Works 7 NL wil niet afdrukken.

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 10:42

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
Zit hier met het volgende probleem:

ben bij iemand die werkt met works en via een datasheet verschillende namen op boekjes print.

er wordt gewerkt met works 7.0 NL maar bij het afdrukken zegt hij: er is onvoldoende geheugenruimte beschikbaar. lastig. want er zit voor 756mb intern geheugen in en ik heb het virtuele geheugen ook al naar 2 gig verhoogd.

weet iemand wat het probleem kan zijn?

er wordt gewerkt met een professionele printer. (nashuatec MP C2500)
via word en andere programma's wil hij wel afdrukken maar alleen in works niet

verdere specs:

windows xp professional SP2
AMD 2600+
756mb intern

Bedankt alvast

• RedPixel
  • Laatst online: 24-07 18:18
Hoe groot is dat document dat afgedrukt moet worden? Misschien heeft de printer te weinig geheugen?
Heeft het overigens ooit wel gewerkt?

I see red pixels.

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
database zit op 18 kb.(zitten zo'n 150 adressen in, dus 150x een a4tje)

heeft inderdaad niet eerder gewerkt met die printer.. maar andere programma's werken probleemloos. met de vorige nashuatec werkte het wel.

Bedankt alvast

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Probeer het eerst eens om de eerste 10 vellen te printen, dan de 2e 10 vellen etc. (optie zit gewoon bij je printeropties Ctrl + P) :) waarschijnlijk heeft de printer niet genoeg geheugen voor die 150 vellen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
ctrl + p werkt ook niet.. krijg je dezelfe foutmelding. je komt gewoon niet in het systeem van printen (printer kiezen e.d.) je krijgt gewoon meteen de foutmelding.

maar dat is echt een serieus dure professionle printer dus daar zit wel maar dan 128 mb intern geheugen in.. naar mij dunkt.. toch of zie ik dat verkeerd.

maar ook 1 pagina afdrukken lukt dus niet aangezien hij meteen zegt dat de geheugenruimte onvoldoende is,.

Bedankt alvast

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 14:39

vinnie1908

Appel != peer

Deze 25/25 ppm machine kan dat makkelijk aan, zit uit mijn hoofd 1.024Mb aan intern geheugen in. Probeer het anders eens als opdracht weg te schrijven naar de file-server en dan vanaf het systeem te laten afdrukken. Als dat wel werkt zou ik het geheugen laten checken door Nas.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
dat kan ik proberen.

onderstaande link staan de gegevens in over de 2000 serie.. (de printer is 2500) maar wel vergelijkbaar.

http://www.nashuatec.nl/p...edium_Workgroup/005.xhtml

Bedankt alvast

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:32

silverstorm

tearing me apart

Heb je de printerdrivers als eens opnieuw geinstalleerd? Kan je vanuit een andere applicatie wel afdrukken?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
vanuit andere applicaties is het geen probleem om af te drukken (adobe acrobat, word, works tekstverwerker.)

maar denken jullie dat het probleem in de drivers zit en of in het apparaat. er zit namelijk een service garantie bij. dus ik kan de monteur laten komen. maar als het dan niet aan het apparaat ligt dan moet je zelf lappen.

Bedankt alvast

Pagina: 1