[LCD TV] HD LCD en LCD WXGA-scherm, het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 16:16
Hi,

Alweer uitgekeken op mijn huidige LCD en voornemens van plan een nieuwe philips aan te schaffen met geintegreerde digitale decoder, smart card erin en hub digi tv, maar nu zie ik voor diegene die ik wil 2 verschillen en heb me nu al de t*ring gezocht maar kan het antwoord hierop maar niet vinden.

Het zit hem in het:
* LCD WXGA-scherm, 1366 x 768p
en
* Full HD LCD-scherm 1920 x 1080p

Na wat stunt en zoek werk en logisch denken zou ik denken hoogste type nummer is beter etc, maarja zo denkt de simpele mens.

Ook verbaas ik me over de resolutie bij het wat ik lees beter WXGA die maar 1366 x 768p is en de andere met 1920 x 1080p

Die p erachter overigens raak ik ook bijster op.

een ander belangrijk verschil denk ik is de toegangstijd waar op beide lcd tv's 5 sec verschil in zit.
Is dit merkbaar relevant?

ff wat linkjes naar de betreffende lcd tv's

Philips 42PF9731D/10
http://www.consumer.phili...VDBE5BJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

en de Philips 42PF9831D/10
http://www.consumer.phili...VDBE5BJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

Nog mooier vind ik de optie met ingebouwde digitale decoder, smart card erin en klaar, maar dit schijnt nog niet helemaal overal te werken?
in ieder geval geen set-top-box meer :)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 06-01-2007 03:09 ]

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52
p = Progressive scanning is een manier voor het weergeven, opslaan of doorgeven van bewegende beelden waarvan de lijnen van elk frame tegelijk worden ververst. Dit in tegenstelling tot de manier van interlaced scanning wat gebruikt wordt bij oudere televisies.

i = Interlaced scanning is een techniek waarbij het videobeeld wordt opgedeeld in twee stukken (frames). Het ene frame bestaat uit alle even lijnen (even scanlines), het andere frame bestaat uit alle oneven lijnen (odd scanlines).

Het is trouwens geen 5sec verschil, maar wel een stukje minder ;) Maar ga er maar niet van uit dat je dat verschil gaat zien, zeker niet bij Philips.

een 1920x1080p scherm is als je het geld ervoor over hebt, zeker aan te raden. Blu-Ray en HD-DVD films zullen in die resolutie op de schijf staan. Maar verwacht niet dat tv uitzendingen de komende jaren daarin zullen uitzenden (komende 5 jaar zeker niet).

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 16:16
Vraag me dan toch nog af waarom dat wxga met maar 1366x768 zoveel duurder is dan zijn kleinere broertje als ik het zo mag uitdrukken.
Zijn ze misschien door dat het wxga is, gelijk aan elkaar?
Prijs verschil lijkt mij niet alleen te zitten in dat lambda-/4-subwoofertechnologie en clear lcd functie.