Pagina sluiten zonder waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Hallo,

Ik heb een script die automatisch een pagina sluit nadat deze helemaal is uitgevoerd, maar nu werkt hij wel op m'n eigen computer maar op 1 van m'n server's niet.

Nou weet ik dat het een instelling is van IE maar ik weet alleen niet welke instelling en waar ik deze kan vinden.

Heeft iemand enig idee welke instelling dit is bij IE ?

alvast bedankt

ik draai met m'n server's op windows 2000 Pro

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Voor IE 7 kom je er (bijna) niet meer omheen:
window.opener and window.close--Internet Explorer 7 no longer allows the window.opener trick to bypass the window.close prompt. Browser windows cannot close themselves unless the windows were created in script. This security enhancement no longer allows browsing to a random site when the main browser window closes unexpectedly.
Bron: Tweakers

Voor oudere browsers vind je hier wat tips. Probeer ook [google=internet explorer allow script to close window] voor de gein eens ;).

Zo scherp als een voetbal!

• wverbeek
Op de een of andere manier wil het niet werken, alle voorbeelden werken bij mij maar op m'n server ho maar.

ik heb geen idee wat ik hieraan moet doen.

kan windows niet 1x in de zoveel tijd een programma openen die alle IE browsers afsluit ?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Geef dan eerst eens wat meer info: welke browser versie(s) gebruik je, draai je software dat scripts monitort en (deels) blokkeert (bijv. ZoneAlarm doet dat tegen popups), enz. Zo is het een beetje gokken he :)

Zo scherp als een voetbal!

• wverbeek
Ik heb windows 2000 Pro draaien
en ik heb een script die geopent wordt (IE wordt geopent met een pagina b.v hoi.html) daarna moet hij deze dus sluiten met de code :

<SCRIPT>function closew(){window.opener = null; window.close(); return false; }</SCRIPT>
<BODY onload="javascript:closew()">

Dit werkt perfect bij mij, ik krijg geen waarschuwing of ik hem wil sluiten ja of nee maar hij sluit gewoon.

Op m'n sevrer daar en tegen is het niet zo daar geeft hij gewoon pokout de melding (deze webpagina probeert,......)

en die melding wil ik dus niet.

dus mijn vraag is, waar staat die instelling in IE6.0 dat ik die melding uit kan zetten.
als dat niet kan (wat mij sterk lijkt want bij mij (op m'n werkpc) werkt het wel) is er dan mischien een programma die als ik die uitvoer elke IE venster afsluit die opent staat.

zo duidelijker ?

edit: nee ik heb geen firewalls of zoiets draaien en ik gebruik IE6.0

[ Voor 4% gewijzigd door wverbeek op 05-01-2007 21:32 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het staat in de security settings van IE. Op de Server OS-en staat deze standaard hoger. Iig voor 2003, maar ik dacht dat het ook bij 2000 zo was. Tenzij het een DC is, of in een domein hangt, kan je dit nog wijzigen. Pas je security level aan, of bij aangepast niveau het vragen van scripts uitzetten en direct uitvoeren. Ik gebruik allang geen IE meer, dus ga me niet direct vragen waar het in IE6 zit, heb zelf namelijk 7 draaien maar of het op dezelfde plek is met dezelfde optie durf ik niet te zeggen.

Commandline FTW

Pagina: 1