Xbox 360 bevat hardwarescaler

Pagina: 1
Acties:

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Volgens mij zijn er enkele foutjes in het artikel geslopen, of in elk geval 2 zaken die niet 100% kloppen als je naar het originele artikel kijkt, lees onderstaande ...

--------------------

FP: De Microsoft-medewerkers denken dat de reden dat de PS3 geen scaler heeft, te maken heeft met de kosten, zo'n chip is namelijk niet goedkoop.

ARS: They assume that Sony didn't include a hardware scaler to keep costs down, but get a little cagey when I ask how much it costs to put Ana into the 360. "This isn't a $1,000 scaler," Henson says, "but it's a good one."

Mijn mening: Het originele artikel suggereert dat het geen superdure chip is, maar toch goed. Voor de rest wordt voor zover ik heb gezien niet meer gesproken over de kosten van de chip, maar m.i. nergens van Microsoft de suggestie dat Sony geen gebruik maakt van de chip vanwege de kosten.

--------------------

FP: Deze schijf heeft een maximale capaciteit van 20GB, wat volgens Kuchera veel te klein is als gebruikers veel video's en gamedemo's downloaden via de Xbox Live-dienst. Microsoft lijkt echter geen plannen te hebben om een grotere schijf te gaan leveren.

ARS: "So when is the bigger hard drive coming out?" I ask.

"It's a matter of when now, and not if?" Greenberg replies.

They seem more amused than anything. Of course Microsoft is going to release a new hard drive in the future; they'd be throwing money away if they didn't. I can't get a clear answer out of either of them, but I didn't think I would. It is clear that this is an issue they've discussed, and they seem to get a sense out of how much we need a solution to the problem. One of the biggest headaches with the 360 experience is that tiny, tiny HDD, and as file sizes get bigger and more stuff is put up online for purchase, it's only going to get worse.

Mijn mening: Microsoft ontkent niet officieel of er een grotere of kleinere schijf zal komen, ze laten het in het midden (logisch gezien vanuit marketing, je wilt je bestaande produkten ook verkopen). De interviewer van Ars Technica echter is van mening dat er wel zeker een grotere schijf zal worden geleverd met een revisie van de huidige Xbox 360.

--------------------

Ik begrijp dat dit 2 kleine puntjes zijn, maar wilde ze toch even benoemen...

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
MacWolf schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:54:
Mijn mening: Het originele artikel suggereert dat het geen superdure chip is, maar toch goed. Voor de rest wordt voor zover ik heb gezien niet meer gesproken over de kosten van de chip, maar m.i. nergens van Microsoft de suggestie dat Sony geen gebruik maakt van de chip vanwege de kosten.
Er staat inderdaad nergens dat het een superdure chip is in het originele artikel. Er staat echter wel dat een echt supergoede chip 1000 dollar kost. Dus ook als je een gewoon goede chip wil kopen zal je niet voor 10 dollar klaar zijn. Ergo: een gewoon goede chip is ook niet gratis en kost dus in ieder geval wat meer dan een klein beetje geld. Ergo: de reden dat de Sony zo'n ding er niet in stopt heeft te maken met de kosten. Althans, dat is mijn redenatie. Daarnaast staat in het eerste deel van de door jou gequote Engelse zin gewoon letterlijk dat de MS-medewerkers denken dat Sony geen scaler heeft toegevoegd 'to keep the costs' down.
MacWolf schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:54:
Mijn mening: Microsoft ontkent niet officieel of er een grotere of kleinere schijf zal komen, ze laten het in het midden (logisch gezien vanuit marketing, je wilt je bestaande produkten ook verkopen). De interviewer van Ars Technica echter is van mening dat er wel zeker een grotere schijf zal worden geleverd met een revisie van de huidige Xbox 360.
Daar heb je gelijk in, ik zal even kijken hoe ik dat beter kan neerzetten :) .