Toon posts:

Pc op LCD-TV met S-video kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 540 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs heb ik een Sony LCD-TV gekregen van een kennis. De LCD-TV ziet er een stuk mooier uit dan het oude scherm dat ik nu heb. Daarom heb ik de tv met aangesloten op mn PC, als tweede bureaublad. Mijn videokaart heeft een aansluiting voor normale beeldschermen, DVI-aansluiting en een 7-pins S-video aansluiting. Bij de videokaart zat een S-video naar tulp kabeltje. Die heb ik in de uitgang van de videokaart gestopt en via de tulp heb ik een kabeltje op de gele ingang van de TV gezet.

Ik krijg beeld op mijn TV te zien. Maar het beeld met iedere resolutie heel erg korrelig en onrustig, tenzij ik een film in in het TV scherm afspeel, dan ziet het beeld er net zo scherp uit als door de DVD-speler. De resolutie van de TV is waarschijnlijk 1280 x 768 (SONY wega 17HR1).

Weet iemand toevallig of het probleem verholpen is als ik een S-videokabel koop en de PC en TV direct met elkaar verbind, zonder tussen stukken?

Alvast bedankt,

Joël

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou verwachten van niet... Je kan enige verbetering krijgen maar ik heb hier een 7800GTX met S-Video op mijn JVC LCD aangesloten gehad en dat was ook niet optimaal.

Heb er nu een Snazzio Media Center tussen staan, via SCART aangesloten, en afspelen via het netwerk is nu echt veel en veel beter.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Iets ja, je gaat dan van composiet (het gele stekkertje) naar S-video, en dat levert iig qua kleur een voordeel op. Heeft je TV geen HDMI/VGA ingang? Dat is nl pas scherp.

Verwijderd

Via VGA aansluiten?

Verwijderd

hier het zelfde probleem heb een sony bravia 32" met s-vid vga hdmi componente en 2 scarts
de tv zit nu aangesloten met een s-vid rechtstreeks in mijn ati video kaart en mijn lcd pc scherm via vga het pc scherm is perfect maar ik vind de beeldkwalitijd op de tv toch niet zo goed nu heb ik eens mijn scherm uitgetrokken er een vga verlengkabel op gestoken tot bij de tv maar dat lukte niet de ^c starte op maar vanaf het bureaublad zou moeten komen vald het beeld weg

weet iemand wat er mis is
of kan ik miss mijn pc scherm via dvi aansluiten en dan mijn tv via vga

mvg
gizma

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:31

rick77

... get to the point!

refresh rate / resolutie worden waarschijnlijk niet ondersteund (toch even de boekjes erbij pakken dus voor ondersteunde formaten)

Verwijderd

Hmm, ik zie het eigenlijk nergens staan, maar op welke refreshrate moet je je videokaart instellen als je met s-video het ding aan een CRT koppelt? Of maakt dat niet uit omdat standaard 'TV-Signaal refresh' uit je S-Video Out komt van de kaart?

Ik zag overigens laatst SCART stekkers waar je audio en s-video in kan steken. Is dat een goed idee (zou wel handig zijn aangezien ik anders S-Video naar gele stekker naar de voorkant van de TV moet brengen, en dat ziet er niet uit....)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

TV-out stuurt standaard met 50hz uit, dus dat is goed. Zo'n scart adapter is wel een goed idee, zeker als je tv s-video over scart ondersteunt. S-video is een grote stap vooruit (itt wat hierboven beweerd wordt) ten opzicht van composiet (geel tulpstekkertje) qua beeldkwaliteit. De kleuren en scherpte van s-video zijn veel beter. Zo'n scart-adapter koop je in elke electronicazaak en kost een paar euro.

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1