supersocket 7 mobo, waar te koop, welke nemen?

Pagina: 1
Acties:

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik ben in het gelukkig bezit van een 2de systeem ;)

de bedoeling is dat ik er q3a multiplayer op kan gaan spelen, het hoeft er niet state of the art uit te zien, als het maar vloeiend loopt. (heb btw nu voodoo2, maar komt tnt2 in)

Ik heb nu dus een k6-2 500 proc, maar een mobo, dat nite hoger dat 83 mhz gaat ;(, daarom loopt hij nou op 366 :(
bios flashes/updates heeft GEEN Nut :(

ik wil dus eigenlijk een redelijk goed mobo
voor weinig geld :P

ik vraag me alleen af waar ze te koop zijn :(
en of er nog iets fatsoenlijks te krijgen is?

2de hands vind ik btw ook goed ;)

Verwijderd

ASUS P5A met bios 1010 beta 001.

Draai ik ook (zie sig.)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
zeer persoonlijk allemaal.. persoonlijk heeft mijn vriendin een chaintech 5agm2 en dat loopt ism een amd k6-2 550 rete snel en betrouwbaar, enne chaintech is een ondergewaardeerd merk.. goedkoop en (dit type) superstabiel

Mag het wat meer kosten, neem dan een van de grote drie:

ANUS :)
ASHIT :)
RSI :)

annyway , u get the point...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
www.2dehands.nl een tijdje in de gaten houden.. maar dr worden niet zo veel aangeboden.. ik heb zelf ook wel een tijdje moeten zoeken..
je kunt ze bij sommige zaken ook nog wel nieuw krijgen.. betaal je alleen naar mijn mening veel te veel voor.. kun je net zo goed meteen een duron nemen :)

heb je btw al multiplier 2 geprobeerd? Sommige (alle?) K6'en zien multiplier 2 als 6.. kun je weer wat hoger :)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Is er vanaf bios 1008 nog wat veranderd eigenlijk?

Idd, Asus P5A is een degelijk mobootje. Zeker met de hogere revisies heb ik gemerkt dat de bus aardig op te voeren is.

Ik heb hem nu in een Debian Linux server zitten zonder videokaart met een bus van 115 mhz, profiteert mijn OGR koe vooral van :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

koop geen mb met sound of vga o/b
5agm2 is goed bordje,maar zit geen ps2 op,het IR kaartje met ps2 is prijzig in verhouding met het mb.
heb er zelf een (met een amd 350)en al 2 jaar lang no probs.
:7

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:27
ePoX MVP3-C2

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

aopen had er ook een weet alleen niet meer welken moet je even kijken op hun web dat bord word nu nog steeds gelevers en er zit een via chip op

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Aopen ax59 Pro, heb ik ook, erg stabiel

The need for speed drives me

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou voor een P5a gaan, omdat die toch echt de snelste chipset heeft, de Ali Aladin V. Nadeel van deze chipset is de gevoeligheid van de AGP poort. Wat dat betreft is een VIA MVP3 chipset beter.. Probeer overigens eens met een FSB van 66 je multiplier op 2 te zetten. Dit zou theoretisch als multiplier 6 gezien moeten worden door je proc.. Dat zou 6*66=400 Mhz betekenen. Haal ook even bij http://www.heise.de/ct/ftp het programma setk6 op. Daarmee kan je via de startup folder in je startmenu een autorun maken (de benodigde opstartregel staat in de readme) voor dit programma. Het zet Write Combining aan, wat bij je oude bord waarschijnlijk niet door het moederbord zelf gedaan wordt. Dit scheelt nogal met 3D gebeuren..

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
met die 5agm2 heb ik zelf wat problemen gehad, de l2 cache deed het niet....bordje terug gestuurd..zou gemaakt zijn toen ik em terug kreeg. dus niet, en ik liet het er met mijn domme kop bij zitten. ben 2 maanden later aan het overclocken geslagen --> k6-2 500@550 met een vcore van 2.8 (alleen met kast open...). ik heb em nu weer terug staan op 500, want met de kast open komt er wel erg veel stof in ijn kast, maar mijn l2 cache doet het wel weer!
scheelt nogal in vooral quakeIII! loop nu 40 fps 800x600 full (voodoo2), terwijl ik zonder l2 cache 25 fps in 640x480 laagst haalde...:)
btw: mijn mobotje (5agm2) heeft wel ps2 voor je muis.

een vriend van mij had eerst een een k6-2 300 op dat epox mobotje...als je een atx kast met voeding hebt, zou ik voor deze gaan, veel relaxeder lay-out.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Bulldog
  • Niet online
ASUS P5A, bestaat al lang, onversluitbaar. Heb er zelf ook ervaring mee en nooit problemen mee gehad. Heb hem zelf een aantal maanden geleden verkocht.

In mijn server zit een A-Open AX59PRO, ook goede ervaringen en alles draait er perfect op. In het begin wel een stukje van afgebroken maar is gratis omgeruild door A-Open.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb zelf een Gigabyte GA-5AX gehad :r
Dat board is echt verrot (ALi chipset)

AOpen AX59 Pro werkt super :)

webOS all the way!

Verwijderd

persoonlijk ben ik gek op de p5-ab :)
heerlijk bord kheb nou mn win98 install al dik 1,5 jaar draaien met onderhand (belive me or not ) rond de 2 crashes geen fatale shit maar wel ff een koude reboot

echt een bordje om aan te raden

wel ff de ali drivers halen voor dit bordje en proberen een voodoo3 te krijgen

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
asus p5a huh..

waar kun je die halen/kopen?

nergens zeker :(

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 10:35
worden die nog gemaakt dan...???

ik was ook op zoek naar een ss7 mobo maar kon ik nergens vinden..:?:?:?:?

iedereen zei dat het niet meer gemaakt werd, en dat ze alleen nog maar in het 2de hands circuit te koop zijn :(:(:(:(:(:(

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

alternate zal ze ongetwijfeld nog hebben liggen.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Zwarte markt berverwijk staat een stand die alleen oude spullen verkoopt.

Verwijderd

Kijk eens bij www.pcnoord.nl . De plank die ze aanbieden is eigenlijk een REDFOX met ALI chipset heb ik begrepen van een collega.

Verwijderd

Ik stem ook voor een P5A, ik heb zelf al zo een 3 jaar de AT versie en met een K6 500@550 loopt alles prima :)
Dat in combo met een voodoo2 laat UT knallen!!
:9
Pagina: 1