PCMCIA/PC Card probleem op laptop !

Pagina: 1
Acties:

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Hallo !
Ik heb onlangs een pcmcia pc card gekocht voor een laptop Dell Inspiron 2600 (5j oud) te updaten van USB 1.0 tot USB 2.0 nl "2 port USB2 Hub PC Card HU-6100p" van Trust.
Deze lijkt perfect geïnstalleerd op de laptop en perfect werkend. Als ik dan mijn Epson printer wil installeren op 1 van de 2 USB 2.0 poorten gebeurd de configuratie van de poort zonder problemen. Echter wanneer ik een printopdracht geef gebeurd er niks en blokkeert de DELLlaptop.

Heb dezelfde pc-card geïnstalleerd op mijn laptop Acer Aspire 3620, werkt perfect. Printer geïnstalleerd op dezelfde 2.0 USBpoort en na een printopdracht wordt de file afgedrukt. Perfect zoals het moet dus.

Wat loopt er mis op de DELL ? De reden van de aankoop van de pcmciacard was om op de DELL USB 2.0 te hebben voor draadloos internet via Wireless USB stick 54Mbps.
Ik test of de pcmcia kaart werkt door er een printer op te installeren...
Ben ik effe mooi gezien op dit moment.

Alle hulp, info en raad is welkom. Dank !

Met vriendelijke groeten,
Jonas.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk OS draai je op die inspirion? Ik heb hier namelijk ook zo'n kloteding liggen en dat PCMCIA slot dat erin zit is echt brak. Onder win98 en Win2000 werkt het eigenlijk gewoon helemaal niet. Onder XP is het nog wel te doen met een standaard wlan kaartje, maar ook die valt veel te vaak weg en werkt eigenlijk maar half (dat vastlopen klinkt bekend).

Je zou eens kunnen kijken naar een driverupdate of evt een biosflash om te hopen dat dat helpt.

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Dank voor je antwoord !
Windows XP SP2 draait op die Dell Inspiron 2600.
De USB 2.0 dongle werkt dus totaal niet wanneer ik er snelle usb-apparaten op aansluit.

Momenteel heb ik een wlan-stick op de USB 1.0 geïnstalleerd en ik moet zeggen dat de internetverbinding deftig snel werkt.

Met vriendelijke groeten.
Jonas.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kan een probleem zijn met de stroomvoorziening? Ik heb ook zo'n kaartje (van Edimax), en de twee poorten leveren niet genoeg stroom voor mijn 2.5" hard disk (zonder eigen voeding), maar wel voor standaard memorysticks en muizen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.