Toon posts:

Phoenix Bios Reset

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik heb een probleem met een notebook model Fujitsu Siemens Xi 1526. Ik heb hier mijn bios password van verloren. Nou heb ik het een en ander bekeken op internet en heb ik gemerkt dat hier een Phoenix TrustedCore chip in zit. Is er een mogelijkheid om deze te kunnen resetten? Ik heb geprobeerd om de cmos batterij te verwijderen maar dit gaf geen enkel verandering. Er bevinden zich ook geen jumpers opde mobo. Is er hier misschien een oplossing voor ?

Notebook: Fujitsu Siemens Xi 1526
Bios: Phoenix TrustedCore

groeten

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb zo ook iets voorgehad maar CMOS resetten is genoeg.
Op google vind je normaal ook backdoor passwords voor je bios.
en als dat allemaal niet werkt zou ik eens uitzoeken er is altijd een manier om je paswoord te verwijderen, het zal wss een jumpertje zijn dat je even moet verzetten.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het een password enkel voor de bios of ook voor het opstarten van je systeem? Als je namelijk nog gewoon kunt booten kun je ook het volgende proberen. Start debug.exe en voer hier het volgende in

- o70 16
- o71 16
- q

Het is me vaker om op die manier ook biospasswords leeg te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties echter heeft dit niet geholpen, omdat het wachtwoord al voor het booten komt en ik kan ook geen keuze maken uit de bootmogelijkheden. Er zit ook geen floppy op dus kan ik hier niet vanuit dos opstarten of zo. Zoals ik al eerder zei er zit ook geen jumper in de moederbord van de notebook. Waarschijnlijk is het een of ander toetscombinatie. Maar kan het niet vinden. Iemand die hier meer van weet?

groet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:46:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties echter heeft dit niet geholpen, omdat het wachtwoord al voor het booten komt en ik kan ook geen keuze maken uit de bootmogelijkheden. Er zit ook geen floppy op dus kan ik hier niet vanuit dos opstarten of zo. Zoals ik al eerder zei er zit ook geen jumper in de moederbord van de notebook. Waarschijnlijk is het een of ander toetscombinatie. Maar kan het niet vinden. Iemand die hier meer van weet?

groet
Kun je wel van CD opstarten? Want dan start je van daaruit toch gewoon DOS op en kun je alsnog debug uitproberen