Toon posts:

[Outlook 2007] Ervaringen met spamfilters

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs ben ik van Outlook 2003 naar Outlook 2007 overgestapt.

In de 2003 variant maakte ik tevreden gebruik van Spambayes, een plug-in om Spam direct naar een daarvoor aangewezen folder te verplaatsen.

Na de overstap op 2007 constateerde ik dat e-mail wel wordt opgehaald en netjes in de juiste folder wordt bezorgd (Spam in spamfolder, Clean mail in Postvak IN) doordat deze folders netjes het aantal ongelezen e-mails ophoogd. Afbeeldingslocatie: http://img101.imageshack.us/img101/1160/pinbx3.jpg

Indien Postvak IN al de huidige weergave was zie ik daarin niet de nieuwe e-mail(s) verschijnen, pas als ik een andere folder weergeef en weer terugkeer naar Postvak IN krijg ik deze te zien.
In eerste instantie dacht ik dat Spambayes gewoonweg niet compatibel is met Outlook 2007, dus heb ik gezocht naar andere varianten, waaronder SpamBully welke wel 2007 compatible is.

Wat zijn jullie ervaringen tussen Outlook 2007 en Spamfilters?

Verwijderd

In ieder geval ga ik je topic even naar OFF verplaatsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er geen tweakers die Outlook 2007 gebruiken, of gebruikt niemand een spamfilter?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
duwtje

Verwijderd

Je zou mailwasher kunnen gebruiken, maar die werkt eigenlijk een beetje los van Outlook. Die vangt de spam van te voren al op.

Ikzelf gebruik de standaard spamfilter van Outlook 2007. Stopt niet alles, maar wel al tamelijk wat. Verder geen ervaring met een andere.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mailwasher lijkt me niets, wil in principe gewoon mijn mail nalopen als alles al binnen is :)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ik ken de desbetreffende programmatjes niet zoals hierboven besproken is, maar hebben ze niet van die opties, zodat je er het woord SPAM voor kan laten zetten, of [ !! SPAM ]. Dan kan je later met een "Regel" in Outlook hem direct naar "Junk E-mail" laten verplaatsen, waar je op alle rust ze kan nalopen om te kijken of er geen mailtjes verkeerd zijn bestempeld als Spam. Zo gebeurd het iig wel bij ons op het werk, met een aparte server die als filter dient.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, deze programma's voeren zelf dergelijke Outlook 'regels' uit :)

• RDX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01-2025

RDX

Heb je al meer informatie over de combinatie Outlook 2007 & Spambayes?

Ik gebruik nu ook Outlook 2003 & Spambayes en wil eigenlijk Outlook 2007 testen met Spambayes om zo collega's te kunnen informeren over de compatibiliteit.

Heb je nog tips voordat ik aan het testen ga?

Ik zit er ook aan te denken om maar meteen SpamBully te testen. Hoe zijn daar de ervaringen mee (icm Outlook 2003 of 2007)?

Verwijderd

Topicstarter
Spambayes is absoluut niet 2007 compatible. Spambully beweert dit wel te zijn, echter loop ik nog steeds tegen weergave problemen aan op Postvak IN.

Verwijderd

Ik heb dezelfde ervaring met outlook 2007 postvak in.
Ik gebruik Spamexperts, een programma dat de spam eruit filtert voordat de mail in mijn inbox komt. Spam komt dus helemaal niet binnen.
Dacht eerst ook dat het aan dat anti-spamprogramma lag, maar als ik dat uitschakel houd ik hetzelfde probleem met outlook 2007 postvak in.
Ik zou dan ook concluderen dat het aan outlook moet liggen.

Tja, en nu de oplossing nog...
Groet,
Harry

Verwijderd

'Spamfighter' is outlook 2007 compatible.
Je kunt hem downloaden op www.spamfighter.com
en is gratis.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het junkemail-filter van Outlook 2007 werkt ook prima, heeft alleen in het begin nog een beetje hulp nodig...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik gebruik K9 (http://keir.net/k9.html), welke in principe client onafhankelijk is. Met wat rules in Outlook kun je hier prima gebruik van maken.

Ik kijk ongeveer iedere week even of er nog mailtjes mislopen maar eigenlijk gaat het altijd wel goed. In het begin moet je K9 nog een beetje helpen maar inmiddels is het mijn trouwe spam-hond (:+) geworden met een accuracy van 99,29%!

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:54:
Ik gebruik K9 (http://keir.net/k9.html), welke in principe client onafhankelijk is. Met wat rules in Outlook kun je hier prima gebruik van maken.

Ik kijk ongeveer iedere week even of er nog mailtjes mislopen maar eigenlijk gaat het altijd wel goed. In het begin moet je K9 nog een beetje helpen maar inmiddels is het mijn trouwe spam-hond (:+) geworden met een accuracy van 99,29%!
Laatste update: April 18th 2004
Dat vertrouw ik niet......

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 12:23 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom niet? De wiskunde achter het (naieve) Bayes algoritme is al sinds lang daarvoor niet echt veranderd. Ik gebruik het ook nog steeds met veel plezier.

Geen comfortabele knoppen in OL zelf, wel goed (genoeg) filter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Wel, als er niet doorontwikkeld wordt aan een programma verlies ik het vertrouwen in compatibileit met OS en Client updates.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Klopt, als je iets anders dan POP3 gebruikt heb je een probleem als je k9 wilt gebruiken. OTOH, met de nieuwste programma's heb je dat probleem ook. Dan zit je juist beter met k9, omdat het los van de client staat. Kan je zelfs op een losse server zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:33
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 19:26:
'Spamfighter' is outlook 2007 compatible.
Je kunt hem downloaden op www.spamfighter.com
en is gratis.
Spamfighter is niet gratis: je betaalt met een reclameregel onder elke uitgaande e-mail.
Pagina: 1