Snelheid Livebox helft achteruit

Pagina: 1
Acties:

• superbiker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-11 14:53
Hoi allemaal.
Ik heb Orange family + telefonie.
Sinds de overgang van Wanadoo naar Orange traint de LB in op nog maar de helft van de mogelijke snelheid. Tijdens Wanadoo trainde hij in op 19000 / 1024. Nu met Orange haalt hij nog maar 10000 / 964. De afstand naar de centrale is ongeveer 600 mtr. De LB zit met de langere kabel van Orange (3mtr) aan het ISRA punt. Hierachte zit een router die weer 3 PC's verbindt via kabel. Het eerste halfjaar haalde de LB dus de maximale snelheid, nu nog maar de helft. Wat heb ik gedaan: alle kabels vervangen. LB op het ISRA punt aangesloten met het korte kabeltje van Orange. Softwarematige reset, Harde reset. (meermaals). Met de helpdesk gebeld. Die had het steeds over een update. Maar de LB heeft de laatste softwareversie (3202WNLB_222034) Emails gestuurd. Reactie hierop: nieuwe LB gestuurd. Helaas geen effect. Ik heb nu ook nog een vervelende tik tijdens het telefoneren. Er is dus helemaal niks bij mij thuis veranderd. Heb op mijn laatste mail van vorige week nog geen reactie gehad. Hebben meer mensen zo'n drastische snelheidsvermindering meegemaakt?
Gr, Huub

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Je hebt het over trainen? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Waar kun je dat aflezen? Ik heb trouwens ook softwareversie 3202WNLB_222034 en vind mijn internet ook niet bijzonder snel.

[ Voor 5% gewijzigd door killerbee17 op 05-01-2007 21:49 ]

wwweet ik veel...

• superbiker
Dit kun je vinden in het configuratiescherm van de livebox onder de tab: informatie > ADSL verbinding.
Daar staan de Down en Up waardes. Daar traint ie op in.

Verwijderd

yep heb ik ook :P

heb ook vaak een hele lage snelheid. en dat tikken heletijd tijdens het bellen is hier ook zo :(

maar weet je wat raar is??....

vaak heb ik een trage verbinding maar soms ook een MEGA snelle :S bijvoorbeeld haal ik bij de site van adobe bijna 1.3MB download snelheid!!! terwijl ik eigenlijk een abbo heb van veel minder. dit is geen piek ofzo het is constant.

vaak ook geen verbinding :(

denk dat veel meer mensen met orange dit probleem hebben helaas. misschien wordt het ooit beter ;)

groetjes jessy

• superbiker
Hoi jessy,
waar traint jouw LB op in?

Gr, Huub

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Alsof dat veel uitmaakt. Je kunt bij wanadoo/orange op de site een postcodecheck doen, dan weet je wat het ongeveer zou moeten zijn.
Aangezien de afstand tot de wijkcentrale erg belangrijk is bij het ADSL2+ abo, kan een langere afstand al gauw voor een flink lagere snelheid zorgen.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1