Toon posts:

Allround systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik steeds vaker moet constateren dat mijn oude systeem (A64 3500+/2gb) zijn beste tijd wel gehad heb, zeker wanneer ik aan het "Multitasken" ben is het tijd voor een nieuwe.

Wanneer ik met mijn oude systeem bijvoorbeeld tegelijkertijd aan het PARREN, RARREN, Leechen, Photoshoppen was en hier naast een spelletje wilde spelen of een film wilde kijken kreeg mijn PC al de hick :+ .
Ook tijdens het gamen is de Athlon64 3500+ vaak de bottleneck.

Nadat ik steeds positieve geluiden hoor over de Core2Duo vind ik het tijd er ook maar eens een aan te schaffen.

Mijn huidige config:

Lian Li PC-V1000 plus
Athlon 64 3500+ (winchester)
Asus A8N-SLI Premium
TwinMos 2gb DDR400
MSI GeForce NX7800GTX 256Mb
3 x 300gb Maxtor DiamondMax 10, 16mb

Het idee voor een nieuwe config:

Behuizing:
Lian Li PC-G70 , een ruime kast met voldoende ruimte voor 5 schijven en eventuele latere waterkoeling. (180 euro)

Voeding:
Hiper HPU-4B580, blauw 580 Watt (SLI ready) , heb ik nog over en hopelijk genoeg voor dit systeem.

Processor:
Intel® Core 2 Duo E6600 , goede prijs/kwaliteit verhouding en goede overclocker (280 euro)

Processor cooler:
Arctic Cooling Freezer Pro 7 , een betaalbare CPU cooler, met goede resultaten (20 euro)

Geheugen:
TEAM DDR2 2x1GB PC6400 4 4 4 10 – XTreem Kan ik goedkoop aankomen en geen verkeerde overclocker (220 euro, via een kennis)

Moederbord:
Asus Moederbord P5B Deluxe WiFi-AP , lijkt me een redelijke overclocker (180 euro),
neig overigens laatste tijd meer naar de
"EVGA Moederbord NForce 680i SLI", wegens de 1333 Mhz Front Side Bus en goede overclockbaarheid (260 euro)

HDD boot:
2 x WD Raptor X 150 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA /150, RAID 0 , wil de HDD niet de bottleneck van mijn systeem laten zijn (423 euro)
1 x WD Raptor X 150 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA /150, voorlopig ff voldoende, kan er later alsnog eentje bij, misschien idd eerst eens kijken voor waterkoeling (212 euro)

HDD storage:
3 x Maxtor DiamondMax 10, 300Gb, 7200rpm,16Mb SATA150
WD MyBook 320Gb, 7200rpm,8Mb USB2 , voldoen voorlopig nog aan mijn storage behoefte
Totaal: 1,22 TB

Videokaart:
MSI GeForce NX7800GTX 256Mb , het lijkt zinvol me na wat reviews toch nog ff te wachten met het kopen van een DX10 kaart.

Nu mijn vragen:

1) Voldoet de P5B voor een overclock richting de 4Ghz, zonder voltmods e.d. of kan ik beter gaan voor de 680i SLI (EVGA)?2) Is de Artic Freezer Pro voldoende voor een overclock richting de 4Ghz ? Hoever (Ghz) kan ik waarschijnlijk gaan met een Freezer Pro?
3) Is mij voeding voldoende voor dit systeem inclusief overclocken ?
4) Past er in deze kast (G70) moeiteloos een 8800GTX ?
5) Past een window van een PC70 ook in een G70?
6) Is de Bigwater 735 voldoende voor een goede overclock (4Ghz)?

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 18:11 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Lijkt me een goed systeem. Ook een goede keuze om de videokaart te behouden.

Volgens mij voldoet de p5b deluxe wel voor een overklok naar de 4 Ghz, maar ik weet niet of je met die Arctic genoeg koelvermogen hebt. Waterkoeling zou natuurlijk da bomb zijn 8) . Waarom 2 Raptors van 150 GB? Dat is écht geen bottleneck. Ik zou er 1 nemen, en waterkoeling aanschaffen. Of misschien 2 van 74 GB in Raid 0?

Vraag 4 en 5 zou ik geen antwoord op weten.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Volgens mij maakt hiper niet echt super voedingen. (correct me if I'm wrong). Ik denk dat je beter een goede 500watt voeding kan kopen a la enermax seasonic ocz zalman.

2 raptors is een beetje overdreven. Een RAID0 van 2 moderne hardeschijven is ook snel. Maar het is jou geld.

Hoezo moet er een 8800GTX in passen als je een 7800 neemt? Toekomst bestendig? Ik denk dat je beter kan gaan kijken of er ruimte is voor een goede waterkoeling.

Persoonlijk vind ik een stacker mooier (en goedkoper), maar ik weet niet wat jij ervan vind.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:16:

Persoonlijk vind ik een stacker mooier (en goedkoper), maar ik weet niet wat jij ervan vind.
De "Stacker" vindt ik een beetje "overdone" en vind daarbij de Lian Li's meer stijlvol. Ook ben ik geen fan van het hdd systeem van de "Stackers", uit eigen ervaringen met een STC-T01.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Geloof je echt dat dit zo goed zal helpen? Tuurlijk dat je pc schokt bij het parren/rarren. Je gebruikt dan namelijk je harde schijf voor de 100 procent. Dat je athlon 3500 niet meer mee kan, kan ik nog een beetje inkomen. Overstappen om x2 zou handig zijn in jouw geval. Maar bijvoorbeeld je videokaart blijft hetzelfde 8)7 . Gewoon een athlon 5200 oid opzetten en je zal meer verschil merken(de 5200 is trouwens bijna even snel als de E6600 @ stock meende ik...)

http://specs.tweak.to/16567

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-01 21:17
bassie_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:16:
Volgens mij maakt hiper niet echt super voedingen. (correct me if I'm wrong). Ik denk dat je beter een goede 500watt voeding kan kopen a la enermax seasonic ocz zalman.
Hiper maakt zeker geen slechte voedingen, bovendien heeft het merendeel cable management en zien ze er heel goed uit :*)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
skelleniels schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:35:
Geloof je echt dat dit zo goed zal helpen? Tuurlijk dat je pc schokt bij het parren/rarren. Je gebruikt dan namelijk je harde schijf voor de 100 procent. Dat je athlon 3500 niet meer mee kan, kan ik nog een beetje inkomen. Overstappen om x2 zou handig zijn in jouw geval. Maar bijvoorbeeld je videokaart blijft hetzelfde 8)7 . Gewoon een athlon 5200 oid opzetten en je zal meer verschil merken(de 5200 is trouwens bijna even snel als de E6600 @ stock meende ik...)
die x2's zijn niet meer leverbaar voor S.939, hoe idioot het ook is...
(althans iemand had dat pas uitgezocht)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:35:
De videokaart blijft hetzelfde omdat bijvoorbeeld de 8800GTX misschien wel veel sneller is, maar pas een van de eerste DX10 kaarten is en wanneer je deze echt nodig heb alweer verouderd is en er dan wel weer betere kaarten zijn.
Of kan je tegen die tijd een mid-range kaart kopen met dezelfde prestaties of beter.

Overigens moet ik voor de 5200+ naar een AM2 boardje en kan dan dus net zo goed voor een s775 board kiezen ivm het aanschaffen van DDR2 geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 21:26 ]

• bassie
Sunnie schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:38:
[...]

Hiper maakt zeker geen slechte voedingen, bovendien heeft het merendeel cable management en zien ze er heel goed uit :*)
Ik weet niet hoe duur die hiper dingetjes zijn, maar een antec neohe is modulair, een enermax liberty bijvoorbeeld ook.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Ik weet niet hoe duur die hiper dingetjes zijn, maar een antec neohe is modulair, een enermax liberty bijvoorbeeld ook.
De Hiper heb ik al in bezit (en heeft ook een modulair/gemeshed systeem), dus als die nog meekan graag :)

Overigens Hiper voedingen gaan tegenwoordig voor 85 euro (pricewatch).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 21:24 ]

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 21:21:
[...]

De Hiper heb ik al in bezit (en heeft ook een modulair/gemeshed systeem), dus als die nog meekan graag :)

Overigens Hiper voedingen gaan tegenwoordig voor 85 euro (pricewatch).
Ik ken em niet, van de antec en de enermax weet ik dat het goede voedingen zijn daarom. Die hiper zal ook geen slechte zijn. De voeding is in ieder geval sterk genoeg (die vraag kan ook weg)

4: Ik kwam laatst een lijstje tegen met geschikte kasten als ik die vind post ik em wel (anandtech.com ergens volgens mij en hier op GoT)

6: De bigwater is denk ik niet goed genoeg, beter dat je zelf alles samenstelt. Ben me de laatste paar daagjes een beetje aan het verdiepen in waterkoeling, en 1 ding dat me duidelijk is geworden is dat je het best zelf iets kan samenstellen. Dat presteert beter en is uiteindelijk goedkoper. Want die kitjes die bestaan meestal uit alluminium, wat zwak pompje, kleine radiator. Als je dan beter prestaties wilt, moet je alles vervangen want alluminium en koper gaat niet samen. Dan blijkt het pompje weer niet sterk genoeg te zijn want je hebt nieuwe blokjes. Trouwens 4ghz is aardig hoog.
Pagina: 1