Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Huis kopen - Verkoop via zgn. A-systeem

Pagina: 1
Acties:

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
Onderstaande quote vond ik in de brochure die ik gisteren kreeg na een kijkje te hebben genomen in een huis. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit A-systeem?
Biedverloop:

Dit object wordt verkocht volgens het zgn. A-systeem. Voor de juiste afwikkeling van de biedingsprocedure en de algemene gang van zaken, kunnen wij u aanraden in overleg te treden met uw makelaar of de verkopend makelaar.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
Voor het archief dan:
Verkoopsysteem A:

De verkoper/verkopende makelaar onderhandelt met degene die als eerste, een naar zijn oordeel, serieus en onderhandelbaar bod heeft uitgebracht. Als deze onderhandelingen niet tot resultaat leiden dan onderhandelt de verkoper/verkopende makelaar vervolgens met een bieder van zijn keuze dan wel accepteert de verkoper/verkopende makelaar uit de uitgebrachte biedingen het meest geschikte aanbod.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

En in hoeverre wijkt dat af van het "normale" systeem? Dit is toch de normale gang van zaken?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

The Legend

*Plop*

Volgens mij kan er bij een "normale" verkoop tijdens de onderhandeling geen andere boden worden gedaan, dit lijkt te verschillen met dit systeem?

Ik ben toch malle pietje niet!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Dat is hier ook, heb ik het idee. Eerst onderhandelen met de eerste met een serieus bod. Als dat op niets uitloopt, onderhandelen met één van de anderen óf een bod accepteren van de overige kandidaten.

Tijdens onderhandelingen mag je niet met anderen in zee, maar dat is hier ook het geval. Je mag wel iedereen een bod laten doen en dan daarvan één kiezen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services