Asus 7600gt en onboard werken niet samen

Pagina: 1
Acties:

• guAsTo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 20:57
beste tweakers
ik heb hier de 7600 gt in mijn X2 4200 met 1 gb liggen en een asus m2v-tvm.
op het moederbord zit een onboard kaart maar aangezien me pci kaart er in zit heb ik die niet nodig, er staat overgens niet in de bios dat ik deze onboard kaart kan uitschakelen (en hij neemt dus ook 64 mb van me geheugen weg) ok daaar kan ik mee leven, maar nu geeft die het probleem dat hij beeld geeft via de onboard kaart en dat wil ik dus echt niet... als ik de pc opstart start die nu eerst de onboard kaart op en niet meer die andere. Ik heb al geprobeerd het uit te schakelen ook via systeembeheer maar dat maakt niet uit. Ik hoop dat jullie iets weten want geweldig vind ik dit niet.

alvast bedankt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je hem niet uit kan zetten, kan je denk ik wel kiezen welke kaart hij eerst kiest agp/pci

Iperf

• guAsTo
nee ik kan wel kiezen of die eerst 'pci' of 'pcie vga' of 'onboard vga'

heel raar.. want als ik hem op pci of pcie vga zet start die alsnog de onboard op...

[ Voor 29% gewijzigd door guAsTo op 05-01-2007 23:21 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok ok zoeiets bedoel ik idd ook ...

ben je een power cable in video kaart vergeten oid ??

Iperf

• guAsTo
die hoeft er geen in :?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmmmmmz ... ok check even of hij er wel goed inzit dan ?

Iperf

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 08:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS ik neem aan dat je Asus 7600gt een PCI-e kaart is, in je Topic Start geef je namelijk aan dat het een PCI kaart betreft. Wat je wel met AGP ziet is dat wanneer je een AGP kaart insteekt naast een onboard (AGP) VGA chip deze automatisch uitgeschakeld wordt. Dus beide tegelijk gebruiken zou inderdaad problematisch kunnen worden.

Nu geef je aan dat alleen je onboard VGA functioneerd, kan het zijn dat je de extra kaart nog van extra voeding moet voorzien?

edit: ik moet eens wat eerder reageren en niet eerst wat drinken. :P

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2007 23:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de Asus 7600gt ook en daar hoeft geen extra voedingskabel in.

• guAsTo
het is idd een pci-e
hij heeft geen extra voeding nodig en heeft een tijd gedraaid zelfs vandaag nog alleen ik starte em destraks op en toen kreeg ik alleen de onboard die van mij uitgeschakeld mag zijn want ik heb em echt niet nodig aangzien ik een 7600gt heb

Verwijderd

bladzijde 2-20 van je gebruiksaanwijzing....

• guAsTo
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:42:
bladzijde 2-20 van je gebruiksaanwijzing....
ja het boekje heb ik ook gelezen, maar al lees je dit je schiet er niet veel mee op

[ Voor 19% gewijzigd door guAsTo op 05-01-2007 23:48 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik snap het ook niet :?

Iperf

Verwijderd

de onbourd moet zelf uit gaan.
Als dat niet gebeurt herken jouw bord de nieuwe kaart niet goed of de kaart is kapot.
Ook kan het zijn dat de bios van de kaart niet over weg kan met die bord.

Doe een bios update van je bord en je vga .

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik heb net even zitten googlen en blijkbaar ben je niet de enige met zo'n problemen. Alleen heb ik nog nergens een degelijke oplossing gevonden.
Zoals suijkerbuijk al zei, moet de onboard normaal vanzelf uitgeschakeld worden. Ik zou ook eens een bios-update doen van het moederbord. En indien er een scherm aan de onboard video aangesloten is, koppel het af.
Welke voeding heb je trouwens?

• guAsTo
ik heb een 450 w voeding dus daar zal het niet aan liggen maar ik ga nu met de kaart terug en kijken of hun hem even kunnen testen of de kaart wel goed is aangezien ik al een nieuw moederbord heb gekregen (zelfde type) en het zou gwoon samen moeten werken.... jullie horen het nog!

Verwijderd

guAsTo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:15:
ik heb een 450 w voeding dus daar zal het niet aan liggen maar ik ga nu met de kaart terug en kijken of hun hem even kunnen testen of de kaart wel goed is aangezien ik al een nieuw moederbord heb gekregen (zelfde type) en het zou gwoon samen moeten werken.... jullie horen het nog!
Wel als het een Sweex voeding is, die geeft dan ongeveer 50 Watt lol.

• guAsTo
het antwoord (sorry van de tijd maar het internet deed het weer eens neit, lol)

nadat ik met me pc daar heen ben gegaan en ze hem daar wilde aanzetten ging die niet aan...( :+ ) de medewerker dacht dus al dat heel de pc kapot was, dus ik met een neiuwe pc naar huis lopen.
kom ik thuis aan doet die het alsnog niet.... met me videokaart terug gegaan, hij zei dat die het had getest. Ik ook een nieuwe videokaart, en ja hoor het werkt perfect

oftewel gewoon een neiuwe videokaart halen als je dit probleem hebt 8)7
Pagina: 1