Toon posts:

3Com 3CRWE754G72-A + DD-WRT router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vandaag een nieuwe router gekocht omdat mijn 3com modem/router een beetje instabiel was. Nu wil ik de 3com dus alleen nog als modem gebruiken en de DD-WRT erachter als router (en accesspoint).

Helaas lukt het mij niet om de 3com goed als alleen een modem te laten werken via de WAN poort van de DD-WRT(router). Het is mij wel gelukt om via de LAN poort van de DD-WRT met de 3com en dus het internet te kunnen verbinden. Maar op deze manier gebruik ik mijn DD-WRT (met firewall etc) niet optimaal.

Wat ik heb:
ADSL Basic van Xs4all via KPN netwerk
1x 3com 3CRWE754G72-A modem/router annex A. Deze wil ik nu alleen als modem gebruiken.
1x DD-WRT 23sp2 router (een Buffalo WRT54G)

De oude werkende situatie is dat de 3com verbindt via PPPOA. Met VC MUX 8/48.
Deze is dan dus verbonden met ADSL. Op deze 3com had ik dus mijn PC zonder problemen op het internet.
Nu wil ik dus die DD-WRT achter mijn 3com zetten. Dit lukt wel als ik mijn 3com met PPPOA zelf laat verbinden en dan alles gewoon naar de DD-WRT doorstuur en vandaar uit gewoon met de PC verbind. Alleen op deze manier werkt de firewall niet omdat de modem er altijd nog voor zit en nog steeds een beetje als router functioneert, ondanks DMZ.

Ik wil mijn 3com dus bridged gebruiken, dat die alle signalen direct doorstuurt aan mijn DD-WRT. Alleen hier zit dus het probleem denk ik. Zodra ik de 3com als bridge instel functioneert het niet meer. Ik heb mijn DD-WRT dan al geprobeerd met PPPOE en PPTP, maar ik krijg geen verbinding met het internet. Ik heb een paar uur geprobeerd, helaas zonder het gewenste resultaat. Van te voren heb ik uiteraard gezocht op internet en dit geprobeerd.

Het IP van mijn 3com is 192.168.1.100
Het IP van mijn DD-WRT is 192.168.1.200
Het ip van mijn PC is 192.168.201
Subnet is overal 255.255.255.0.
Als DNS heb ik overal zowel mijn externe DNS als interne (dus van de 3com en/of DD-WRT) geprobeerd.

Ik vermoed dat ik ergens een kleinigheidje vergeten ben. Heb ondertussen ongeveer alle logische combinaties en verbindingen geprobeerd. Helaas zonder het gewenste resultaat.

Kort gezegd: ik wil deze 3CRWE754G72-A als bridge laten lopen. In de handleiding en op internet staat hier helaas maar heel weinig info over (van de 3com).
Hopelijk kan iemand mij helpen.

(Sorry had een beetje moeite met al deze info op een duidelijke en complete manier in een topic te zetten.)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Aangezien je via PPTP connect is bridgen al onmogelijk. Je wil een DHCP-spoof doen eigenlijk. Dwz: PPTP opzetten, en dat IP verbinden aan het enige macadres op de LAN-poort. Is bij Speedtouches makkelijk te doen, maar misschien levert deze term je wat betere hits op voor je eigen router.

Verwijderd

Topicstarter
Juist, voor zover ik heb begrepen zal ik dat, wat zo makkelijk te doen is met die speedtouch (http://www.igs.net/support/dsl_config.shtml#1), ook moeten doen bij mijn 3com. Tenminste, zoiets vergelijkbaars.

Wat ik tot nu toe tegenkwam is o.a. dit:
http://forum.bsr-clan.de/...hp?t=3658&highlight=pppoa

Dit zou dus kunnen betekenen dat mijn modem eventueel niet precies kan wat ik wil (wat zon Speedtouch dus wel kan). Dit komt door PPPOA. Als ik PPPOE had dan had ik het nu wel aan het werken.
Ik zal nog even verder zoeken, bedankt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog gezocht en een hoop dingen getest, voor zover ik nu kan zien is mijn modem gewoon niet geschikt om bridged te gebruiken met mijn router.
Er is geen SIP spoofing of DHCP spoofing voor :'( .

Deze opties om te verbinden ondersteunt mijn modem:
PPPoE
PPPoA
Bridge Mode for a Single PC
Routing Mode over ATM
Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode (For Multiple PCs)

Van deze heb ik in principe alles geprobeerd, maar vooral veel gespeeld met PPPOA en de bridge modes.
Via PPPOA en dubbele NAT heb ik alles aan het werken, alleen dit is natuurlijk verre van ideaal (portmappings etc.). Ik wil mijn modem dus puur als modem hebben werken.

In mijn router kan ik bij internet connection type kiezen:
disabled
static
auto via dhcp
pppoe
l2tp
heartbeat.

Deze heb ik ook allemaal geprobeerd, en vooral geconcentreerd op de combinaties pptp/static/pppoe icm. mijn bridged modem.
In de vervolg menu's heb ik zowel ip, gateway en dns van modem als van provider geprobeerd. Vrijwel alle combinaties.

Helaas heb ik na tamelijk wat uren testen nog steeds niet de gewenste verbinding. Het lijkt erop dat het simpel weg niet mogelijk is. Heeft iemand nog een idee? of advies? Of ziet iemand toevallig dat het nu eigenlijk wel heel makkelijk is?

• BèR
Tja, m'n advies zou dan zijn een Speedtouch 5x6 kopen, maar dat kost geld. Dan kun je wel weer t modem laten routen en je router alleen als accesspoint laten werken. Zoiets dergelijks werkt hier al bijna 2 jaar zonder een glitch. Spoof is trouwens meestal geen optie die je in wizards tegenkomt, eerder iets dat je met telnet in moet stellen of in iets geavanceerdere menu's, omdat het eigenlijk een eng trucje is dat modemfabrikanten niet willen supporten..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, bedankt, jammer.
werkt het daarmee gegarandeerd?

Ik heb juist die router gekocht om te laten routen ;) Deze is juist heel stabiel en veel opties etc. Dus dan zou dat modem kopen een optie zijn.

Ik heb trouwens ook zojuist een Speedtouch 580 gevonden, werkt deze ook? Jij noemt nu de 5x6 op, waarom specifiek deze versie? Ik weet wel dat met die 510 gesipspoofed en gedchpspoofed kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 03:43 ]

• BèR
516 of 546 bedoel ik daarmee, zeer simpel Ethernetmodem, met 1 resp. 4 poorten, en hier stabiel gebleken in langdurig gebruik :) . 580 heeft ook nog wireless dat in mijn ervaring niet zo handig werkt (problemen met WPA, WEP werkt dan wel weer redelijk).

En op http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html staan allerlei ini's waarmee de verschillende modellen in DHCP spoof, PPPoA routed, bridged of routed ethernet te frotten zijn. Kwestie van uploaden en het werkt :)

En als het niet werkt: dit topic:
[Speedtouch 546] DHCP Spoof - Windows werkt, Linux niet

[ Voor 9% gewijzigd door BèR op 07-01-2007 03:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!
Ik heb nou mijn oude Speedtouch 510 met een pptp template geladen. Dit werkt! Alleen deze is zo oud dat hij maar een lage downloadsnelheid heeft (dat heb ik ook als ik hem normaal gebruik, dus ligt niet aan pptp etc.). Dus misschien dat ik mij zo'n modempje ergens ga kopen.

Alleen ik ga nou eerst even testen hoe lang de verbinding een beetje stabiel kan werken. Tot nu heeft de router zich een paar keer opgehangen als ik daar in het menu zat. Als ik dan bijvoorbeeld wireless instellingen deed aanpassen, of een port forward, hing hij zich soms op. Dit kan misschien door het PPTP komen. Dit ga ik nog even uitzoeken.

Zijn er trouwens nog meer modems die op die juiste manier in pptp mode met mijn router kunnen werken? Mijn 3com kan het helaas niet, tenminste ik vind geen informatie erover. Ik zie wel op de website dat er pptp ondersteund wordt. In de handleiding staat alleen over pptp dat je dat in Windows uit moet zetten indien het aan is. Dus daar heb ik niet zoveel aan. Is er een manier dat ik toch die PPTP op de 3com goed kan krijgen? Misschien heeft het daar een andere benaming o.i.d.
En welke modems, zoals de 510, werken 100% gegarandeerd via pptp met mijn DD-WRT? Dan haal ik mij misschien zo één als mijn 510 goede resultaten geeft. Ik zal zelf ook nog verder zoeken.

PS. Ik wil juist die DD-WRT als pure router en AP gebruiken omdat vrijwel alle andere 'normale' routers toch instabiel zijn/worden na lang gebruik, veel verkeer en veel verbindingen. Vandaar dat ik die gekocht heb. Tevens heeft hij nog meer mooie instellingen met o.a. prioriteiten en firewall etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 19:08 ]

• BèR
Er zijn geen garanties, maar een 516 is de ADSL2 opvolger van de 510, en de 546 is vierpoorts waar jij dan weer weinig aan hebt. Er is wel een 99,38% kans dat het werkt (juist, baseer dat maar eens ergens op ;) )
Pagina: 1