[Sendmail]Relaying probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
Ik probeer sendmail te configureren op mijn server, zodat ik vanaf mijn laptop altijd mail kan verzenden via de server. Hiervoor heb ik netjes SMTP authentication via CRAM-MD5 ingesteld. De authentication werkt. Als client op mijn laptop gebruik ik mutt in combinatie met nbsmtp (no brainer smtp). Nu komt het probleem: Als ik een mail verstuur vanaf mijn laptop dan verschijnt er een regel met daarin ``domain name required for sender address <domein_van_server>''. Ik heb geprobeerd om in de configuratie van nbsmtp een domein mee te geven (uiteraard heb ik er een paar verzonnen, waaronder localhost, domein_van_server en domein_van_provider), maar dit had geen effect.

Dit is wat er in de logs verschijnt nadat ik een mail probeer te versturen:
code:
1
2
3
Jan  5 23:21:30 beta sm-mta[17784]: AUTH=server, relay=laptop_adres [laptop_ip], authid=ivo, mech=CRAM-MD5, bits=0
Jan  5 23:21:30 beta sm-mta[17784]: l05MLTws017784: ruleset=check_mail, arg1=<domein_server>, relay=laptop_adres [laptop_ip], reject=553 5.5.4 <domain_server>... Domain name required for sender address domein_server
Jan  5 23:21:31 beta sm-mta[17784]: l05MLTws017784: from=<domein_server>, size=0, class=0, nrcpts=0, proto=ESMTP, daemon=MTA, relay=laptop_adres [laptop_ip]

Ik kan op google niks zinnigs vinden met betrekking tot deze foutmelding. Heeft iemand hier ervaring mee of begrijpt iemand wat er precies mis gaat?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Via google krijg ik anders meteen hits!
Search for "accept unqualified" in the Sendmail docs.
Is niet jouw smtp proggie, maar zal iets vergelijkbaars zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 05-01-2007 23:39 ]

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025
Dat was inderdaad de optie die ik nodig had. Mijn google query was de exacte melding en dat leverde allerlei hits van een melding die nogal veel op deze leek.