Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Het probleem begon met mijn Nokia N70 (Hi abonnement). Ik kon niet meer bellen en gebeld worden.
KPN gebeld: nee het ligt aan u mobiel het netwerk is prima.
Terug naar de primafoon. Ik mijn mobiel ingeleverd en krijg een nieuwe mobiel (Nokia N73).
Ik mijn simkaart erin en na een half uur.. ja hoor kan weer niet bellen of gebeld worden!!!
Ik stop mijn simkaart in een Samsung D600. kan gewoon blijven bellen. Andere simkaart in de Nokia N73 is ook geen probleem. Kan gewoon bellen.
Ik doe mijn simkaart weer terug in de N73. Kan niet meer bellen (of soms dat is het probleem het zijn vlagen).
Is er een soort virus mogelijk op de Symbian mobiels?
Of is mijn simkaart gewoon brak en zijn de 2 nokia's gevoeliger voor leesfouten als je samsung?
Kan door een brakke simkaart het bereik wegvallen?
Hopelijk kan iemand mij helpen!!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-11 14:10
brakke simkaart kan idd geen signaal betekenen, probeer eens een swap te laten uitvoeren. Je behoud je nummer en zou in principe gratis moeten zijn.

Je verliest echter wel alle data op je sim zoals nr's...

Een beetje verlies heb je altijd...

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 20:31
PeGys schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:35:
brakke simkaart kan idd geen signaal betekenen, probeer eens een swap te laten uitvoeren. Je behoud je nummer en zou in principe gratis moeten zijn.

Dr is iets in een Nokia wat je aan kan zetten maar niet meer uit.
Wel in samsungs... heeft me moeder ooit eens gehad met een KPN.
Ze hebben toen de sim in een samsung gedaan en het toen recht gezet!

Wat het was geen idee... kende het niet!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
PeGys schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:35:

Veel providers rekenen hier dus tegenwoordig kosten voor.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58
+/- € 20 euro bij KPN voor een nieuwe simkaart. Maar als je vraagt of ze het op het contractje zetten dat het om een kapotte sim buiten je schuld gaat, krijg je het vaak voor niks. Je krijgt er dan wel een rekening van, maar een belletje naar de klantenservice zou er voor moeten zorgen dat je de 20 euro terug krijgt.

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
RobbertC schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:49:
+/- € 20 euro bij KPN voor een nieuwe simkaart. Maar als je vraagt of ze het op het contractje zetten dat het om een kapotte sim buiten je schuld gaat, krijg je het vaak voor niks. Je krijgt er dan wel een rekening van, maar een belletje naar de klantenservice zou er voor moeten zorgen dat je de 20 euro terug krijgt.
Gaat dus puur aan het humeur van de desbetreffede service medewerker liggen...
Misschien is het wel een soort van compebiliteitsprobleem met het type simkaart.

• josjos
De simkaart deed het eerst wel in de N70 dus opzich moet het niet de combinatie simkaart type liggen. Maar de simkaart heeft al wel wat meegemaakt.
Ik heb een nieuwe simkaart besteld bij de KPN (gratis).
Dus dat wordt dan afwachten...

[ Voor 28% gewijzigd door josjos op 05-01-2007 22:59 ]

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
N70 is natuurlijk niet het zelfde als N73...
Al lijkt me de kans klein dat hij niet compatible is.

• josjos
Ik stel zelf de prognose dat de Nokia's gevoeliger zijn voor storingen in de simkaart als een samsung. Alleen ben ik benieuwd of mijn symptomen leiden tot een simkaart probleem want een andere oorzaak kan ik niet bedenken!..

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
_AuToMaTiC_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:50:
[...]

Gaat dus puur aan het humeur van de desbetreffede service medewerker liggen...
Misschien is het wel een soort van compebiliteitsprobleem met het type simkaart.
Het zijn allemaal geautomatiseerde processen waar een medewerker niet zoveel mee kan dan. Hij kan inderdaad iets op het contract laten zetten, een zogenaamde 'opmerking'. Maar of het persoon die de order verder verwerkt daar ook iets mee doet, daar heeft de medewerker verder geen enkele invloed op.

• josjos
Ik heb een nieuwe simkaart ontvangen en deze doet het perfect tot nu toe (1dag).
In iedergeval bedankt voor jullie reacties

Verwijderd

Aangezien ik niet weet waar het probleem te posten hoop ik dat er nog mensen actief zijn op dit topic.

Ik heb onlangs een 2e hands 6310i gekocht omdat in onze nieuwe auto een handsfree is geinstalleerd voor die telefoon. Op zich niets mis met de telefoon maar op het moment dat ik de telefoon in de handsfree zet geeft het toestel aan: Registratie kaart mislukt, alleen simdiensten? je kan tussendoor wel gewoon bellen door het toestel weer opnieuw aan te zetten maar hij knalt er steeds weer uit. Weet iemand hoe dit kan? ben ik bij de poot genomen en een kapot toestel gekocht? of kan het simpel opgelost worden? lijkt mij namelijk dat het niet aan de handsfree ligt. Aan de kaart ligt het ook niet want als ik er een ander sim indoe blijft het probleem. Kan het een block zijn?
Wie kan mij helpen. :P

Mocht iemand dit toch nog lezen wat ik niet meer verwacht, ik heb al antwoord gekregen en ga naar een NSP om te kijken of zij iets voor me kunnen betekenen. Waarschijnlijk heb ik een neppert gekocht. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 19:01 ]

Pagina: 1