[cassette] Wie gebruikt ze nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.490 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:36
Het is vandaag de dag al weer 2007 (ja, echt ;) ) en het medium "compact cassette" is al weer 44 jaar oud.

Ik vraag me als echte cassette liefhebber af of er nog veel mensen zijn die regelmatig cassettebandjes gebruiken. En waarvoor,alleen voor de lease auto zonder CD-speler of nog echt voor het lekker thuis op de bank zitten te luisteren?

Ik gebruik ze zelf nog (bijna) dagelijks, ze zijn een grote hobby van me. Ik neem ze op en speel ze af op een Kenwood KX-5030 en een Akai GXC-706 D. Daar moeten in de toekomst nog een paar akai's en natuurlijk een echte nakamichi :9~ bij komen. Nu zullen de meeste vast denken ,die loopt honderd jaar achter,nou dat mogen jullie lekker vinden,ik gebruik ze toch wel. :> :9 ;)

Dus, wie gebruikt ze nog? Post maar lekker veel foto's van decks die je gebruikt , vertel je positieve en negatieve verhalen over cassettebandjes , wat je eerste 'deckje' was etc etc.

(Ik zou verder nog willen weten of er nog mensen zijn die een Sony Elcaset hebben,volgens mij zijn die dingen gigantisch zeldzaam.)

[ Voor 6% gewijzigd door DJ Vincento op 05-01-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
Cassettes fantastisch die apparaten, in mijn auto heb ik er 1 en ik zou niet zonder willen ;) dit komt misshien dan ook omdat ik er een adapter in heb zitten voor mijn ipod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:50

mace

Sapere Aude

Cassettes zijn leuke dingen hoor, maar ik ben toch meer van de bandrecorders, ik heb nu een revox van mijn oom op het oog, dat lijkt me leuk om op te knappen en mee te gaan spelen.

edit: (niet als in spelletjes, maar muziek er mee spelen 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 05-01-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst vond ik er nog een paar. Ik heb ze kunnen verkopen op marktplaats, altijd beter dan weggooien. Maar hier in huis word er niet meer naar geluisterd.
Voor de liefhebbers, ik kwam op ebay nog een advertentie tegen: 76 metal cassettes €0,10.

grtz. radarada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Cassettebandjes? Nu nog? Is dat niet alleen nog voor mensen die geen fatsoenlijke cd speler kunnen kopen? De charme en eigenschappen van vinyl kan ik begrijpen maar voor casettes zie ik echt geen enkel nut meer.

En cassettespelers voor in de auto? Die zijn tegenwoordig amper nog te vinden en bijna duurder (of duurder) dan de cd variant.

Ik ben wel benieuwd waarom mensen nu nog cassettes gebruiken eigenlijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik gebruik al jaren geen cassettes meer, maar één dezer dagen ga ik weer eens op zoek naar een capstansnaar voor mijn Pioneer CT-F1250 en iemand om 'm af te regelen. Daarna wil ik wel bandjes draaien, al is het alleen om dat prachtige apparaat in actie te zien. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Server van T.net gebruikt waarschijnlijk ook nog wel tape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 20:24

SkyStreaker

Move on up!

Mwoah, ik denk dat vooral het authentieke gevoel hier nog speelt. Ook cassettebandjes geven een iets warmere klank (vervorming, degradatie van de opname) mijns inziens. Zo heeft mijn oom nog een heel oude 8-track speler en zo'n radio met van die grote rollen band, zoals je wel eens ziet op oude filmprojectors. Ik weet ook niet wat het is, maar het zal wel net iets zijn als ik wel van vintage flipperkasten houdt...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tegenwoordig niet meer, maar die oude cassettebandjes zijn echt geweldig om terug te horen. In die goude oude tijd toen je nog niet alles zomaar kon downloaden, en je geduldig wachtte tot het nummer op de radio voorbijkwam? _/-\o_ Inclusief DJ's die door de intro en outtro's heen lulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

SkyStreaker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:38:
en zo'n radio met van die grote rollen band, zoals je wel eens ziet op oude filmprojectors. Ik weet ook niet wat het is, maar het zal wel net iets zijn als ik wel van vintage flipperkasten houdt...
Een bandrecorder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:04
Wat was ik blij toen de recordable CD kwam!
Ik heb in het verleden ook flink wat cassettedecks gehad en was er altijd mee in de weer.
Prachtige techniek vond ik het en was me altijd in de betere HiFi winkels winkels aan het vergapen aan die prachtige Nakamichi's en ander mooi spul van die tijd.
De beste decks (die ik kon betalen ;)) vond ik de Akai's met hun onovertroffen GX-koppen en de Kenwoods met dat mooie BIAS inregelsysteem.
Eerst kocht ik goedkope enkelcapstan decks en later toen ik wat meer geld te besteden had een driekoppen model met dubbele capstan. Wat klonk dat opeens strak in vergelijking tot de enkelcapstan decks waarbij de tape nooit zuiver op de kop werd gedrukt en het geluid altijd wel rommelig klonk (dropouts). Met een dubbele capstan klonk dat gewoon meteen veel beter.

Wel had ik bijna altijd last van azymuthfouten en dat hoorde ik meteen doordat als eerste de hoge tonen minder werden. Ik was daar heel gevoelig voor. In die tijd was ik ook een vervente "portable" luisteraar met walkmans e.d. Ik heb ze gehad van goedkoop tot behoorlijk prijzig (voor die tijd) en had gewoon te vaak last van azymuthproblemen. De beste cassettewalkman die ik had was wel de "Boodookan" uitvoering van de Sony DD walkman die volledig van metaal was gemaakt en waar een enorme hoofdtelefoon bij zat.

En toen kwamen de eerste CD branders. ik weet het nog goed: 1200 gulden voor een twee speed Philips DCD2600 brander waar ik zelf mijn compilaties op maakte om af te spelen op mijn discman.
Geen brakke cassettes meer!

Maar zoals zo veel mensen hier mis ik toch wel de mechaniek van de cassettedecks..
Het waren gewoon van die vreselijk mooie apparaten!
De eerste CD-spelers waren ook zo mooi en degelijk (mijn mooiste CD-speler was een Sony ES 226 of zo iets dergelijks met een CD-lade die sloot als een gelagerde keukenlade ;)
De tegenwoordige CD-spelers (ja ook de dure!) hebben goedkope licht plastic lades die je een paar centimeter op- en neer kan bewegen. Echte degelijke CD- DVD spelers zijn moelijk te vinden. Ook bij Sony is het plastic wat de klok slaat.

Wat een tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

LP's wel die geven echt mooi geluid vind ik, maar casette bandjes nee dat toch echt niet meer, is al jaren geleden dat ik zo'n ding heb gebruikt. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Vraag ik me eigenlijk af of er nog mensen zijn die dan zelfs nog zweren bij/plezier hebben van DAT-tapes... Maar dreig ik hierdoor erg off-topic te gaan?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
*Ieder zijn smaak.
Geef mij maar gewoom Cd's. Stuk makkelijker in het zoeken van nummers enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Casettebandjes zijn mij veel te modern. *zet plaat op*.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
LP :P
*Voor mijn tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Bij platen kun je tenminste nog een ram tegen de naald geven om naar het volgende nummer te gaan, maar bandjes...... een ramp :/ Ik heb ergens nog een wegrottende Philips DCC recorder met bijbehorende walkman staan maar dat is dan ook het enige wat hier in huis bandjes kan afspelen. Opzich kon een goed deck met goeie chrome (TDK SA was wel het populairst) of metal cassettes nog erg goed klinken :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:22:
Maar zoals zo veel mensen hier mis ik toch wel de mechaniek van de cassettedecks..
Het waren gewoon van die vreselijk mooie apparaten!
De eerste CD-spelers waren ook zo mooi en degelijk (mijn mooiste CD-speler was een Sony ES 226 of zo iets dergelijks met een CD-lade die sloot als een gelagerde keukenlade ;)
227 ESD misschien? Die heb ik ook gehad (en laten modificeren met SilverCrown DACs en betere condensatoren en bekabeling), maar dat ding had ook een plastic laatje. Alleen gebruikte Sony veel meer plastic dan nodig voor die lade. Het enige nut van die lade is het inleggen en er weer uit halen van de CD. Wanneer de CD wordt afgespeeld heeft 'ie geen enkele functie meer.

Maar om on topic te blijven, m'n Aiwa cassettedeck en Akai tapedeck staan al 10 jaar stof te verzamelen. De voor mij belangrijkste cassettes/tapes heb ik omgezet naar MP3, en daarna heb ik er niet meer naar omgekeken. 't Is dat ik geen zolder heb, maar anders waren de spelers en dragers daar beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Teac z-7000

Dit is echt een mooi deck :9~

Lekker veel knopjes, heeeel veel knopjes....

K hoop dat de link werkt

[ Voor 10% gewijzigd door DJ Vincento op 05-01-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:50

mace

Sapere Aude

Cassettebandjes zijn me te modern, als je iets wilt opnemen pak je toch een wasrol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Een oude favoriet van mij is de Technics RS-630 (die ik dus ook nog gehad heb toen ik een jaar of 10 was). Niet echt high tech of uitzonderlijke prestaties, maar het uiterlijk trok mij toen erg aan. :+

Mijn vader en mijn broer hebben nog Elcasets gehad (Sony EL-5 en EL-7). Technisch beter dan de compact cassette, maar niet zo goed als een reel to reel. Niet echt verwonderlijk dat mensen halverwege de jaren 70 hier niet zo het nut van in zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
_AuToMaTiC_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:59:
*Ieder zijn smaak.
Geef mij maar gewoom Cd's. Stuk makkelijker in het zoeken van nummers enzo...
Ik gebruik ze niet echt omdat de klank kleur etc mij goed bevalt, maar het is prachtig om een cassettedeck in actie te zien. Vooral oude deck's, waar nog verlichting in de cassettehouder zit en analoge verlichte VU-Meters. Maar natuurlijk hoor ik wel dat bandjes in geluids-kwaliteit vaak minder goed zijn dan CD's, maar een goede chrome of metal opname kan soms echt wel CD-kwaliteit benaderen.

Tuurlijk zijn CD's en Minidisc makkelijker in gebruik, en zijn ze technisch beter, maar daarom zijn oude technieken nog steeds goed.

Bandrecorders en LP's zijn natuurlijk de beste technieken van alle opname technieken die ze hebben ontwikkeld , maar ik blijf mijn bandjes trouw :7 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

DJ Vincento schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:19:
[...]

Ik gebruik ze niet echt omdat de klank kleur etc mij goed bevalt, maar het is prachtig om een cassettedeck in actie te zien. Vooral oude deck's, waar nog verlichting in de cassettehouder zit en analoge verlichte VU-Meters.
Staan dat soort zaken niet los van het medium casettes? Ik ken namelijk ook versterkers die dit soort zaken ingebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DJ Vincento schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:19:
[...]

Bandrecorders en LP's zijn natuurlijk de beste technieken van alle opname technieken die ze hebben ontwikkeld , maar ik blijf mijn bandjes trouw :7 d:)b
Woei! Zoals ik zei, http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Tape DAT Tapes :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

K7's roelen. Ben er mee opgegroeid, samen met vinyl.
Verder vind ik de Minidisc tot nu toe het leukst eigenlijk.
Het bevindt zich tussen cassette en cd. En een MD klonk ook mooi door de interne compressie.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

multipasser schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:53:
En een MD klonk ook mooi door de interne compressie.
Toelichting? :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 09:35

itsalwaysme

Graast voor DB

multipasser schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 23:53:
En een MD klonk ook mooi door de interne compressie.
moet daar niet ondanks de compressie staan? alles wat ongecomprimeerd is, is altijd beter dan hetzelfde maar dan gecomprimeerd. (bij mij weten dan)

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
sja, uiteindelijk ga je toch voor gebruiksgemak. Ik heb al mijn casettebandjes gewoon weggegooid. Heb nog een DAT recorder staan, en een portable teac DAT recorder (voor reportages enzo). Tevens 2 x portable minidisk, en een deck. Dit alles staat stof te verzamelen wegens 40 GB aan mp3's, die een stuk makkelijker te benaderen zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 24-09 01:01

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jullie denken aan data compressie, ik aan geluidscompressie.
Totaal verschillend.

De meeste MD's hadden een soort compressor of limiter op zijn minst, die het geluid wat veranderde. Het klonk altijd harder dan de bron en iets warmer. Gewoon beter imo (op mijn MD pioneer deck tenminste)

[ Voor 56% gewijzigd door multipasser op 07-01-2007 02:35 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

multipasser schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:34:
De meeste MD's hadden een soort compressor of limiter op zijn minst, die het geluid wat veranderde. Het klonk altijd harder dan de bron en iets warmer. Gewoon beter imo (op mijn MD pioneer deck tenminste)
Dit heeft niks met het medium an sich te maken. Veel analoge apparatuur (en sorry, maar vooral de goedkopere apparatuur) had automatische signal leveling die het opnameniveau afstemde op het gemiddelde niveau van het aangeleverde signaal, en dat was ook zo op veel cassettedecks. Dat is eigenlijk een soort limiter. Bij de betere cassettedecks en minidisc (en DCC) decks kon je het niveau gewoon handmatig instellen zonder dat er verder ook maar iets aan bijgesteld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

JazzySOB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:22:
De tegenwoordige CD-spelers (ja ook de dure!) hebben goedkope licht plastic lades die je een paar centimeter op- en neer kan bewegen. Echte degelijke CD- DVD spelers zijn moelijk te vinden. Ook bij Sony is het plastic wat de klok slaat.
Dat viel mij vandaag toevallig op toen ik in de winkel stond te kijken naar wat goede cd-spelers. Ik heb speciaal nog wat lades open gedaan om te kijken of de degelijke behuizing daarin was doorgevoerd, maar dat viel behoorlijk tegen :X

Vroeger was ik altijd bezig met cassettes. Ik had een voor die tijd redelijk deck en had ook altijd een Walkman bij me. Het cassettedeck was eigenlijk een uitbreiding van m'n Walkman.
Liefst had ik een Walkman met feather touch bediening, een afstandsbediening met skip-functie (die aan de hand van de stilte tussen tracks bepaalde waar hij moest stoppen met doorspoelen) en quick reverse. Echt uren, dagen heb ik besteed aan het zelf compileren van verzamelcassettes van m'n cd's. De cd-speler, die ik nu nog in gebruik heb, had daar een speciale processor voor, met uitgebreide edit- en syncfuncties voor opnames. Ook had hij een opnameniveau scanfunctie, die in enkele minuten voorafgaand aan de daadwerkelijke opname de dynamiek van de op te nemen tracks scande om zo het opname niveau in te stellen. De functies die ik toen zo miste heeft tegenwoordig de goedkoopste mp3-speler ook al. Met daarbij het voordeel dat je op een mp3-speler niet in stille passages de oude opname nog vaag hoort doorklinken. Of last hebt van demagnetisatie of slijten...

Ik was dan ook ontzettend blij dat minidisc betaalbaarder werd. Dus nee, cassettes gebruik ik niet meer. Met de nieuwe technieken ernaast vind ik dat er alleen maar nadelen aan verbonden zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
evEndzhar schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:34:
Ik gebruik al jaren geen cassettes meer, maar één dezer dagen ga ik weer eens op zoek naar een capstansnaar voor mijn Pioneer CT-F1250 en iemand om 'm af te regelen. Daarna wil ik wel bandjes draaien, al is het alleen om dat prachtige apparaat in actie te zien. :9~
Is die pioneer misschien ontwikkeld in samenwerking met Akai? , want de lettertype die op die pioneer gedrukt staat is exact het zelfde als op mijn akai deck.
Bor de Wollef schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:35:
[...]

Staan dat soort zaken niet los van het medium casettes? Ik ken namelijk ook versterkers die dit soort zaken ingebouwd hebben.
De verlichte VU-meters zitten wel in versterkers (ik heb er zelf ook nog een staan) maar al die bewegende delen als spoeltjes enzo zitten natuurlijk niet op versterkers.

Ik wil in de toekomst mijn hobby ook nog uit gaan breiden naar bandrecorders, maar ik heb er nog totaal geen verstand van. Weten jullie misschien waar ik op moet letten als ik een band recorder koop, en welke merken zijn goed op het gebied van band recorders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 300 cassettebandjes, met muziek die ik vroeger van LP's van de bibliotheek opnam. (Foei!)
Onlangs heb ik voor 5 euro een Sony WM-EX526 gekocht, en die op m'n PC aangesloten, en 100 cassettebandjes beluisterd. Ding draait 35 uur op één batterij: langer dan een MP3-speler!

Ik heb 5 cassettedecks en 5 walkmans versleten. Mijn huidige 1000 gulden dure Nakamichi staat echter alweer 10 jaar stof te verzamelen. Ding is trouwens drie keer gerepareerd, en is mij te lawaaiig: de motor is hoorbaar tijdens zachte passages. Dus duur ≠ goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Walkmans heb ik ook genoeg versleten, ik denk een stuk of 8 oid. Toen de discman meer gemeengoed werd ben ik gelijk over gegaan en heb nooit meer terug gewild. Vooral het vooruit kunnen zappen naar het volgende nummer was een grote vooruitgang. Een achteruitgang was absoluut het formaat. Je had in die tijd ook walkmans die net een beetje groter waren dan een cassette met hoesje er omheen. Erg mooie walkmans maar zeer breekbaar helaas.

Ik heb nu alle tapes in een doos op de zolder staan.Ik denk niet dat ze ooit nog gebruikt gaan worden. We hebben welgeteld nog 2 cassettespelers in huis. Een daarvan zit in een draagbare radio en heeft nog nooit dienst gedaan gezien dezelfde draagbare radio ook een cdspeler bezit. De andere zit in een hifi setje wat al tijden niet meer word gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
De enige reden dat ik de laatste twee, drie jaar nog eens met mijn toendertijd redelijk dure Aiwa cassettedeck aan de slag ben gegaan, is om oude opnames van mijn vriendin te redden. Zij is zangeres en heeft zo'n 15 jaar geleden enkele demo's gemaakt die ik ik wilde redden door die zo goed mogelijk te digitaliseren en op CD te zetten.

Het had zijn charme om het onderste uit de kan te halen kwa geluidskwaliteit (de tapes waren helaas van niet al te beste kwaliteit meer), maar ik ben blij dat ik ze nu op harddisk en CD's heb. Hoewel, ik heb enkele maanden terug weer wat betere geluidsopname/digitalisatieapparatuur aangeschaft (een Focusrite Saffire voor wie dat wat zegt) en een kennis twee straten bij mij vandaan heeft een hele dure Nakamichi staan die ik waarschijnlijk wel een keer mag lenen. Misschien dat ik nog eens een poging ga wagen of het toch nog wat beter kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 22:57:
Vraag ik me eigenlijk af of er nog mensen zijn die dan zelfs nog zweren bij/plezier hebben van DAT-tapes... Maar dreig ik hierdoor erg off-topic te gaan?
/me meldt zich
De bedoeling is echter wel de muziek die ik op DAT heb asap op CD te zetten zodat de recorder in de verkoop kan voor hij niks meer waard is.

Cassettes en bandrecorders vond ik leuk toen er nog geen alternatief voor was. Hedentendage is het een volkomen achterhaald en gebruiksonvriendelijk systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 21:47
evEndzhar schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:52:
Een oude favoriet van mij is de Technics RS-630 . Niet echt high tech of uitzonderlijke prestaties, maar het uiterlijk trok mij toen erg aan. :+
Die had ik ook O+

But I thought YOU did the backups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Canaria schreef op zondag 07 januari 2007 @ 03:28:
Dat viel mij vandaag toevallig op toen ik in de winkel stond te kijken naar wat goede cd-spelers. Ik heb speciaal nog wat lades open gedaan om te kijken of de degelijke behuizing daarin was doorgevoerd, maar dat viel behoorlijk tegen :X
Dat klopt, maar het zegt ook bitter weinig over de kwaliteit verder. Al vind ik wel dat het niet echt fijn voelt als je zoveel geld uitgeeft. M'n eigen CD-speler kost 700 euro en heeft een kunststof lade, net als alle duurdere modellen (ook 2000+ euro), maar aan de voorkant van de lade zit dan wel een dikke plak aluminium bevestigd die naadloos aansluit bij de frontplaat ;) Tussen haakjes: Ik las ergens dat jij NAD en Cambridge Audio overweegt en met CA heb je wmb meer waar voor je geld. NAD heeft bij de populair geprijsde modellen een bizar cheape afwerking vind ik (ik heb zelf ook NAD spul gehad). Geluid is ook niet wereldschokkend, al zullen NAD-fans daar wellicht anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
Exirion schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:10:
[...]

Dat klopt, maar het zegt ook bitter weinig over de kwaliteit verder. Al vind ik wel dat het niet echt fijn voelt als je zoveel geld uitgeeft. M'n eigen CD-speler kost 700 euro en heeft een kunststof lade, net als alle duurdere modellen (ook 2000+ euro), maar aan de voorkant van de lade zit dan wel een dikke plak aluminium bevestigd die naadloos aansluit bij de frontplaat ;) Tussen haakjes: Ik las ergens dat jij NAD en Cambridge Audio overweegt en met CA heb je wmb meer waar voor je geld. NAD heeft bij de populair geprijsde modellen een bizar cheape afwerking vind ik (ik heb zelf ook NAD spul gehad). Geluid is ook niet wereldschokkend, al zullen NAD-fans daar wellicht anders over denken.
Ik heb hier ook nog een marantz geval staan die van die stomme zilveren schijfjes kan spelen ;) , en ik dacht dat marantz vooral vroeger degelijk was, maar er zit gewoon een plastic lade in, voor de rest werkt het ding na +- 15 jaar nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher heeft deze nog staan:
http://www.vintagecassette.com/Technics/RS-BX727
In die tijd was het allemaal dubbel auto reverse wat de klok sloeg, en ik moest per sé een enkel/non auto reverse dek.

Verder moet ik diep zoeken naar mijn stapel "sony metal XR" bandjes met allerhande muziekjes. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja en we zijn weer 10 jaar verder. Heb net in Duitsland dit deck gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.vintagecassette.com/srv/images/204571/teac_v-8030s_450px.png
Teac V8030S

Zeker nieuwe opnames zijn heel erg goed. Amorfe kobalt koppen worden ook met oudere cassettes nauwelijks vies. Dat is bij mijn Revox B215 wel anders.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
Zo, da's een flinke kick! Ik heb denk ik 20 jaar terug alle bandjes en spelers al de deur uitgedaan. Wel toevallig net deze week een (sanyo) CD/cassettespeler te leen gekregen om een bandje van iemand op te nemen op de PC - koptelefoon uitgang naar line-in, Audacity op laten nemen en als MP3 opslaan.

Nostalgie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Niet dat ze gebruikt worden, maar ik heb een opbergdoos met ongeveer 50 opgenomen cassette's van vroegah (jaren negentig) en een werkend stereosetje met een dubbel cassettedeck.
In theorie kan ik ze dus afspelen.

In de praktijk is de laatste keer dat ik dat gedaan heb ongeveer 5 jaar geleden denk ik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb nog een paar 100 cassettes met radio-opnames uit de 80/90er jaren en opnames van LP's, dus dat is zeker nostalgie...... maar erg leuk om weer te luisteren.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Volop in gebruik hier in m'n bescheiden analoge herrie studiootje. TDK SA-X 60 voert wel de boventoon, gaat rechtstreeks vanuit de analoge mengtafel de Akai GXC-706D in. :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gents, mag ik jullie even op Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2 wijzen? :)
Past daar mooi en is geen oude koe ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1