Draadloos netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik krijg/koop binnenkort een nieuwe pc (jaja die krijgen jullie ook nog te zien/reviewen ;)) en dan is het dus de bedoeling dat er een netwerkje in huis komt. Het probleem is dat de 2 pcs redelijk ver uit elkaar staan (1 in aanbouw en 1 op 1ste verdieping) en dat de kabel gootjes (noem je dat zo?) die in de muur liggen al 'vol' zitten. En mijn moeder wil eigenlijk geen draden door het huis cq gaten in muren.

Ok <maak lang verhaal kort mode>, is er een mogelijkheid om een netwerk ZONDER draden te maken? En zo ja wat voor prijskaartje hangt daar aan (ongeveer?)

Wie helpt me plz ;)?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Heb wel eens iets gezien van een netwerk via het lichtnet, dat licht immers al door het huis.. Nadeel was geloof ik de snelheid, verder weet ik er eigenlijks niks meer van..

Verwijderd

dlink heeft ook iets via telefoon lijn en natuurlijk diamond met zijn homefree kit ofzow

• digifun
  • Niet online

digifun

Op dect (van die draadloze telefoons) is ook een netwerk te maken. Moet je daar eens naar gaan zoeken maar dat is niet goedkoop.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

3COM heeft ook wel een mooi setje:
Afbeeldingslocatie: http://www.3com.com/mobile/wireless/images/sub_wl2.gif

Airconnect heet het... is er in pcmcia en pci uitvoering, ens chijnt wel goed te zijn (11 mbit)

Verwijderd

Ik heb een pc met kabelmodem-aansluiting. Kan een tweede pc met zo'n draadloos netwerksysteem dan ook via die eerste pc het internet op (dus zonder kabels te leggen)?

Verwijderd

Je hebt ook zo een setje van diamond, draadloos netwerk. Dat werkt ook wel goed en is speciaal voor huisgebruik.

Ik heb het een keer bij iemand gezien en het werkte precies hetzelfde als een netwerk met draadjes, dus weinig problemen

• Den the Man
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Wat kosten die setjes nou??

Pak je rust!

Verwijderd

Volgens de site van Diamond kost een setje voor twee pc's 150 dollar. Zou hier op rond de 500 piek komen denk, dan is twee netwerkaartjes en een stukje kabel toch veel goedkoper...

Weet niet waar ze te koop zijn in nederland

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
150 dollar? Ja DAG.... Mam waar is de boor???
Voor 150 dollar koop je 2 3com kaarten en METERS utp.... ;)
Iemand nog andere ideeen?

Verwijderd

Intel heeft ook wel een interesant home networking setje, gaat geloof ik over telefoon net....
moet je maar ff bij intel kijken

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:00
1. het is te duur
2. het is te sloom

waarom nou je begint gewoon vanaf een honderd of 2 3 per netwerk kaart je kunt ook radiografisch doen dan kijk je meer met duizend guldens en meer !
Daarnaast is het gewoonweg niet veel sneller als 10 Mbit dus daar zul je het mee moeten doen !

met andere woorden leg gewoon een kabeltje aan desnoods via de deuren en ramen 50 mtr meer maar dan ben je nog steeds goedkoper uit !

.

Pagina: 1