[World Community Grid]CPU load minder dan 100%

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik ben een tijd geleden overgestapt van Seti@home naar World Community Grid. Het valt mij op dat Seti altijd de CPU voor 100% belastte en WCG meestal voor slechts 50-90%. Doe ik iets fout of is dit normaal en heb ik een bottleneck in mijn systeem. Ik heb WCG al een keer opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet.

Specs systeem:
Athlon64 3200+
ASUS A8N-E
2x 512MB DDR400 (Dual channel)
250 GB 7200rpm S-ATA-150
Geforce 6600GT 128 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangenomen dat je BOINC draait en je in je profiel gespecificeerd hebt dat alle cores gebruikt kunnen worden, zou er geen andere reden kunnen zijn dan:

1. Throttle controle in-kicked wegens hoge temperatuur
2. Hoge wegschrijf activiteit voor bijv. Help Defeat Cancer of Genome Comparison.

Welke BOINC versie? 2x512mb ram voor WCG is heel erg borderline..... 2 HDC simultaan betekend heel veel swapping aangezien de modellen tot soms wel 1gb RAM per stuk nodig hebben die dan heen en weer vliegen tussen RAM / VM en by checkpoints ook nog eens naar het BOINC temp file weggeschreven worden. Tik HDC eens af en zie of het fenomeen doorgaat.

Draai zelf 2 HDC op 2gb ram, C2D zonder enig pijntje.. dat was op de P4 met 1gb wel anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:34
De standaard client van WorldCommunityGrid (UD) gebruikt maar 60% van de CPU bij een standaard-installatie. Je kan dit gemakkelijk terugzetten naar 100% met het tooltje van WCG.

Als je BOINC gebruikt is er inderdaad wat anders aan de hand. Worden er misschien fouten gemeld in de logfile? stdoutdae.txt
Wat betreft je geheugen, dat is ruim voldoende. Voor zover ik weet is die Athlon64 3200+ een single core processor, dus hij draait maar één unit tegelijk. 1GB is dan meer dan genoeg.

Kan je wat meer info geven? (gebruikte client, temperaturen, etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door priens op 05-01-2007 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
priens schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:38:
De standaard client van WorldCommunityGrid (UD) gebruikt maar 60% van de CPU bij een standaard-installatie. Je kan dit gemakkelijk terugzetten naar 100% met het tooltje van WCG.

Als je BOINC gebruikt is er inderdaad wat anders aan de hand. Worden er misschien fouten gemeld in de logfile? stdoutdae.txt
Wat betreft je geheugen, dat is ruim voldoende. Voor zover ik weet is die Athlon64 3200+ een single core processor, dus hij draait maar één unit tegelijk. 1GB is dan meer dan genoeg.

Kan je wat meer info geven? (gebruikte client, temperaturen, etc.)
Probleem opgelost, mbv het tooltje heb ik de standaard-client op 100% gezet.

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:34
van.der.schulting schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Probleem opgelost, mbv het tooltje heb ik de standaard-client op 100% gezet.

Thanks
Mooi zo! 8) Zolang die standaard client voldoet is het prima, maar mocht er ooit een dual-core machine komen, dan zal de stap naar BOINC toch noodzakelijk zijn. De UD client kan maar één thread tegelijk uitvoeren.