Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sweex media center with lan niet te benaderen via pc

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb vandaag de sweex media center met lan gekocht ( 250 gig versie)

http://www.sweex.nl/produ...ie=2&subsectie=2&item=127

nu kan ik wel via de sweex alle netwerk computer gedeelde mappen zien en afspelen op tv
maar als ik op me computer naar die sweex zoek dan vind hij niks
pingen gaat wel en via usb is het ook geen probleem.

heb het op verschillende systemen geprobeerd op me net werk maar geen vind hem.

systeem:
p4 2.6
521 mb
lan: adsl+bellen kpn
windows xp sp2

hoop dat iemand mijn iets kan vertellen hier over want als die fuctie er niet opzit
dan denk ik dat tie retoer mediamarkt gaat ( om nu elke keer met dat ding naar me computer te lopen hem weer te vullen vind ik ook nie alles :( )

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59
Zit er er geen NDAS software bij ?
misshien kun je hier iets mee ? http://www.avsforum.com/a...e/index.php/t-769697.html

Op de sweex website wordt er zo te zien zorgvuldig om het onderwerp heen gepraat.
Als het ding het niet kan vind ik dat eigenlijk nogal misleidend, als die het wel kan is het een behoorlijke misser van ze.

Ben wel benieuwd wat hier uit komt. Ben toevallig net op zoek naar zoiets.

edit:
1. freecom heeft ook NDAS software. http://www.freecom.com/ec...p=10441&interface=1044119

2. maakt dat ding herrie ? zit er een ventilator in ?

[ Voor 19% gewijzigd door locke960 op 05-01-2007 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ndas er in heb ik nu weer aanstaan maar vind hem nog nie

nee hij is vrijwel stil en werkt best wel top
beeld is goed geluid ook en bediening eenvoudig

Verwijderd

idd beetje jammer dat je het ding alleen via NDAS software kan benaderen. Tis mij wel gelukt, gebruik de sw van freecom. werkt best aardig.

.. ook een beetje jammer dat er geen shuffle functie op het ding zit, of heb ik daar overheen gekeken.

Gr. Mike

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het nu ook voor elkaar met dat ndas via freecom
alleen voor een iso film van 4,3 gig is tie 2 uur onderweg geloof ik :(
das langsamer dan die usb 2 volgens mij

ben er tot nu toe nog nie echt kapot van dat ndas gebeuren of ik doe iets fout

iemand nog ideeen

Verwijderd

het ding word idd mooier verkocht dan dat ie is... ding heeft een hoop limitations.

... niet normaal te benaderen via netwerk (alleen via ndas sw)
... doorvoorsnelheid ndas is langzaam
.... vind de snelheid van de USB ook niet echt geweldig
.... problemen met grote files > 4 GB
.... geen shuffle functie

niet echt geschikt voor externe storage vind ik. het idee is leuk alleen het product

Verwijderd

het ding word idd mooier verkocht dan dat ie is... ding heeft een hoop limitations.

... niet normaal te benaderen via netwerk (alleen via ndas sw)
... doorvoorsnelheid ndas is langzaam
.... vind de snelheid van de USB ook niet echt geweldig
.... problemen met grote files > 4 GB
.... geen shuffle functie

niet echt geschikt voor externe storage vind ik. het idee is leuk alleen het product iets minder

Verwijderd

Topicstarter
nou heb hem gisteren gekocht mediamarkt en daar gaat hij waarschijnlijk aanstaande dinsdag ook weer naar retoer ik wacht nog wel ff met zo`n ding tot ze met iets beters komen

of heeft iemand een andere merk wat wel goed is

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-11 13:21
Edit:

|Dit is hem dus niet geworden.
ben voor een xboxje gegaan :)
200gb hd erin en werkt nu netjes.

[ Voor 75% gewijzigd door Petertjuh op 26-01-2007 19:34 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:05

Largo

Donderdraak

Hoewel de interface op tv wat brak is vind ik het absoluut geen slechte oplossing voor films en muziek. Zijn er vergelijkbare apparaten behalve de freecom en de grab'n'go van conceptronic?

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 22:30

DMDude

Enjoy the silence....

Largo schreef op maandag 05 februari 2007 @ 00:35:
Hoewel de interface op tv wat brak is vind ik het absoluut geen slechte oplossing voor films en muziek. Zijn er vergelijkbare apparaten behalve de freecom en de grab'n'go van conceptronic?
Ik heb er ook een besteld.
Wat ik me nu afvraag is of er bij het plaatsen van MP3's op dit apparaat ook gebruik gemaakt kan worden van mappen (folders) en submappen.

• Largo

Largo

Donderdraak

DMDude schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:11:
[...]

Ik heb er ook een besteld.
Wat ik me nu afvraag is of er bij het plaatsen van MP3's op dit apparaat ook gebruik gemaakt kan worden van mappen (folders) en submappen.
Yep. Je kunt gewoon standaard door de mappen lopen, er is echter geen tree. Beetje behelpen dus.
De foto functionaliteit is overigens niet al te best. Ik twijfel nog of ik hem terugbreng of niet, want dat NDAS is erg traag. 1 dvdtje overzetten kost een uur.
Een dvd afspelen via het netwerk gaat overigens prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Largo op 06-02-2007 10:45 ]

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Largo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:35:
[...]

Yep. Je kunt gewoon standaard door de mappen lopen, er is echter geen tree. Beetje behelpen dus.
De foto functionaliteit is overigens niet al te best. Ik twijfel nog of ik hem terugbreng of niet, want dat NDAS is erg traag. 1 dvdtje overzetten kost een uur.
Een dvd afspelen via het netwerk gaat overigens prima.
Ik zal 'em voornamelijk gaan gebruiken voor muziek. Misschien af en toe nog een divx afspelen. Ik heb de bestelling van de Sweex ge-annuleerd en nu een Conceptronic besteld. Ziet er gewoon mooier uit...

[ Voor 22% gewijzigd door DMDude op 06-02-2007 16:06 ]

• Largo

Largo

Donderdraak

DMDude schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:52:
[...]

Ik zal 'em voornamelijk gaan gebruiken voor muziek. Misschien af en toe nog een divx afspelen. Ik heb de bestelling van de Sweex ge-annuleerd en nu een Conceptronic besteld. Ziet er gewoon mooier uit...
Ah k. Je weet dat die geen LAN heeft?
Ik vind de conceptronic niet perse mooier trouwens.... tenzij je de interface bedoeld, die heb ik nog niet gezien.

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Largo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:32:
[...]

Ah k. Je weet dat die geen LAN heeft?
Ik vind de conceptronic niet perse mooier trouwens.... tenzij je de interface bedoeld, die heb ik nog niet gezien.
Kwestie van smaak. De Conceptronic heeft idd geen LAN, maar ik zal 'em voornamelijk via USB gebruiken. Komt door mijn LAN-installatie thuis. Bijkomend voordeel mbt de Conceptronic is de mogelijkheid om geheugenkaartjes te kunnen gebruiken. Die kun je dan direct op je tv bekijken. Ook is er een externe USB, om evt een extra externe HDD eraan te koppelen.
Pagina: 1