Gamesysteem max €1500,-

Pagina: 1
Acties:

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Hallo tweakers,

Na een aantal jaar op mijn oude systeem zitten werken, ben ik wel toe aan een nieuw en goed systeem. Mijn bezigheden op het nieuwe systeem zijn: Webdevelopment [waaronder Photoshop], Games [Zoals BF2, CounterStrike:S], Films bekijken en het dagelijkse schoolwerk.
Het gamen wil ik graag bij een goede kwaliteit doen en op een minimale resolutie van 1280x1024.

Huidige Systeem
Hieronder staat een lijst van de pc op dit moment:
Processor: AMD Sempron 2800+ (S-A, 2.0GHz, 256KB, 333MHz FSB, 62W, Boxed)
Moederbord: Asus A7N8X-VM/400, nForce2 IGP (mATX, Sound, LAN, TV Encoder, Vga)
Geheugen: Samsung 512mb [Specs onbekend]
Videokaart: XFX GeForce 6200 256MB DDR2 (AGP, DVI) PV-T44A-WAM8
Harde schijf: Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic
TV kaart: Pinnacle PCTV 50i
Monitor: Asus PM17TS (17", 8ms, D-sub/DVI-D)
Muis: Logitech MX518 Optical Mouse (USB)
Toesenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB)

Wat gaat er mee van het oude systeem naar het nieuwe systeem:
Deze onderdelen ben ik niet van plan te vervangen, omdat ze redelijk nieuw en goed zouden werken op mijn nieuwe systeem.
Geluidskaart: Creative X-Fi XtremeMusic
TV kaart: Pinnacle PCTV 50i
Monitor: Asus PM17TS (17", 8ms, D-sub/DVI-D)
Muis: Logitech MX518 Optical Mouse (USB)
Toesenbord: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB)

Nieuwe systeem:
Uit eindelijk aangekomen bij het nieuwe systeem:

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) ~ € 299,00
De processor is uit de Tom’s Hardware een van de beste en heeft een goede prijs / kwaliteit verhouding. Tevens wordt hij ook in de Best Buy Guide ook gebruikt, waarop ik ook op baseer.
Link: Tweakers Pricwatch
Processor koeler: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) ~ € 25,00
De koeler is niet echt duur en koelt redelijk goed. Hij is ook nog eens stil.
Moederbord: Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
In reviews wordt dit board beter aangeraden dan de p5w, Er is ook een nieuwe chipset in en werkt ook goed met de E6600.
Geheugen: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL5 (Corsair, TWIN2X2048-6400PRO) ~ € 325,00
Dit geheugen werd mij toendertijd aangeraden. Zelf vind ik het een dure keuze, maar Corsair is een goed merk.
Videokaart: Asus GeForce 7900 GS 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GS/2DHT/256M ~ € 199,00
De kaart is ook redelijk goed om tijdelijk te gebruiken voor een game pc. Later is het beter om over te stappen op een nvidiea kaart in de serie 8xxx. Nu is het genoeg voor CounterStrike.
Harde schijf: 2x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) ~ €199,90 [ 2 x 99,95]
Deze hardeschijven zijn van goede kwaliteit en hebben ook nog eens een garantie van 5 jaar. De hardeschijven kunnen ook in raid-opstelling draaien.
DVD-brander: NEC AD-7173 18x (Dual-layer, Labelflash, Zwart) ~ €39,95
Voor een dvd brander heb de nec gekozen. Ik ben nec gewend en nooit problemen mee gehad.
Speakerset: Creative Inspire T7900 (7.1) ~ €109,00
Qua geluid is de Creative Inspire T7900 goed voor het spelen en voor films te kijken. Tevens past het goed in de kamer.

Behuizing & Voeding: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) ~ €119,00
Zwarte kast met minimale leds aan de buitenkant. Dit was een wens van mij, omdat hij dan 's nacht aan kan staan. Ook nog eens redelijk stil.

Totaal: €1524,85

** Prijzen zijn gepakt cdromland, waar ik het ga kopen, winkel is dichtbij en makkelijker dan voor rma of andere zaken. Tevens ook al goede ervaring ermee.

Vragen
- Ik ben nog niet zeer zeker van het geheugen of het nu wel goed is. Een goedkopere kan er ook wel af, zolang het 2 gig is en van Corsair. Bijv: Corsair 2x1024MB DDR2 800 TWIN2X2048-6400C4
- Kan de huidige voeding in de kast dat wel aan? [450W] Ook als er een 8xxx kaart in komt?
- Past alle onderdelen in de kast? Dit vind ik namelijk moeilijk om te zien. Zeker met de grote 8xxx kaart.
- Is het systeem over het algemeen een goede keuze.

Maximaal wil ik ong. €1500,- aan het systeem uitgeven. De €24,85 is nog niet zo erg.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ook al geeft dit geen antwoord op je vragen; ik heb hier wel een paar(mogelijke) verbeteringen:
-Videokaart: X1950 Pro
Eigenlijk gewoon logisch, de prijs ligt rond de 175 euro, en het is echt een hele snelle kaart, en ook meestal sneller dan de 7900GS, en weer goedkoper.
-DVD-Brander: Samsung SH182-D
Kom zeer goed uit alle testen en je betaalt er maar 30 euro voor, toch weer een tientje verschil he;)

En kun je het écht niet ergens anders kopen?
Want deze prijzen zijn echt verschrikkelijk duur, want 25 euro voor een AF 7 pro, die is bij bijvoorbeeld Euromaxi voor 16 euro te krijgen

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Maarten-NForce schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:47:
Ook al geeft dit geen antwoord op je vragen; ik heb hier wel een paar(mogelijke) verbeteringen:
-Videokaart: X1950 Pro
Eigenlijk gewoon logisch, de prijs ligt rond de 175 euro, en het is echt een hele snelle kaart, en ook meestal sneller dan de 7900GS, en weer goedkoper.
Kom zeer goed uit alle testen en je betaalt er maar 30 euro voor, toch weer een tientje verschil he;)

Want deze prijzen zijn echt verschrikkelijk duur, want 25 euro voor een AF 7 pro, die is bij bijvoorbeeld Euromaxi voor 16 euro te krijgen
Heb daarnet nog eens een goede X1950pro vs. 7900GS review gelezen.
Waaruit blijkt , dat de 7900GS overclocked , wat zeer makkelijk gaat ruim sneller is dan de X1950Pro en zelf sneller is dan een 7950GT 512. Makkelijke keuze dus.

Edit : Als je niet vanplan bent te overclocken pak je beter 533Mhz geheugen.
In prestatie bijna geen verschil enkel veel goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 18:51 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zoals gewoonlijk wordt hier weer de X1950Pro aangeraden, een keus waar ik het wel mee eens ben. Een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en een ideale opstap naar een 8800-kaart.
Geheugen is overkill, imo. Ga gewoon voor een goedkoper type. Als je niet gaat overklokken kun je ook voor goedkoop PC4300 geheugen gaan. Dat loopt synchroon, en meer heb je echt niet nodig. (zelfs een tekort aan geheugenbandbreedte maakt maar weinig uit op een C2D).
450W is de aanbevolen voeding voor een systeem met een 8800-kaart, dus daar zit je wel goed mee. Tenzij je nog van plan bent 10 hdd's in je pc te stoppen oid.
Er is trouwens een compatibilitylist van kasten waarin de 8800-kaarten passen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Wat voor kast en voeding heb je dan precies?

Maar ik zou aanraden een 7600GS te nemen. Als je toch wilt upgraden, kan je beter het geld in je zak houden. Die 7600GS kan Counterstrike met gemak draaien.

En dat geheugen, als je niet wilt overklokken is pc6400 echt zware overkill. Neem pc4200 geheugen voor ongeveer 200 euro, dat doet niks af aan pc6400 geheugen.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom zon ^%$#& speakers setje? Een 7.1 voor €40 lijkt mij niet dat daar goed geluid uit komt. Koop op marktplaats 2 hifi speakertjes en een hifi versterkertje, daar heb je veel meer plezier van. Maarja jouw geld.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

RoD schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:53:
Zoals gewoonlijk wordt hier weer de X1950Pro aangeraden, een keus waar ik het wel mee eens ben. Een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding en een ideale opstap naar een 8800-kaart.
Geheugen is overkill, imo. Ga gewoon voor een goedkoper type. Als je niet gaat overklokken kun je ook voor goedkoop PC4300 geheugen gaan. Dat loopt synchroon, en meer heb je echt niet nodig. (zelfs een tekort aan geheugenbandbreedte maakt maar weinig uit op een C2D).
450W is de aanbevolen voeding voor een systeem met een 8800-kaart, dus daar zit je wel goed mee. Tenzij je nog van plan bent 10 hdd's in je pc te stoppen oid.
Er is trouwens een compatibilitylist van kasten waarin de 8800-kaarten passen.
Misschien moet je niet aan de prestaties gaan denken, maar eerder aan de compatabilliteit van de drivers die hij gaat gebruiken. Hij zou zoals je nu het hem adviseerd. Op het moment dat hij een nieuwe kaart koopt. Ook direct voor een reinstall moet kiezen. dit omdat anders er altijd nog deeltjes driver overblijven die mogelijk conflicten op kunnen leveren. Als hij voor een 7900GT gaat( ook een prima kaart) dan hoeft hij dat niet perse.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Greeneye1992
  • Laatst online: 11:35
Kijk eens
http://www.cdromland.nl/?...=producten&prodnum=109186
zowat 70 euro prijsverschil

specs:http://specs.tweak.to/list/7767

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:50:
[...]

Heb daarnet nog eens een goede X1950pro vs. 7900GS review gelezen.
Waaruit blijkt , dat de 7900GS overclocked , wat zeer makkelijk gaat ruim sneller is dan de X1950Pro en zelf sneller is dan een 7950GT 512. Makkelijke keuze dus.

Edit : Als je niet vanplan bent te overclocken pak je beter 533Mhz geheugen.
In prestatie bijna geen verschil enkel veel goedkoper.
Ja, heel mooi zo'n review. Maaruh dan vergeet je wel dat hun 1 dag zo'n kaart testen en er niet 24/7 mee gamen.

Simpel gezegt ga voor de 1950pro, het geheugen lijkt mij een overkill ja gezien je processorkoeler ga je niet extreem klokken neem ik aan? Als dit niet het geval is zou ik ook van moederbord veranderen naar een MSI P965 Platinum dit moederbord is veel sneller dan de P5B maar je hij heeft minder extreme overklock functies. Verder trekt een 450W voeding zeker geen 8800GTX(het kan zijn dat het al problemen heeft met je 1950pro als het een brak merk is) ik zou toch zeker voor een minimum van een 500W constante voeding gaan. En wat voor een behuiding heb je?

Specs

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Een 8800GTX heeft een Voeding nodig van (minimum) 450 Watt, dus als je een goede A-merk voeding van 460 Watt pakt, dan kom je er wel hoor.

En inderdaad pak 667 mhz geheugen, dit is namelijk een euro of 5 goedkoper (in een doorsnee winkel) en tja, die extra bandbreedte is altijd wel meegenomen he ;)

www.koopeendroom.nl

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 15:24
Wijzigingen:

Videokaart: Asus Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EAX1950PRO/HTDP/256M ~ € 199,95
Deze werdt me aangeraden. Gekeken in de Tomshardware charts blijkt ook de x1950 pro beter te presteren tegen de zelfde prijs.

Vergeten toe te voegen:
Behuizing & Voeding: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) ~ €119,00
Zwarte kast met minimale leds aan de buitenkant. Dit was een wens van mij, omdat hij dan 's nacht aan kan staan. Ook nog eens redelijk stil.

Foutje: Prijs van speakerset was €109,- ipv €39,95.
-------
De €10,- was voor de labelflash, dit ik ga gebruiken bij volgende brandingen. :)
Zoals ik het zei, CDromland ligt bijna in mijn achtertuin, daardoor ligt voor mij het punt makkelijker om daar te bestellen als ze een hele goede service hebben en zo bij kan voor garantie, als ik voor €10,- goedkoper met de post oplaten sturen naar een zaak.
Touchdomex schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:07:
[...]
Misschien moet je niet aan de prestaties gaan denken, maar eerder aan de compatabilliteit van de drivers die hij gaat gebruiken. Hij zou zoals je nu het hem adviseerd. Op het moment dat hij een nieuwe kaart koopt. Ook direct voor een reinstall moet kiezen. dit omdat anders er altijd nog deeltjes driver overblijven die mogelijk conflicten op kunnen leveren. Als hij voor een 7900GT gaat( ook een prima kaart) dan hoeft hij dat niet perse.
Hier dacht ik in de eerste richting ook al aan. Omdat ik in het verleden ook al van Geforce 4 naar een Geforce 6200 ben gegaan. Zal het bij uninstall van de ATI en dan naar Nvidiea gaan veel problemen opleveren?

Geheugen ~> Is het dan beter om de 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4 (Corsair, TWIN2X2048-6400C4) te nemen? Deze is al een stuk goedkoper.
In de QVL van asus kan ik niet goed halen welke geheugen wel of niet goed is met de asus p5b deluxe - link

Alvast bedankt voor het helpen

[ Voor 3% gewijzigd door MineMine op 06-01-2007 18:51 ]

Pagina: 1