[XP] 0x0000007b BSOD

Pagina: 1
Acties:

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-03 10:47
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe moederbord en probeer hierop Windows XP te installeren zonder resultaat. Ik krijg na de installatie wanneer XP voor het eerst zou moeten opstarten de volgende foutcode: 0x0000007B, wat inhoud: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE.
Nou heb ik de search gebruikt en de vele topics over dit probleem doorgelezen, microsoft support site geraadpleegd, uiteraard google en gekeken of mijn mobo was goedgekeurt door microsoft door op de windows marketplace te zoeken. Al deze site´s lossen mijn probleem niet op.

De BSOD treedt dus op nadat de installatie van XP volledig voltooid is en wanneer het systeem voor de eerste keer in windows moet komen.

Mijn configuratie:
Core 2 Duo E6400
Asus P5N-E SLI (Nforce 650i SLI & Nforce 430i)
2X 1GB OCZ dual channel
Maxtor diamondmax 10 160GB SATA150
Seagate 7200.10 250GB SATA300
Pata Dvd brander
XP Professional
XP Home

Nou heb ik geprobeerd op beide harde schijven XP te installeren zonder resultaat.
De sata drivers heb ik via een tool van de asus cd die bij mijn mobo zat op een floppy gezet en geladen in de windows setup (F6).
De standaart drivers van windows gebruikt en een partitie van 137GB vooraf gemaakt met tools van Seagate en Maxtor.
Installatiepartities volledig geformatteerd als NTFS.
Harde schijven getest met tools van maxtor en seagate, 100% in orde.
SataII mode in bios uitgezet.
Memtest en orthos gedraaid met "2e hands" XP installatie, 100% in orde.
Systeem geprobeerd te installeren met zo min mogelijk hardware en onboard spul zoals sound en lan uitgezet in bios, geen resultaat.
Systeem is niet overgeklokt.

Ik heb de harde schijf waar een installatie van XP opzat op mijn oude mobo (Asrock ConroeXfire-ESATAII) aan mijn nieuwe gehangen wat zonder problemen opstarte, alle onderdelen die ik met mijn nieuwe mobo gebruik, gebruikte ik ook op mijn oude mobo wat dus geen problemen gaf.

Wat zou ik nu nog meer kunnen doen om dit op te lossen, kan het zijn dat de Sata drivers van de asus cd niet goed zijn? Nieuwe bios flashen is ook niet mogelijk omdat dit bordje nog maar ongeveer een maand uit is.
De schijven worden prima in het BIOS herkend. Het vreemde is dat Windows Vista wel prima draait op mijn pc, waarschijnlijk door betere drivers.

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lap tekst!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 11:48
gezocht op je error message in Google, en die geeft een topic op GoT als resultaat: Windows XP en 2000 BSOD guide

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 20:05
Maxtor hd niet gebruiken met install van xp, dus loskoppelen.
Windows cd slipstreamen naar sp2 of nieuwer, dan heb je de 127GB niet en misschien nieuwe drivers/updates erin.
Met xp cd opstarten naar herstelconsole doe mbrfix of fixmbr, dan hele hd leegmaken en nieuwe partitities maken met de xp cd, dan opnieuw installeren.

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-03 10:47
Bedankt! Ik ga het zo even proberen. BSOD guide had ik al doorgenomen.

edit: XP cd naar SP2 geslipsteamed en het werkt! Zonder extra drivers of wat dan ook zonder problemen in windows nu! Hartstikke bedankt!

[ Voor 50% gewijzigd door bajaking op 06-01-2007 16:07 ]