Extensis Suitcase: Font probleem

Pagina: 1
Acties:

• reinierkuipers
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2008
Hi,

Ik heb een probleempje met Extensis Suitcase. :>

Ik heb sinds een tijdje Adobe Fontfolio 10 voor de PC en merkte op internet op (fora) dat het slim is - wil je deze fonts goed gebruiken - je een externe font manager gebruikt. Aangezien je dan direct een goed overzicht en fonts kunt activeren en deactiveren. Als belangrijkste rede werd op gegegeven dat het ook een hoop ram geheugen scheelt, in plaats van dat je alles in de normale C:/WINDOWS/FONTS map gooit.

Goed, ik heb Extensis geïnstalleerd en begin er op los te add-en. Na een tijdje merk ik op er font's verdwenen lijken te zijn, of niet goed opgepakt worden. Eerst is dit in heel Windows, dus het startmenu geeft rare fonts enzo, en nu alleen nog tijdens installaties of geopende vensters. Ik zie dan dit (voorbeeld uit Dreamweaver 8 bij het openen van een image voor een css-sheet):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bkdsl1/tweakers_suitcase.gif

Het lijkt er op dat mijn fonts dus aardig door de war zijn geschud, en ik vind het vrij irrtant. Ik heb al rond gegoogled maar ben nog niet tegen het (moeilijk definieerbare punt) aangelopen. Iemand enig idee?

Thanks _/-\o_