zalman cnps9500 fan-stand

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Mn lokale gamesshop heeft me pc 1 dag voor nieuwjaar in elkaar gezet, nu ging ik vandaag even van binnen kijken en zag dat mn zalman fan zo geinstalleerd zit:
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/369/img098c7tt0.jpg

nu zegt een vriend van me dat die helemaal niet zo mag en van de lucht naar achteren uit moet blazen in plaats van de casefan naar boven (die ook outtake is), heeft hij nu gelijk of maakt dit allebei geen verschil? als dit niet "goed" is bel ik morgen de winkel en vraag ik of ze hem even goed willen gaan zetten

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• -Thunder-
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Normaal gesproken zorg je dat de lucht aan de achterkant er uitgeblazen word idd! Maar als het naar boven geblazen word en daar zitten lucht gaten zal het niet erg veel uit maken anders zal ik er absoluut voor zorgen dat hij anders komt te zitten.

Blij Met Wilco

• Tiduz
er zit inderdaad boven luchtgaten met een 120mm fan, de achterkant fan was geen ruimte op de mobo meer voor om aan te sluiten, daarom vraag ik me af of dit nu zo goed is of dat ik me zorgen moet gaan maken, te heet word de pc voor zover ik weet niet, 40 graden idle

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als de fan die boven in de kast zit naar boven blaast dus er uit blaast en de cpu fan ook naar boven toe blaast is er geen enkel probleem :)

Blij Met Wilco

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Zo wordt de hete lucht de PSU in geblazen hoor. :) Tenminste zo lijkt het wel vanaf deze positie, maak er eens eentje vanaf de zijkant.

• Tiduz
je hebt inderdaad gelijk, het word de voeding ingeblazen zie ik nu, moet ik hem zo snel mogelijk veranderen of is dit niet gevaarlijk?

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 05:51
Het zal niet gevaarlijk zijn, maar de ventilator van je voeding zal wel harder blazen als er meer warme lucht door gaat.
Ik laat de mijne iig (levert ook betere koelresultaten op) naar achteren uitblazen.

Voor de achterste fan had ik ook geen plaats, maar die heeft nu een verbindingsstukje erop die van 3-pins mobo connector een molex-connector maakt en hij dus rechtstreeks op de voeding is aangesloten (op 5 volt).

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Omdraaien dus :) En zorgen dat de lucht aan de achterkant er uit gaat, moet je zelf ook wel lukken tenzij je 2 linker handen hebt :P

Blij Met Wilco

• Tiduz
hmm ik was vergeten erbij te vermelden dat de voeding een 120 mm fan heeft die de lucht dus zuigt en naar buiten blaast, een friend van me heeft het ook zo en zegt dat het zo juist ook goed kan, ik zou geen problemen moeten krijgen zo, dan lijkt dit me ook beter aangezien de kabels ernaast zitten en nu niet in me fan vast kunnen komen te zitten, en verder is de pc stabiel, maar toch bedankt voor alle hulp mensen

Pagina: 1