook heb ik de aarde van mijn PC los gehaalt maar dat had ook verder geen merkbare veranderingen :(
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen ? of is mijn oude SoundBlaster veel beter dan de geluids chip op mijn moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Arie26 op 06-01-2007 10:51 ]

Teteringen

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Bij een veel ouder, Socket A moederbord, maar wel met een AC97 geluidskaart, moest je volgens de site van de moederbord fabricant het volume (master & wave) net onder het maximale houden, om het gekraak/getik te laten ophouden. Dat werkte voor mij. Je zou sowieso eens wat oudere drivers kunnen proberen.

Hier staat tekst

• Arie26
Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 10:55:
Bij een veel ouder, Socket A moederbord, maar wel met een AC97 geluidskaart, moest je volgens de site van de moederbord fabricant het volume (master & wave) net onder het maximale houden, om het gekraak/getik te laten ophouden. Dat werkte voor mij. Je zou sowieso eens wat oudere drivers kunnen proberen.
Ik heb eigelijk alle standen geprobeerd
100%
95%
85%
75%
50%
25%
10%
en dan blijft er niet veel meer over >:)

Teteringen

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27
Ik heb hier zelf ook last van gehad, bij mij hoorde ik de piekjes van de CPU belasting over de speakers. Andere drivers heeft het probleem toen opgelost.

• Arie26
mhoogendam schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:11:
Ik heb hier zelf ook last van gehad, bij mij hoorde ik de piekjes van de CPU belasting over de speakers. Andere drivers heeft het probleem toen opgelost.
En welke drivers heb je toen geinstalleerd ??

Teteringen

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Natuurlijk is de Audigy puur op analoge geluidskwaliteit ook stiekem beter dan wat Intel dan "High Definition" noemt. Ik zou zelf gewoon je Audigy laten zitten eigenlijk.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb ook het probleem gehad met mijn Asus moederbord. Ik heb toen de CDspeler in het audiobeheer uitgeschakeld. Toen was alle kraak eruit. Ben er nog steeds niet uit wat het nu precies was. Maar het heeft wel gewerkt :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Heb je het volgende topic al doorgelezen?
Asus P5B Deluxe - Soundmax geeft bagger geluid
Misschien heb je daar iets aan.

• Arie26
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:34:
Heb je het volgende topic al doorgelezen?
Asus P5B Deluxe - Soundmax geeft bagger geluid
Misschien heb je daar iets aan.
Toppie
daar heb ik inderdaad een antwoord gevonden op het geruis van en dat scheelt werkelijk een heel stuk, je moet gewoon je speaker van je pc kast los koppelen van het moederbord en dan is alles een heel stuk beter.
Wel blijf ik die tikjes in de muziek houden die ik met mijn audigy niet heb, dus ik zit er toch over te denken om maar gewoon mijn oude geluidskaart terug te plaatsen en de onboard audio uit te schakelen.

Teteringen

• Arie26
Probleem voor mijn is op verholpen :) niet op de manier zou als het zou moeten maar ik heb nu nergens last meer van.
Ik heb gewoon mijn eigen oude SB Audigy kaart terug geplaatst die geen problemen leverde, wel geen oplossing maar het probleem is er wel mee weg en volgens mijn is een oude SB Audigy kaart nog beter als een onboard geluidskaart (misschien dat iemand dat kan bevestigen :9 )
Het enigste probleem wat ik nu nog heb zijn de front-aansluitingen op mijn kast Headphone en mic.
deze kunnen volgens mijn niet op mijn geluidskaart en heb ik dus moeten aansluiten op mijn moederbord, soms game ik wel eens 's avonds laat en dan moet het stil zijn voor de overige mensen.
Alleen om nu mijn koptelefoon inteschakkelen moet ik wissel van standaardsgeluid apparaat.
is hier een andere mogelijk voor ?

Ik hoor het allemaal wel

Teteringen

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, je Audigy kan niks met die front inputs. Ik zou t onboard geluid disablen en een verlengsnoertje kopen zodat je je headphone makkelijk kunt aansluiten :) . En elke Creative vanaf de originele Live! speelt helaas nog steeds de gemiddelde onboard soundkaart eruit op gebied van ruis, kanaalscheiding en THD. Luister maar eens gedetailleerd met je koptelefoon naar stille passages in nummers :)
Pagina: 1