[headset] set geeft driekwart geluid, plug eruit is ok.

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 12:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd in de topic titel te verwerken, maar het probleem is best raar.

Ik heb een klein headsetje gekocht wat bepaalde toon ranges op beide helften laat horen maar een andere range weer niet, die hoor ik dan zeer duidelijk over rechts en amper over links.
Dit is meer de spreek en zing range omdat ik dat dus alleen over rechts hoor en de achtergrond muziek over beide kanten.

Ik dacht eerst dat de muziek raar was, toen dat de headset stuk was en als laatste dat de PC stuk was (oh, en ik twijfelde nog even aan mijn gehoor).

Wat blijkt, zo duidelijk als ik die bepaalde range rechts hoor, zo duidelijk hoor ik hem links ook als ik de plug er een millimeter of twee eruit trek. Dan is echter het geluid aan de andere kant weg dus daar heb ik niks aan.

Ik heb het getest op twee PC's en een MP3 speler. Allen laten ze net die bepaalde range alleen over rechts horen (links is het heel erg verstomt, tot die plug er wat uitgetrokken wordt).

Zitten er ergens draden verkeerd om in de headset die dit kunnen veroorzaken?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-02 21:41

Nutral

gamer/hardware freak

toen ik er last van had was mijn kabel gewoon kapot, sommige headsets zijn extreem gevoelig voor kappotte kabels.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ok, nou, heb hem omgeruild en alles is ok.
Raar dat wanneer de draad stuk is het geluid dan niet volledig weg is en het wel gewoon werkt als je de stekker er wat uit haalt...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als aleen de massa stuk (naar je versterker oid) is dan hoor je alleen maar de verschillen tussen links en rechts (op beide koptelefoons tegelijk)

feitelijk staan ze dan in serie tussen links en rechs

In praktijk hoor je dingen die "in het midden zitten" heel slecht
stemmen, bass tonen, dat soort dingen hoor je slecht tot (bijna niet)

als je de stekker terug trekt dan zet je het linker (of rechter) kanaal op beide koptelefoons

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 07-01-2007 00:03 ]

Iperf

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09
Een piepklein draadbreukje werkt als een condensatortje, hoe hoger de frequentie hoe meer er doorgelaten wordt, een van de zaken die meespeelt aan de extreem rare dingen die je bij slecht contact kan krijgen. Het is dus niet raar dat het fenomeen frequentieafhankelijk is.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Tuurlijk, condensator... eigenlijk heel logisch als je er even over nadenkt. Het is duidelijk dat er een breuk in zat.

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-01 13:56
Wa ben jij een nachtdier zeg ;)

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/908.gif Nee jij slaapt zeker terwijl je dit tikt Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/904.gif :)

Pagina: 1