[OE] account om alleen mee te zenden, niet ontvangen *

Pagina: 1
Acties:

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Hoe maak ik in Outlook Express een mail account aan om alleen mee te zenden, zonder dat ik ook pop gegevens moet invullen om mail binnen te halen?

Gaat namelijk om een mail alias, ik heb 2 adressen (adres@mijndomein.nl en alternatief@mijndomein.nl) en wil onder beide kunnen sturen, maar bij alternatief hoort geen aparte pop box, alles wat naar alternatief wordt gestuurd komt bij adres aan.

Echter als ik doe Tools->Accounts->New->Mail.. en dan de zooi invul, MOET ik bij Incoming mail server iets invullen. Ook als ik bullshit invul en naderhand met properties het wil weghalen, en ik klik op apply, zegt ie "Please enter a valid POP3 server"... Hoe krijg ik 'em zover dat ie dat gewoon slikt, en geen mail binnenhaalt met dat account?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:50

Reptile209

- gers -

Vol gewoon iets in dat geldig lijkt (of is), maar schakel bij de account instellingen op het tabje General het vinkje uit bij "Include this account when receiving mail". Dan kan je wel verzenden, maar bij ontvangen doet hij niets.

Zo scherp als een voetbal!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^^
Spreekt ook vrij voor zich eigenlijk. Pro forma nog even CSA -> OFF + spelfout uit titel

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Jace / TBL schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:30:
Hoe maak ik in Outlook Express een mail account aan om alleen mee te zenden, zonder dat ik ook pop gegevens moet invullen om mail binnen te halen?

Gaat namelijk om een mail alias, ik heb 2 adressen (adres@mijndomein.nl en alternatief@mijndomein.nl) en wil onder beide kunnen sturen, maar bij alternatief hoort geen aparte pop box, alles wat naar alternatief wordt gestuurd komt bij adres aan.

Echter als ik doe Tools->Accounts->New->Mail.. en dan de zooi invul, MOET ik bij Incoming mail server iets invullen. Ook als ik bullshit invul en naderhand met properties het wil weghalen, en ik klik op apply, zegt ie "Please enter a valid POP3 server"... Hoe krijg ik 'em zover dat ie dat gewoon slikt, en geen mail binnenhaalt met dat account?
Mag ik vragen waarom je dit zou willen, ik heb al even gedacht, maar ik kan geen reden bedenken ?

• Reptile209
  • Laatst online: 23:50

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:38:
[...]

Mag ik vragen waarom je dit zou willen, ik heb al even gedacht, maar ik kan geen reden bedenken ?
Je kan je toch best voorstellen dat iemand om een of andere reden (bijvoorbeeld semi-professioneel) twee verzend aliassen wil gebruiken? Als die beiden aan dezelfde pop-box hangen, is het onzinnig om ze ook beiden te laten ophalen (geeft alleen maar kans op conflicten/dubbele emails).

Zo scherp als een voetbal!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan gewoon een tweede account maken met dezelfde pop en smtp instelingen,
je veranderd alleen maar het emailadres en naam van het andere acoount

voor de rest merk je er niks van als de mail eenmaal binnen is, is die binnen toch ?
het maakt toch niet uit dat ie het een tweede keer probeert, opgehaald is opgehaald.

Iperf

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:38:
Is voor iemand die een werk en prive adres wil gebruiken.
Reptile209 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:35:
Vol gewoon iets in dat geldig lijkt (of is), maar schakel bij de account instellingen op het tabje General het vinkje uit bij "Include this account when receiving mail". Dan kan je wel verzenden, maar bij ontvangen doet hij niets.
Ah, ik weet niet wat dat "and synchronizing" betekent wat erbij staat, maar volgens mij had ik niet goed gekeken en dacht ik dat dat ook om zenden ging. Anyway, dit lijkt te werken zo, dank! Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/1325/goodng3.gif
Pagina: 1