Toon posts:

Linux als server

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pentium 2 300 mhz, deze wil ik als server gebruiken. Ik wil mijn USB printer erop aanstluiten en wat hardeschijven in gooien. Maar welke linux versie is het best geschikt daarvoor. Hij moet dus mijn USB printer ondersteunen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

Cyphax

Moderator LNX
Hoi :)

Speciaal voor dit soort vragen is een heel topic in het leven geroepen: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7
Als je daar je vraag in herhaalt, en ietsje meer informatie geeft :)
(iets meer informatie als in: wat moet ie precies gaan doen, een fileserver een printerserver, that's it? wat verwacht je van je distributie? veel zelf inrichten en instellen of niet? het kan ook geen kwaad om je printermodel te vermelden maar dat zal wel loslopen)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 06-01-2007 00:40 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^

Met de "eisen" die je stelt kunnen we zo weinig. Loop even zelf de specificaties en eisen van verschillende actuele (! want veiligheid is bij een server zeer belangrijk als die op een of andere manier toegang heeft tot het internet) distributies langs, bepaal zelf wat je wilt en wat je niet wilt. En open eventueel een topic met de pro's en con's van de opties die je nog over hebt. Maar "een server die USB printers doet" zegt natuurlijk helemaal niets. Een topic heeft zo geen zin, dus sluit ik.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.